Autor Wątek: za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???  (Przeczytany 3908 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« dnia: Grudzień 26, 2007, 15:55:42 pm »

sebastian-s3

  • Gość
Witam,
szukałem długo na forum informacji dotyczących tych bezpieczników. Niestety nie znalazłem.
Problem w tym, że po podłączeniu klemów akumulatora od razu strzela mi bezpiecznik, właśnie jeden z tych za schowkiem. Nawet kluczyka w stacyjce nie ma a robi pstryk. Nie mam przez to iskry ( na żadnej ze świec ), wtrysk nie działa... :( Myślę że to przez ten bezpiecznik.

Czy może ktoś wie w jakim miejscu mogło dojść do przerwania, przepalenia izolacji, zwarcia??? Szukałem wg wskazówek znalezionych na forum ale wszystko wydaje się być ok (kable od czujnika wału, wtrysku)

Czy ktoś ma może wiedzę na temat do czego służą i jakie obwody zabezpieczają te bezpieczniki (może to jakieś urządzenie robi zwarcie)???

Polonez Caro 1.6Gli 96r Abimex, gaz Landi.

Proszę o szybką odpowiedź gdyż jestem unieruchomiony!!! :(
Dzięki!

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2007, 16:19:26 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Jeden z tego co wiem to pompa paliwa. Obok jest też przekaźnik pompy.

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2007, 16:44:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tak to pompa paliwa, ale sa tam takze przekazniki od czujnika cisnienia oleju miedzy innymi.
sa dwa przekaźniki i 4 bezpieczniki

Ktory konkretnie bezpiecznik ci sie pali ?

trzymajac przekaźnikami do gory masz 4 bezpieczniki:

.......P.......P.....
...B...B...B...B...


P- Przeaźnik
B- bezpiecznik.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2007, 17:27:50 pm »

sebastian-s3

  • Gość
...P.....P....
X....B....B....B

X- bezpiecznik który pali

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2007, 17:40:26 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zabezpieczaja :
wtryskiwacz
pompe paliwa
zasilanie ECM z alternatora
Modul zaplonowy
niestety nie mam wiazki "pod reka" wiec nie jestem w stanie stwierdzic który to z nich sie przepala
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2007, 20:10:51 pm »

sebastian-s3

  • Gość
Dzięki! Jutro pójdę i odłączę przewody z modułu... może to to... jak bezpiecznik przetrwa to wymienią moduł... jak nie to będę dalej stał w garażu ;/  w ostateczności mechanik... swoją drogą ciekawe ile sobie zażyczy?... i gdzie tu w lesie mechanika- elektryka znaleźć dobrego :/ jeszcze jakieś pomysły Koledzy?

Z góry dzięki;)

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2007, 20:20:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zobacz gdzie idzie kabel -mozna dojsc po kolorach -jezeli zabezpiecza czarny lub ciemnoniebieski to wtryskiwacz, jezeli czerwony gruby to z alternatora, jak zaden z nich to zostaly juz tylko 2 opcje  :)  Nic skomplikowane jezeli choc troche jarzysz elektryke  i masz jakis miernik albo elektryka do pomocy. Odkrec komputer i przekazniki zeby miec lepsze dojscie - srubki sa w schowku ,wiazka idzie przez dziure na podszybiu(po lewo patrzac od przodu auta) i rozgałezia sie na poszczegolne obwody i czujniki
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2007, 22:55:13 pm »

pluton_14

  • Gość
Elwood#1887, a do czego sa te przekazniki jeden od pompy paliwa a drugi od kontrolki oleju? I one sa zamienne ?


PZDR Pluton

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2007, 23:06:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obydwa przekazniki sa do pompy paliwa  :)  Niestety na podstawie schematu nie jestem w stanie stwierdzic czy sa zamienne. Jezeli obydwa maja takie same numery to tak
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2007, 11:34:16 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Sa zamienne.

Obydwa wlaczaja/wyalczaja pompe paliwa ale, jeden na podstawie sygnalu z lampki cisnienia oleju a drugi jeszcze nie wiem z czego :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2007, 11:34:54 am »

sebastian-s3

  • Gość
A więc, dzięki za poradę!
 Po przewodach doszedłem do modułu. Wymieniłem moduł i wszystko OK ( teraz mój tato się wkurza że mu poloneza rozkręcam ;) bo częsci zabieram z drugiego poldka ). Zastanawiam się też co mogło być przyczyną uszodzenia modułu, ponieważ przyjechałem normalnie pod dom a za 2 godziny nie mogłem wcale odpalić auta.

Czy tą usterkę mogło spowodować coś innego i czy po wymianie modułu mogę jeździć spokojnie czy szukać jakiejś innej przyczyny która spowodowała uszkodzenie modułu?
Czy po prostu te typy tak mają...???

Jeśli ktoś wie coś na ten temat  proszę o poradę ;)

za co odpowiadają 4 bezpieczniki 7,5A za schowkiem???
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2007, 13:11:54 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Przejrzyj instalacje od wtrysku czy wszystko w porzadku. Moduly to znana przypadlosc wtrysku abimex w polonezie- na szescie jedyna bo nic innego sie nie psuje .Czasem od gazu zapieka sie tez wtryskiwacz. Przed awaria modulu mozna spróbowac usunac pewne usterki które moga przyspieszyc jego zejscie
1) Masa radiatora od modułu- jest z aluminium i sie utlenia -dobrze wyczyscic miejsce styku na module i na nadwoziu i dosc mocno dokrecic. Musi miec dobra mase
2) Pilnowac przerwy na swiecy
3) Sprawdzic stan kabelka od modulu do czujnika PKW -z biegiem czasu izolacja twardnieje i sie załamuje, moze to spowodowac zwarcia albo przerwanie zyl w srodku ,zwłaszcza ze jest narazony na drgania -jezeli sa obiekcje wymienic
4) Ostatnia najtrudnijsza czynnosc- przerwa pomiedzy czujnikiem a kołem !
Jest ona bez mozliwosci regulacji  i czesto niestety za duza- wowczas trzeba pokombinowac z podpilowaniem obudowy itd aby ustalic wlasciwa wartosc.

[ Dodano: 2007-12-27, 13:17 ]
Cytat: "Stingerek"
a drugi jeszcze nie wiem z czego


Z komputera sterujacego wtryskiem(ECM)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG