Autor Wątek: Rover - Dziura w obrotach  (Przeczytany 3785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - Dziura w obrotach
« dnia: Luty 23, 2004, 15:41:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka.
Każdy posiadacz 1,4 zapewne słyszał o tzw. dziurze w obrotach. Znajduje się ona w okolicy 3000 do 3500RPM. Z racji że mam w aucie zainstalowany wskaŹnik napięcia sondy lambda to podzielę się z wami swoimi spostrzeżeniami. Otuż w chwili obecnej mam tak ustawioną dawkę gazu że praktycznie w całym zakresie obrotów mam bogatą mieszankę (wiadomo kruciak ;)). Jedyny wyjątek stanowią obroty z przedziału 3000-3500RPM. Tutaj mieszanka zostaje gwałtownie zuborzona i auto zachowuje się jakby brakoło mu mocy. NIe wiem czy wynika to z ustawienia gazu czy poprostu tak ma być.

Na koniec podsumowanie. Może w tym poście postaramy się rozwiązać zagadkę dziury w obrotach i ewentualnie znaleŹć radę na to zjawisko. Teraz wasza kolej wyrazić opinię.

PS. Jak zatankuję nieco więcej paliwka to postaram się to sprawdzić na benzynie (ale to dopiero po wypłacie).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2004, 15:46:47 pm »

Jaski#40

  • Gość
hehe Bocian co sie przejmujesz?? ja mam dziure w obrotach w przedziale od 1000 do 6000 rpm  :lol:

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2004, 19:37:00 pm »

azio

  • Gość
He ah te dziurki.
Mam to samo na Paliwku. obroty od 1500 do 2000 zata go i odetak
Trzeba sie przyzwyczaić  :P lub jak to bywa w moim przypadku przełączyc na Gaz i ustereczka zanika .

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2004, 21:59:13 pm »

Bodzioo

  • Gość
Azio masz dobrze wyregulowany zapłon??

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2004, 17:57:35 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Jest to chyba przypado

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 24, 2004, 18:02:20 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Co z tym kompem sie dzieje :(
Co do tej dziury to jest to chyba przypadlosc 16 zaworowej glowicy. Na hamowni badalismy dwa samochody, Golfa GTi i lanosa z takimi glowicami. Oba wykresy momentu przectawialy wlasnie taki dolek w tym zakresie obrotow. Jest to wyraznie odczuwalne w czasie jazdy. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci ;)

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2004, 00:02:50 am »

azio

  • Gość
Kurcze Zapłon to mi juz ustawiało Kilku specjalistów i nadal jest tak samo.
A nawymieniałem juz chyba wszynio : kopółke.świece,przewody naweta gażnik jest od innego.A może rozmiar dysz wpłycha na takie "dziurawe" zachowanie mojego silnika  :roll: Choć przyznam sie ze nawet nie wiem jakie mam te dysze  :P

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2004, 09:15:10 am »

Janek#1612

  • Gość
Na dziurawą pracę w gaŹnikach i monowtrysku ma wpływ także  termostat powietrza.
Sory że nie o 1,4

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2004, 22:03:36 pm »

azio

  • Gość
Hm
Rozmawiałem dziś z jedym ze sprzedawców i poradził mi abym zobaczył sobie stan pompy paliwowej.Ponoc moze ona czasmi przesyłać za malą ilość paliwa do gażnika i wtedy silnik sie dusi .Co wy na to??
Chetnie bym wymienił navet tą pąpke ale jakoś tam pogoda mnie ostatnio nie rozpieszcza  :P

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2004, 13:49:57 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
U mnie nie ma dziury w przedziale 3000-3500. Ale za to jak mu z buta strzele przy obrotach ok 1000 to sie na chwile wskazowka obrotomierza cofa i dopiero wtedy wziuum do gory. I jeszcze jak jade sobie i mam na jedynce 4000 obrotow to wtedy samochod sie troche podusi, rzuca, i dopiero dalej idzie normalnie (na innych biegach troche mniej :)). Wczesniej tych dwoch objawow nie bylo. Cos sie musialo spie.... :roll:
Nie mam LPG :) 8)
to ja, byly Marcin#839

Rover - Dziura w obrotach
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2004, 14:40:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
U mnie kiedyś teżaż tak nie była ona odczuwalna. Dopiero po zmianie miksera na większy da się to wyraŹnie zauważyć. Szczególnie na wyższych biegach, głównie IV. Sam nie wiem jak z tym walczyć.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.