Autor Wątek: wolne obroty w plusie1.6GSI  (Przeczytany 3530 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

wolne obroty w plusie1.6GSI
« dnia: Styczeń 30, 2004, 06:42:25 am »

neig

  • Gość
jak wygląda sprawa
wolnych obrotów, jak je można obniżyć ,jak się je reguluje, mam ciutke za
wysokie 1100, z opóznieniem schodzą na 900

wolne obroty w plusie1.6GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2004, 09:50:52 am »

lucas

  • Gość
A mnie szczegolnie w tym interesuje to opoznienie. Bo skoro spadaja w koncu do 900, to chyba regulacja jest ok. U mnie jest tak samo, ale to opoznienie czasami trwa kilka minut i zastanawia mnie wlasnie skad ono sie bierze? (dodatkowo obroty wahaja sie i po pewnym czasie pracy opadaj do ok. 500 po czym jusz nie daja rady sie podniesc i gasnie...). U kolegi obroty na luzie spadaj od razu do 900 i tak pozostaja.

wolne obroty w plusie1.6GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 30, 2004, 13:00:23 pm »

kan

  • Gość
Te problemy pewnie wynikają z powodu złego styku wyłacznika biegu jałowego, który umieszczony jest na końcu popychacza silniczka krokowego. Przynajmniej tak jest w we wtrysku Boscha. nie wiem jak jest to realizowane w we wtrysku GSI. Też miałem czasami takie problemy że obroty spadały na 500-600. Aby wróciły z powrotem musiałem albo popchnąć lekko popychacz(nacisnąć wyłącznik) albo miałem drugą metodę podczas jazdy trzeba był przychamować silnikiem z obrotów pow. 3000 najlepiej na dwójce wtedy popychasz szybko się wysuwa i wyłacznika zadziałał.

wolne obroty w plusie1.6GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2004, 06:51:51 am »

neig

  • Gość
do silnika krokowego doprowadzone są 4 przewody sterujące dwiema cewkami i chyba nie ma tam styków, najprościej byłoby wymienić silnik krokowy ale to może okazać się nie ta przyczyna.

wolne obroty w plusie1.6GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2004, 22:52:06 pm »

Kris2404

  • Gość
Jeśli "wolne" obroty się wachają, lub są ok 1100 obr ale na nagrzanym silniku pow 70stC, to trzeba pogrzebać w przepustnicy, ale nic nie regulować nie ruszać śrubki regulacyjnej w przepustnicy - ustawiona fabrycznie. Trzeba oczyścić z syfu przepustnicę - syf dostaje się z rurki odpowietrzjącej skrzynię biegów. Trzeba spróbować oczyścić np. kontaktem jeśli się da, potencjometr od położenia przepustnicy - syf robi niekontakt i złe napięcie idzie na komp. Trzeba sprawdzić takie plastikowe g... , które jest pod przepustnicą do tego plastiku wchodzi rurka od rury filtra powietrza (chyba o ile pamiętam). Trzeba sprawdzić , czy ta rurka i plastik nie jest pęknięta gdzieś- sprawdzić dokładnie całość. I jeszcze jedno u mnie w GSi obroty za bardzo nie latały, ale lekko falowały, okazało się że ten plastik z rurką pod przepustnicą , wylata z obudowy przepustnicy, bo ma gówniane zaczepy i się same odginają od temperatury - obleciałem przepustnicę i plastik cienką opaską samozaciskową od kabli elektrycznych - jest super. Zresztą mechanior we warsztacie , jak wymieniałem wałek rozrządu + robienie głowicy (wałek wycięte miał krzywki) też tak zrobił, bo nie można kupić tej przejścówki i uznał to za good patent. Oczywiście o sprawdzeniu wszelkich łączówek elektr. nie wspominam nawet. Aha , obroty rosną też do ok 1100-1500 jeśli nie jest szczelne łaczenie kolektora z rurą do kata, objawia się to gdy wjedzie się w  kałuże rozgrzanym wydechem- słuchać głośniej wydech i wtedy rosną obroty,potem spadają.
Pozdr
Krzysztof W-wa
Kris2404@poczta.onet.pl

wolne obroty w plusie1.6GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2004, 23:05:54 pm »

Bolo

  • Gość
Znaczy sie ja mam podobnie...ale to jest przez maxymalnie 3sek, jak puszcze gaz, wcisne sprzeglo i dam na luz (wiem zla technika jazdy ale mam to w ....) Wtedy to...silnik spadajac z obrotow zatrzymuje sie na 1100 RMP a po jakis 1-2sek spada do 900RMP...Dzieje sie tak czy silnik jest rozgrzany, czy zimny, czy lato, czy jesnien...

wolne obroty w plusie1.6GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2004, 06:37:04 am »

neig

  • Gość
znalazłem w sieci opis silnika krokowego fso, ma 200kroków co daje 8mm a działanie jest takie:zimny silnik- zakres od 101do 200, ciepły od 1 do 100. Czyli mam rozumieć że na zimnym jest  np.101 co daje 1100obr a na ciepłym np.60 co daje 900obr.