Ja tez zamontowałem antenke CB w dziurze po "FM-ce"
Trzyma się OK, sztywno. Na dodatek wygląda (poza długością)
jak FM-ka bo to jest helikalna President Indiana
125 cm czarny bat 4 mm grubosci z delikatną główką
bo cewka jest nawinięta w bacie.
Zostałem pochwalony przez serwis CB, gdzie pojechałem
na sprawdzenie instalacji i pomiar SWR (1,3).
A antenka FM jest oryginalnie zrobiona tak:
Kabel od niej idzie do dachu prawym słupkiem, a potem oczywiście za podsufitką.
Na jego końcu, pod dachem jest taka okrągła główka z ząbkami wrzynającymi się w blechę - żeby była masa. Jest ona nakręcona na śrubę z tej czarnej podłużnej główki
na dachu do której przykrecony jest bacik. Oczywiście tą śrubą idzie sygnał z bacika do kabla. Tak się składa, że śruba przechodząca przez dach i końcówka bacika mają identyczny gwint
Ja sobie zrobiłem tak : bacik wkręciłem bezpośrednio do tej okrągłej główki na końcu kabla, główka i 1 cm kabla wystaje mi spod rogu potsufitki koło prawego słupka, a bacik jest za prawym daszkiem przeciwsłonecznym i lusterkiem.
Ta czarna częsć główki z dachu została mi w zapasie - tak że instalacja jest w pełni odwracalna.
Radyjko działa OK.
Zastanawiem się tylko czy wogóle nie schować tej antenki FM za podsufitkę - jeden gościu z forum o CB pisze że mu tak działa, choć inni twierdzą że niemożliwe ....
[ Dodano: 2007-05-31, 14:23 ]A ja mam pytanie z innej bajki... jak wyj?łe? podsufitke... bo w caro otwiera sie klape z tyłu i jest luz a w Atu to chyba trzeba szybe wyci?gać... :?: Czy moze sie myle...
Ja do montażu anteny CB w miejsce FM odkręciłem jedynie uchwyt "ręczny" od pasażera, zaślepki od kierowcy, daszki przeciwsłoneczne i lusterko, oraz plastiki z przednich słupków. Lampkę sufitową też, choć chyba niepotrzebnie. Plastków ze środkowych słupków i całej reszty z tyłu już mi się nie chciało.
Po odchyleniu podsufitki od przodu, dostęp był wystarczający żeby włozyć nasadową 10-ke na 7cm przedłużce i pokrętło z grzechotką. sam demontaż główki od FM i montaż główki CB to moment. Dłużej zeszło zczyszczeniem dachu pastą tempo, bo główka od FM jest taka podłużna i zostawiła brudny ślad na lakierze (wkońcu była tam 9 lat) a główka od CB jest okrągła i nie zakrywa go. Ale wszystko teraz jest OK mimo że biały lakier :mrgreen: