Autor Wątek: zła praca silnika na benzynie  (Przeczytany 3552 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zła praca silnika na benzynie
« dnia: Czerwiec 30, 2010, 12:31:45 pm »

czaja555

  • Gość
Witam !
Niedawno kupiłem  poloneza 1.4 caro + z 97 i od początku silnik miał problem z pracą na benzynie (gość od którego go kupiłem mówił ze niedaleko od niego mieszka szpec mechanik i zaprowadził tam poldka aby ten  "ukręcił " go na benzynie(zresztą na lpg też był przykręcony) ,bo po co ma tyle palić benzyny skoro i tak zaraz przełączy się na LPG -tak powiedział) odrazu wydawało mi się to troche  dzwine bo kto zadaje sobie zawód i zmniejsza dawkę paliwa .
Ale mianowicie, gdy odpalę silnik muszę  odrazu pulsować gazem bo wolnych obrotów wogóle nie ma jak staram się utrzymać go na ok 1,8 obr/min to po jakimś czasie gaśnie.Wkurza mnie ta sytuacja bo albo gosć jak mówł to jednak ukręcił go na benzynie albo jest coś nie tak z wtryskami lub z kompem właśnie pisze w  tej sprawie bo szukałem informacji ale nie wiem jek go zresetować (prosiłbym o dokładną instrukcję ) dodam ze  Filtr paliwa wymieniał poprzedni właściciel (bo jest nowy),powietrza tez jest nowy, świece dobre przewody też bo na lpg pracuje prawidłowo.

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2010, 12:45:28 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
czaja555, najpewniej po prostu umiera/umarła już pompa paliwa i nie daje odpowiedniego ciśnienia na listwę paliwową. Możesz zrobić reset przepustnicy. Włączasz zapłon (tak by świeciły się kontrolki, otwierasz maskę, łapiesz za przepustnicę (to tam gdzie dochodzili linka od pedału gazu i pięciokrotnie ręką uchylasz ją do oporu. Silniczek krokowy powinien po pierwszym uchyleniu lekk się ruszyć (trrrrrryt) natomiast po piątym uchyleniu samodzielnie uchylić przepustnicę po czym ją zamknąć. Po tym zabiegu normalnie odpalasz silnik na benzynie i czekasz aż się trochę zagrzeje, nie ruszaj pedału gazu przez kilka miniut. Jeśli zgaśnie przy tej adaptacji to stawiam na pompę paliwa która nie trzyma już parametrów. Niestety jeżdżąc na lpg często nie montuje się dodatkowego odcięcia pompy paliwa i po prostu z powodu jazdy na ciągłej rezerwie paliwa pompa się wypala...
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2010, 13:23:00 pm »

czaja555

  • Gość
WItam
Zrobiłem jak kolega jimo#1921 radził zrobiło się dokładnie tak  jak pisał :),lecz samochód odpalił złapał ok 800 obr/min wskoczyło na 1000 obr i później chwilę na ok 850 obr i zdechł(próbę powtórzyłem 2 razy).Możliwe jest tak jak piszesz niewydajność pompy paliwa .Lecz  chciałbym jeszcze spróbować zresetować główną jednostkę sterującą ,czy wie ktoś jak to zrobić ? z góry dziękuję

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2010, 13:34:01 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
czaja555, domowym sposobem tego nie zrobisz.
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20310

Ew. zrób jeszcze jeden "test, na końcu listwy paliwowej masz charakterystyczny regulator/zaworek, który ma za zadanie utrzymywać właściwe ciśnienie na listwie wtryskowej. Do niego masz podpięte podciśnienie z kolektora ssącego silnika (taki malutki wężyk niczym nie zaciśnięty) na próbę ściągnij ten węzyk i zobacz czy będzie jakikolwiek efekt. Później znajdz wąż powrotny paliwa do baku (będzie schodził w dół komory silnika, a znajdziesz go przy w/w regulatorze ciśnienia paliwa) i zaciśnij go i obserwuj czy będzie zmiana pracy silnika, jeśli tak - to problem tkwi w ciśnieniu paliwa.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2010, 16:13:04 pm »

czaja555

  • Gość
Zrobiłem tak ale niestety zadnej poprawy.Myślę ze cos jest z kompem, u mnie w szkole mają jakieś kompy od badania zapytam czy by mi nie podłączyli ale dopiero we wrześniu.ehh

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2010, 18:49:47 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
To co możesz zrobić w tej chwili to wyjmij listwę wtryskową i poproś kogoś by kręcił rozrusznikiem i zobacz jak sikają wtryskiwacze, jest filmik nakręcony przeze mnie jak pracują wtryski Zoltana, gdzieś link do wyszukania na tym forum, będziesz miał punkt odniesienia. Ponadto możesz udać się do warsztatu celem pomiaru ciśnienia paliwa przed listwą paliwową - sprawdzisz jak pracuje pompa paliwa.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 01, 2010, 08:30:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zdejmij wogóle przewód powrotny z regulatora paliwa. Jeśli pompka umiera to będzie on suchy. W normalnych warunkach paliwo powinno z niego sikać wyraźnie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 01, 2010, 18:59:29 pm »

czaja555

  • Gość
Witam
Niestety ale przewód był suchy silnik pracował ok minuty i nic.Tzn pompka do wymiany .

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 02, 2010, 07:36:32 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Wymień też filtr paliwa i przedmuchaj po jego odkręceniu i po wyjęciu pompy paliwa przewody paliwowe porządnym kompresorem. Na pewno wyplują się z niego różne różności.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 02, 2010, 18:46:35 pm »

waszczo

  • Gość
Opuść zbiornik i wymień od dołu, nie wiem jak w roverze ale w GSI przez otwór spod koła i tak się pompy nie wyciągnie i trzeba zbiornik opuścić.

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 02, 2010, 23:02:55 pm »

polofix

  • Gość
podejrzewam ze sruby od opasek sie ukreca,a opaski na 99% beda do wymiany.takze przygotuj sie na to.

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 26, 2010, 23:18:13 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odświeżę temat.Ostatnio wymieniłem wkład pompy paliwa w roverku,czyli ten cały silniczek,który tłoczy paliwo.ciśnienie utrzymuje się teraz w granicach 2,70 bar.W porównaniu do starego jest lepiej,bo tam było 2,1 i nic nie szło na powrót a silnik nie ciągnął (teraz chodzi,chociaż czasem jeszcze coś przerywa) W każdym razie chciałbym wiedzieć jakie powinno być to ciśnienie właściwie,bo księga Morawskiego podaje 300kpa a u mnie tyle jest dopiero gdy ściągnę wężyk od podciśnienia,więc chciałbym wiedzieć czy to regulator pada czy coś innego.Za nowy zaśpiewali mi 140 pln więc wolę się upewnić  :?

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 27, 2010, 01:12:36 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
4 bary.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 27, 2010, 01:26:09 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Dzięki za odpowiedź, :D to znaczy że mógłby walnąć regulator? Paliwa na przelew leci dosyć sporo tzn. że z pompą raczej wszystko ok. Ten regulator w ogóle może się zepsuć,bo patrząc na niego to tam chyba za wiele nie ma się co psuć  :oops: No ale to tez kwestia tego,że wszystko ma swoją wytrzymałość i po 14 latach ma prawo się zepsuć  :?

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 27, 2010, 01:34:24 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Paliwa na przelew leci dosyć sporo tzn. że z pompą raczej wszystko ok

[podpowiem że u mnie powrót jest prawie suchy.... a auto zapinkala na Pb jak złe.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 27, 2010, 01:59:35 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
dobra to spróbuję najpierw z jakimś używanym regulatorem.Mam w kabinie wskaźnik to jest wszystko na bieżąco pokazywane  :P  Podmienię na szybko na złomie bo to tylko 2 śrubki i 2 węże i się zobaczy  :wink:

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 27, 2010, 08:17:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "bużka"
teraz w granicach 2,70 bar
Cytat: "bużka"
księga Morawskiego podaje 300kpa
Ciśnienie paliwa mierzone względem ciśnienia atmosferycznego zawsze będzie pokazywać mniej niż 3. Regulator jest tak zbudowany że ma utrzymywać stałe ciśnienie w listwie wtryskowej ale względem ciśnienia panującego w kolektorze dolotowym. Jako że w dolocie mamy podciśnienie to manometr będzie pokazywał mniej jak instrukcja i wskazania będą zależne od kąta otwarcia przepustnicy (wskazówka faluje przy dodawaniu gazu).
Sam regulator najlepiej sprawdzać na zgaszonym silniku. wtedy wiadomo że jeśli utrzymuje on ciśnienie na właściwym poziomie książkowym to jest sprawny. Jak paliwo wraca do zbiornika i regulator będzie sprawny to wszystko wydaje się być dobre i trzeba szukać usterki gdzie indziej, np w układzie WN.

[ Dodano: 2010-11-27, 08:20 ]
Cytuj (zaznaczone)

4 bary.
tyle to powinna mieć pompka aby pracować "z zapasem". Max ciśnienie robocze pompki mozna sprawdzić zatykając powrót z listwy do zbiornika.

A i nie tylko ciśnienie się liczy ale i wydajność w l/min. U mnie w 1,8 siedzi pompa 4bary na 120l/min i daje radę. standardowa pompka ma coś koło 60-80l/min.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

zła praca silnika na benzynie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 27, 2010, 09:06:04 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Cytat: "Bocian_s#313"
Ciśnienie paliwa mierzone względem ciśnienia atmosferycznego zawsze będzie pokazywać mniej niż 3. Regulator jest tak zbudowany że ma utrzymywać stałe ciśnienie w listwie wtryskowej ale względem ciśnienia panującego w kolektorze dolotowym. Jako że w dolocie mamy podciśnienie to manometr będzie pokazywał mniej jak instrukcja i wskazania będą zależne od kąta otwarcia przepustnicy (wskazówka faluje przy dodawaniu gazu).
Czyli wszystko jest ok.przy dodaniu gazu ciśnienie wzrasta do 3 lub troszkę ponad i spada ,dzieje się to w sekundzie,a po wyłączeniu silnika stoi na 3 choć nie zawsze.Tak w ogóle to pompę załatwiłem tym,że nie miałem przekaźnika odcinającego i pracowała bez przerwy,ale teraz muszę założyć.Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź  :wink: