Autor Wątek: Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full  (Przeczytany 3325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« dnia: Wrzesień 05, 2007, 12:37:00 pm »

jana

  • Gość
W polonezie 1.5 GLE 93 r. mam wskażnik poziomu paliwa cały czas na full oczywiście po przekręceniu kluczyka ( przy wyjętym kluczyku wskazówka wraca do zera)i nawet gdy zwieram do masy przewody na czujniku poziomu paliwa na baku to wskazówka ani drgnie jest na wychylona na maksa, na przewodzie od wskaźnika jest napięcie ok 0,2V ,na drugim przewodzie jest 12V i przyzwieraniu go do masy zapala się rezerwa.

Czy to wskażnik do wymiany czy mam gdzieś zwarcie?
Na samych śrobkach od tego zegara jest  takie jakies nijakie napięcie na jednej 2.5v na drugiej 1.6v i na trzeciej te ok. 0.2V.

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2007, 13:15:37 pm »

kan

  • Gość
Wskaźnik na full sugeruje przerwany przewód od wskaźnika do miernika lub przerwę przy samym rezystorze w baku. Sprawdź przewód - jesli jest dobry to niestety czeka cię wyciąganie czyjnika poziomu paliwa.

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2007, 14:48:33 pm »

jana

  • Gość
No własnie trochę brak mi danych jakie wartości napięcia powinny byc w sprawnym układzie wskaźnika i czujnika poziomu paliwa, jak odłącze przewody od czujnik na baku wskaźnik dalej pokazuje full a jednak na przewozie do czujnika (przy czujniku ) właściwie nie ma napięcia jest  te 0,2V nawet na śróbce od wskaźnika przy zegarach jest tak samo.
Wygląda mi na to że sam czujnik nie wpływa na wskazanie, to albo jest uszkodzony wskaźnik albo zasilanie czujnika albo nie wiem co.
Sprawdzę odlączony z dwóch stron przewód wskażnik- czujnik  czy nie zwiera do masy znowu jak zwiera to dlaczego wskaźnik wali do końca skali a jak przerwany to dlaczego brak napięcia na przewodzie od strony zegarów

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 05, 2007, 16:12:11 pm »

kan

  • Gość
Napięcia nic Ci nie dadzą. Do czujnika poziomu paliwa nie jest doprowadzone +12V z wiadomych względów. Do pomiaru poziomu paliwa używa się układu rezystorowego i tym samy małego prądu (ograniczonego rezystorami). A 0.2V to będziesz miął na każdym luxnym kablu (nie podłaczonym do masy) tyle mniej więcej zawsze się indukuje.
Najpierw sprawdź ciągłośc kabla - z jednej strony(przy czujniku) podłącz go do masy a zdrugiej strony sprawdź rezystancję ( odpiętego kabla od czujnika) między kablem a masą - powinno być zwarcie. Sprawdź też ten kable przy odpiętych obu końcach czynie ma zwarcia do masy? Jeśli nie ma zwarcia i ma ciągłość to trzeba pomierzyć czujnik. Między wyjściem do wskażnika ( przy odpiętym kablu) z czujnika a masą nie powinno być zwarcia ani przerwy. rezystancha powinna wynośić tak od kilku do klikudziesięciu Ohm w zależności od poziomu paliwa w zbiorniku. Jeśli będzie kilkaset ohm to też może być bo nie wiem ile dokładnie ma ten rezystor.

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 05, 2007, 18:51:36 pm »

jana

  • Gość
O to wiele wyjaśnia!!! szczególnie to że jak jest zwarcie to jest full a nie na odwót  i wyglada że jest zwarcie między masą a przewodem do czujnika stąd ten full na wskaźniku. Pomiar odłaczonego czujnika pokazywał 150 om więc powinien być ok. W miedzy czasie dostałem info że wskaźnik przestał dzialeć po wizycie u blacharza (progi i drzwi). Teraz tylko mały problem jak znaleść miejsce zwarcia? Czy są jakieś "domowe " metody?

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 06, 2007, 08:44:23 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Cytuj (zaznaczone)
tylko mały problem jak znaleść miejsce zwarcia? Czy są jakieś "domowe " metody?

Prześledzić całą drogę przewodu. Może został przykręcony do nadwozia.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 07, 2007, 08:10:19 am »

jana

  • Gość
Znalazłem uszkodzienie !!! Przewód do czujnika był przetarty i zwierał do masy pod fotelm kierowcy.
Problem rozwiązany!!!
Dziękuje za pomoc i zamykam temat

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 08, 2007, 00:25:20 am »

Rider

  • Gość
A mi ostatnio przestala swiecic rezerwa. Zarowka sprawdzona - przetarty kabel ? Czujnik w baku ?

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 08, 2007, 01:05:47 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
czujnik w baku? potencjometr sie wytarl? odkrec klapke w bagazniku (sruby 10atki) i na siodemke badz osemke masz przykrecony czujnik, dochodza do niego dwa przewody + i - oraz masa przykrecana pod srubke. wyjmij czujnik i zobacz jak sie ma potencjometr suwakowy moze sie zabki wyrobily - dognij jakby co i przetestuj na wyjetym czujniku.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wskażnik poziomu paliwa caly czas na full
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 08, 2007, 09:56:52 am »

Rider

  • Gość
Dzieki wielkie Jimo za odpowiedz :) Dzisiaj postaram sie to sprawdzic.