Autor Wątek: Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek  (Przeczytany 2448 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« dnia: Luty 20, 2006, 23:54:55 pm »

ajk#1212

  • Gość
Witam

Zakupiłem alarm  . Postanowiłem go złożyć na sucho w domu. Podł?czyłem do zasilacza, wpi?łem diodę i jak na razie wszystko działało - alarm się uzbraja(miga dioda), przeka?niki strzelaj?, wstrz?sówka działa.
Podł?czyłem wi?kę z kablami  id?cymi m.in. do krańcówek, hamulca, ACC  i ...  ZONK. Alarm działa ale się nie uzbraja(przeka?niki strzelaj? ale chyba nie wszystkie), dioda nie miga.
Pomy?lałem, że kabel id?cy do krańcówek powinien być domy?lnie zwarty z mas? dla tego nie chce się uzbroić. Zwarłem go więc ale nie przyniosło to rezultatów.
Następnym krokiem było wypięcie wszystkich przewodów z tej wi?zki, poza tym id?cym do krańcówek: brak efektów. Jeżeli uzbroję alarm (bez przewodów) a następnie na wł?czonym alarmie wepnę wi?zkę(lub np dotknę woltomierzem pin od krańcówek) to alarm się wł?cza(strzelaj? cały czas przeka?niki, prawdopodobnie od migaczy).Syreny nie podł?czałem jeszcze- robię to w domu a i tak mam na pieńku z s?siadami   8)

Czy to normalne zachowanie alarmu?
Gdzie powinien zostac podł?czony przewód ACC?
Czy krańcówki s? zwarte z mas? przy zamkniętych drzwiach czy rozwarte?

 Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.

ps.  schemat

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2006, 00:03:52 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Vcc to plus zasilania
Krancowki sa zwierane do masy kiedy drzwi sa otwarte
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2006, 00:10:17 am »

ajk#1212

  • Gość
Pomyłka- miało być ACC a nie VCC

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2006, 10:26:37 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
ACC - czytaj accumulator, czyli bezposrednie wpiecie w obwod zasilania akumulatora (podlaczasz osobno zasilanie alarmu z reguly polaczone z wykrywaniem spadku napiecia i osobno obwod wykrywania napiecia - przewod ACC. Niektorzy lacza je razem przed centralka. Jesli wykrywasz spadki napiecia w instalacji to z reguly nie podlacza sie obwodu wylacznikow palcowych drzwi...)


z tego co widac na schemacie to:

1. powinienes wykorzystac dla wlacznikow drzwiowych obwod z przewodem niebieskim (sterowany masa)

2. lub musisz dla obwodu drzwi zastosowac dodatkowy inwerter sygnalu (tranzystor PNP) ktory po podaniu masy na jego wejscie (z obwodu drzwi) poda +12V na przewod pomaranczowy twojego alarmu... wersja trudniejsza  ;)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2006, 10:58:41 am »

Meggido

  • Gość
Ostatnio założyłem alarm, który ma DOKŁADNIE ten sam schemat. Działa wszystko prawidłowo ł?cznie z centralnym zamkiem.

[ Dodano: 2006-02-21, 11:01 ]
A tak w ogóle, to ACC to nie żaden ACCUMULATOR tylko położenie stacyjki ACC (którego poldek nie ma, chyba, że plus) czyli ACCESORIES, innymi słowy to plus po stacyjce. Dlatego alarm nie funkcjonuje, bo my?li, że zapłon jest zał?czony.

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 21, 2006, 14:30:06 pm »

ajk#1212

  • Gość
Niestety nadal nie udało mi się go sprawdzic w domu. Poł?czyłem biały(ACC) z zasilaniem i dalej alarm się nie uzbraja, niezależnie od tego czy stycznik jest zwarty z mas? czy nie. W tej chwili operuję tylko tymi czterema kablami. Wpadło mi do głowy ze moze sie sie uzbrajac z powodu nie podł?czonej syrenki ale przy odpiętej dolniej wi?zce alarm się uzbraja. Macie może jescze jakies rady?

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 21, 2006, 14:32:08 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
racja! nie zerknalem dosc uwaznie na schemat i nie zauwazylem, ze nie ma tam nigdzie plusa po stacyjce! tak jak opisal Meggido... w tym przypadku ACC - accesory czyli +12V bez uruchomionego zaplonu ale z wlozonym i przekreconym kluczykiem!
podlacz to pod obwod w ktorym +12V pojawia sie po przekreceniu kluczyka (np. obwod podswietlanych wskaznikow)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2006, 14:39:03 pm »

ajk#1212

  • Gość
Niestety tak jak napisałem wyżej nie daje to rezultatów(ACC do +12). A co się tyczy +12V na pomarańczowy przewód- jestes pewien? @ Meggido robiłes takie udziwnienia?

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2006, 14:43:45 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
tak jak pisalem.... to jest opcja... jedno z 2 rozwiazan jesli chodzi o podlaczenie drzwi do centralki! normalnie wlaczniki palcowe drzwi podlaczasz pod niebieski!

a ten bialy nie podlaczaj pod +12V akulatora (tam gdzie jest stale +12V - moja pomylka!) tylko w obwod zasilany pod przekreceniu kluczyka (np. obwod zasilania podswietlanych wskaznikow samochodu)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2006, 15:17:55 pm »

ajk#1212

  • Gość
Hmm widzę tu sprzeczno?ć:

Cytat: "Osfald"
Niektorzy lacza je razem przed centralka.


Czyli ACC powinno być poł?czone z +12V



Cytat: "Osfald"
ACC - accesory czyli +12V bez uruchomionego zaplonu ale z wlozonym i przekreconym kluczykiem!


ACC nie powino byc podł?czone do +12V


Zaczyna mi się mieszać

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2006, 19:18:56 pm »

Meggido

  • Gość
ACC NIE ŁˇCZYĆ W DOMU DO TESTÓW Z +12V!!!!
W samochodzie ma być podł?czone do zacisku, na którym POJAWIA się +12V po PRZEKRĘCENIU kluczyka!!

[ Dodano: 2006-02-21, 19:23 ]
Je?li do testów odł?czy się ACC, to alarm powinien zagadać.

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2006, 19:47:16 pm »

ajk#1212

  • Gość
Hmmm. Na samym pocz?tku nie podł?czałem ACC nigdzie, ale w tedy tez nie chciał się uzbroić. Ja widzę tutaj 2 wyja?neinia:

1. Alarm się uzbraja tylko gdy jest kompletny(krańcówki, acc, pedał hamulca(jest przez żarówkę podł?czony do masy)

2. Alarm jest uszkodzony :-/.

@ Meggido gdy podł?czałe? alarm to z wszystkim od razu?

@ALL Jaki następny krok wykonac?

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2006, 20:02:24 pm »

Meggido

  • Gość
Nie podł?czyłem tylko pedału hamulca. On i tak nie zadziała bez przekręconego kluczyka, więc jest zbędny. Podł?czyłem wszystko na raz, pierwsze naci?nięcie pilota i wszystko zagrało, alarm, centralny, bez problemów. Pedał hamulca jest zbędny, gdyż w poldku stopy pal? się i tak po zał?czeniu zapłonu.

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 22, 2006, 00:24:16 am »

ajk#1212

  • Gość
Nowe fakty:

22:20: Postanowiłem sprawdzic alarm na aku żelowym i ... działał(uzbrajał się i wł?czał po zwarciu przewodów od krańcówek).

22:30 Uradowany postanowiłem sprawdzić jeszcze raz na zasilaczu aby jednoznacznie stwierdzić winowajcę i... alarm sie uzbroił  :shock: . Po podrapaniu się w głowę zwieram niebieski do masy zasialacza i ... nic. Dioda miga alarm się nie wł?cza. Próbowałem kilka razy, ten sam efekt. Olałem sprawę i podł?czyłem znowu do aku żelowego i ... to samo zjawisko co na zasilaczu- alarm się uzbraja ale nie reaguje na zwieranie przewodu od krańcówki. Postanowiłem więc przetestować alarm w warunkach bojowych.

22:40 Rozpocz?łem poszukiwania wtyczki do zapalniczki

23:10 Odnalazłem wtyczkę. Podł?czyłem alarm do wtyczki, zszedłem do poldolota uruchamiam alarm i ... ta sama historia co w domu. Zero reakcji na zwieranie przewodu do masy. Po raz kolejny się podrapałem po głowie i poczłapałem do domu.

23:20Wzi?łem miernik w łapę i zacz?łem mierzyć. Napięcie między mas? a pinem od krańcówek= 0,00V. Napięcie między plusem aku a pinem od krańcówek ~8V. Po raz kolejny tej nocy podrapałem sie w głowę i z my?l?, że do odważnych ?wiat należy zwarłem je. Efekt: alarm się włacza. Gdy wył?czę alarm i zewrę plus i przewód od drzwi jaki? przeka?nik strzela i alarm się nie uzbraja sam po 20 sekundach.A więc wszystko ładnie i pięknie działa(choć nie tak jak w instrukcji). Co dziwne strzela za każdym razem gdy zwieram te przewody(tzn rozbrajam alarm, stykam i po puszczeniu pyk znowu stykam i po puszczeniu pyk)  :shock: . Nie wiem od czego on jest ale to się okaże w praniu(obstawiam kierunki). Nie jestem również na 100% pewien czy podczas pierwszego podł?czenia alarmu do aku zwarłem ten przewód z mas? a nie przypadkiem z +12 ale wydaje mi się że tak(to znaczy z GND).

Tak więc sprawa ruszyła z miejsca. Pojawia się teraz problem z podaniem +12 na ten przewód. Osfald napisał aby użyć inwertera- tranzystora PNP. Czy mógłby? to rozwin?ć, nie znam się za bardzo na czę?ci praktycznej bipolarnych. Wymy?liłem za to(tylko proszę sie nie ?miać jezeli jak?? gafę popełniłem) co? takiego:

Użyc jakiego? tranzystora polowego, normalnie wył?czonego i podł?czyć go w następujacy sposób: na żródło +12, na dren alarm a na bramkę krańcówkę. Zwiera sie krańcówka, powstaje napięcie między bramk? a ?ródłem, kanał się otwiera, alarm dostaje upragnione +12V. To jak powiedziałem czysta teoria, która dla mnie jest logiczniejsza i bardziej bliska niż działanie bipolarnych( w końcu dopiero się Óczę 8) ).

Mogliby?cie mi zaproponowac najprostsze i najbardziej dostępne wyj?cie z tej sytuacji?

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 22, 2006, 07:19:05 am »

ajk#1212

  • Gość
Tak więc przyjmijmy że kupił bym jakiego? polarnego, tylko co mam powiedzieć sprzedawcy?Nigdy jeszcze nie musiałem kupować takich rzeczy.
Poproszę jakiego? mosfeta normalnie wył?czonego i ... ? Jakie? parametry? Może kto? zna model który by tu pasował. Pozostaje jeszcze jedna sprawa. Chcę alarm podł?czyć pod istniej?ce czujniki krańcowe. Czy napięcie między nimi(a wła?ciwie przeka?nikiem steruj?cym o?wietleniem kabiny) a +12V nie otworzy przypadkiem kanału?

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2006, 07:45:05 am »

Meggido

  • Gość
A nie można przeka?nika? Bardziej zrozumiałe urz?dzenie.... :mrgreen:

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 22, 2006, 11:35:20 am »

ajk#1212

  • Gość
Fakt bardziej zrozumiałe urz?dzenie ale... musiał bym się podł?czyć za poł?czeniem wszystkich przewodów od krańcówek(albo użyć czterech przeka?ników za każd? krańcówk?  ;) ) a nie do byle jakiego przewodu, na który zostanie podana masa. Kolejna sprawa to to ze musiał bym się poł?czyc szeregowo, krańcówki-mój przeka?nik-o?wietlenie(inny przeka?nik? nie wiem jak to dokładnie funkcjonuje) co powoduje spadek napięcia a więc niektóre urz?dzenia na tej lini mog? nie pracować tak jak powinny.

dodam jeszcze ze przeka?niki s? prymitywne, duze, awaryjne, droższe niz tranzystory i zużywaj? wiecej pr?du :mrgreen: ;)

Tak więc zdecydowanie wolał bym użyć jakiego? tranzystora polowego, niestety nie mam kompetnie zadnego pojęcia o jaki mam poprosić

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2006, 13:34:11 pm »

Meggido

  • Gość
NIE! Wszystkie wył?czniki drzwi s? zwarte. Wystarczy pod jeden. Jaki szereg????

Problem z alarmem-Podł?czenie krańcówek
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 22, 2006, 14:08:41 pm »

ajk#1212

  • Gość
Sorry, nie my?lę jeszcze logicznie(tzn trze?wo :] ) po tej sesji. Nie brałem pod uwagę że przeka?nik może być zasilany na stałe napięciem +12V a drugi koniec cewki zwierany do masy przez krańcówkę. Znalazłem stary przeka?nik i własnie kończę go podł?czać i zabezpieczać(nie ma obudowy). Jak skończę to się odezwę jakie dało to rezultaty

[ Dodano: 2006-02-22, 19:12 ]
Zrobilem inwerter z przeka?nika i alarm działa. Muszę jeszcze tylko poszukać jakiego? szrotu we wrocławiu i kupic krańcówki bo jak na razie to mam tylko jedn? sprawn?  :lol: