Autor Wątek: Metaliczne stukanie w silniku  (Przeczytany 3072 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Metaliczne stukanie w silniku
« dnia: Sierpień 11, 2005, 22:22:59 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Metaliczny dzwiek pod obciazeniem?? Moze to spalanie detonacyjne??
Opoznienie zaplonu lub wzbogacenie mieszanki paliwowej moze pomoc jesli to to.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Metaliczne stukanie w silniku
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 11, 2005, 22:40:23 pm »

pluton_14

  • Gość
Caly czas stuka w rytm zaworow a raczej 1 zaworu , a spalanie detonacyjne ??? Z czym to sie je???A na wolnych obratach troche to slychac ,  chyba ze nagram filmik jutro ale nie wiem czy to cos pomoze.


PZDR Pluton

Re: Czy mozliwy jest taki scenariusz???
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 11, 2005, 23:51:35 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "Pluton_14#1889"
jest jeszcze jedna teoria, (bede tlumaczyl lopatologicznie :D) ze tlucze sie kolanko na klawiaturze, a dokladniej to kolanko udeza wczesniej w miseczke trzymajaca sprzerzyny zaworu niz w zawor. A powodem ma byc wyklepana czesc pracujaca z zaworem w kolanku. Hmm moze mnie ktos zrozumie :D.
Czy to trzyma sie kupy???

Cokolwiek nie za bardzo. Kształt dżwigienki raczej to wyklucza - musiałby się wyrobić cały "konik" co jest w zasadzie niemożliwe.
Jeśli podejrzwasz układ zaworowy to jaki problem to sprawdzić - pokrywa w górę i wszystko na widoku. Mogł się poluzować i zerwać gwint śruby regulacyjnej luz zaworowy. Po prostu skontroluj luzy zaworowe, klawiaturę i sprawdż czy jakaś laska nie wypadła lub się nie pogięła.

Metaliczne stukanie w silniku
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2005, 11:17:29 am »

WKLIW

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
A i co to za spalanie detonacyjne bo szukam i znalesc nie moge

spalanie detoncyjne to zapłon mieszanki w cylindrze przed przeskokiem iskry (mieszanka sama się zapala pod wpływem ci?nienia) występuje najczę?ćiej przy marnej jako?ci paliwie (za niska liczba oktan)  na gazie raczej nie występuje bo gaz ma (powinien mieć) sporo więcej oktan niż benzyna (chyba co? koło 110 ale nie jestem pewny) no chyba że masz zapłon opó?niony z 10 stopni

Metaliczne stukanie w silniku
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2005, 11:35:30 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Eeee... ty mowisz o samozaplonie a to cos innego niz spalanie detonacyjne!!
"Detonacja nazywamy szczegolnie gwaltowny przebieg spalania, przy ktorym predkosc rozprzestrzeniania sie czola plomienia dochodzi do 2000 m/s. Poswstaje wtedy fala uderzeniowa, ktora ulegajac wielokrotnym odbiciom od scianek glowicy, cylindra i denka tloka wywoluje metliczny dzwiek, podpbny do uderzania o siebie zuzytych czesci silnika. Dalszymi objawami  detonacyjnego spalania jest spadek mocy oraz pojawienie sie w spalinach czarnego dymu...
Detonacja wystepuje po zaiskrzeniu swiecy, przy spalaniu ostatniej, nie spalonej jeszcze czesci mieszanki. Wzrost temperatury i cisnienia, zachodzacy w miare przebiegu procesu spalania, powoduje gwaltowne sprezenie reszty nie spalonej jeszcze czesci mieszanki do cisnienia wywolujacego detonacjyjne jej spalanie." - "Samochodowe silniki spalinowe" - Franciszek Wardziński
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Metaliczne stukanie w silniku
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2005, 12:04:40 pm »

pluton_14

  • Gość
To raczej nie jest spalanie detonacyjne , bo silnik jest mocy i nie ma czarnego dymu. No za 2 tygodnie bede robil dopiero zawory wiec moze tam sie tlucze mam nadzieje ze to nie panewki alni wal.


PZDR Pluton