Autor Wątek: Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie  (Przeczytany 3405 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie
« dnia: Maj 06, 2007, 08:43:54 am »

PEPCIO

  • Gość
Cześć.

Mam kolejny ,,mały' problem ze swoim Poldkiem Caro Plusem. Pomimo naprawy zawieszenia i układu kierowniczego (drążki, gałki itp) Poldek nadal żyje własnym życiem. Wydaje mi się iż jest to wina przekładni kierowniczej która posiada duży luz ,,roboczy'.
Czy istnieje możliwość regulacji luzu przekładni??? Jeśli tak to w jakim zakresie i jak to BEZPIECZNIE zrobić.

Ps. Gdzie ewentualnie szukać nowej przekładni (tanio) ?

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-05-06, 21:38 ]
???

[ Dodano: 2007-05-06, 21:38 ]
???

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 07, 2007, 07:16:06 am »

Kerad70

  • Gość
Mam pytanie sprawdziłeś dobrze podłużnice
i na jakich gumach stoi autko
pozdrawiam

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 07, 2007, 07:38:50 am »

PEPCIO

  • Gość
Cytat: "Kerad70"
Mam pytanie sprawdziłeś dobrze podłużnice
i na jakich gumach stoi autko
pozdrawiam


Nie wiem o co dokładnie pytasz w temacie podłużnic. Według tego co do tej pory sprawdziłem wszystkie mocowania elementów zawieszenia i układu kierowniczego są sprawne (żadnych pęknięć czy przerdzewień) Problem wydaje się tkwić w samej przekładni ale pewnosci nie mam.
Podpowiedz mi proszę co dokładnie rozumisz pod pojęciem ,,sprawdziłeś podłużnice' bo temat poloneza jest mi póki co w miarę obcy (brak poprzednio styczności z tymi samochodami) być może są jakieś ,,wady fabryczne' o których nie wiem. Problem jest dla mnie na tyle poważny iż zaczynam myśleć czy aby nie szukać kupca dla Pluszaka. Ostatnio zaczyna mnie on zbyt wiele kosztować (pieniędzy i nerwów).

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 07, 2007, 18:19:15 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Przekładnei ZF ma możliwość regulacji luzu. Przkładnai JKC - nie wiem.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 07, 2007, 19:37:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
te przekladnie nie lapia luzu ,bo nie maja jak - gwint toczny caly czas smarowany

podluznice pekaja w miejscu mocowania przekladni ,ale od tego tez nie powstaje jakis nadzwyczajny luz

jezeli robiles caly zawias to niestety musisz zrobic cala geometrie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 07, 2007, 20:32:45 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Cytat: "KGB"
te przekladnie nie lapia luzu ,bo nie maja jak - gwint toczny caly czas smarowany

I co? Olej kasuje luz?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 07, 2007, 20:42:13 pm »

PEPCIO

  • Gość
Cytat: "KGB"
te przekladnie nie lapia luzu ,bo nie maja jak - gwint toczny caly czas smarowany

podluznice pekaja w miejscu mocowania przekladni ,ale od tego tez nie powstaje jakis nadzwyczajny luz

jezeli robiles caly zawias to niestety musisz zrobic cala geometrie


Geometria była robiona i jest dobrze ustawiona. Problem tkwi gdzie indziej. Muszę oglądnąć dokładnie przekładnie może coś da się przeregulować.
Tak czy siak dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2007, 22:35:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "OLO#35"
Cytat: "KGB"
te przekladnie nie lapia luzu ,bo nie maja jak - gwint toczny caly czas smarowany

I co? Olej kasuje luz?

olej utrzymuje powierchnie toczne w nalezytym stanie i zanim luz powstanie to musi uplynac sporo czasu
nawet powstanie luzu na lozyskach duzo lzej sie przeklada na luz przekladni niz w slimakowej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem - Pytanie
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2007, 07:28:00 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "OLO#35"
I co? Olej kasuje luz?

W polonezie nie, ale w ciężarówce ojca.... Oczywiście. (Nie rozbierałem jeszcze przekładni, która jest 10 razy większa niż Poldku wiec nie znam jej budowy.) Do póki nie zapalisz silnika kierownica ma 1/2 obrotu luzu, natomiast, gdy silnik pracuje i działa wspomaganie to luz jest znikomy...
PS.
a czy zyje swoim życiem na równej drodze czy dziurawej?
może dodatkowo amortyzatory?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams