knrdlvn, ehhh jestes nastepny ktory nie umie uzywac szukajki albo dobrze czytac tematu,
opornie wchodz? najgorzej po rozpoczęciu jazdy, jak sie pold rozrusza to już troche lepiej
a pomyslales ze w skrzyni jest olej? i jak jest zimny to jest tak gesty ze ciezko Ci wsadzic bieg? pomyslales ze jak sie "pold rozrusza" to olej sie robi rzadszy i juz jest lepiej? a wiesz ze w silniku jest tak samo? wiesz tez ze olej splywa pod sila ciezkosci na dol? dlatego jak auto postoi kilka dobrych godzin to jak wsiadasz to nie jechana cała lacz tylko powoli, delikatnie i obroty nie wyzej jak 3,5 tys?
widze ze nie masz pojecia o tym wszystkim wiec jedziesz do sklepu i prosisz o olej do skrzyni, hipol (klasa lepkosci wg SAE
chyba 85W90), w sklepie beda wiedziec. potrzebuesz 1,55litra a ze sa opakowania po 1l wiec musisz kupic dwa. jedziesz do warsztatu na umowiony termin i mowisz zeby Ci wymienili. i robi?. wiecej nic nie poradzisz. jak dla mnie remont skrzyni malo oplacalny jest, uwazam ze lepiej polonezem jeszcze jakos 3 lata sie pochulac i go puscic na szrot albo do żyda, zalezy w jakim stanie.
Nie wiem czy nie podregulować jeszcze, wogóle pedał sprzegła jest o dobre 15mm niżej niż hamulca. Ma być na równo z nim czy mierzy się skok pedału sprzegła od podłogi i ustawia na jakims tam poziomie?
Jezus Maria za przeproszeniem, jednym slowem w ogole olej takie glupie gadanie ze jest nizej czy wyzej o pol milimetra bo kazdy samochod ma inaczej!! sprzegla nie mozesz naciagnac za mocno (jak Ty mowisz, skrócic linke) bo sprzeglo zmarnujesz a i pewnie sie nasluchasz tego i owego podczas jazdy (obroty). pewnie Ci ciezko chodzi linka ale spróbuj w momencie wciskania sprzegla wyczuc taka "kołyske" i to na nia sie patrzy, jak za nisko to podciagnac, jak za wysoko to poluznic. najlepiej wyczujesz wciskajac pedal reka, bo noga nie za bardzo.