Przedstawiam parę cennych wskazówek jak zamontować elektryczne szyby w polonezie CARO/ATU +
Pierwszym krokiem w moim przypadku było zdjęcie osłony zegarów oraz wyjęcie zegarow i zlokalizowanie kostki pod którą można by podpiąć zasilanie szyb.
Z racji że szyby które kupiłem były gołe jak święty turecki zaistniała konieczność dorobienia wszelkiej maści przewodów między innymi zasilającego.
W momencie gdy już mamy taki przewód należy go przeciągnąć przy ściance bocznej wewnątrz słupka w niżej wskazany sposób
tak aby wyszedł w miejscu zaślepek na przełączniki zaślepki należy wcześniej wyjąć:)
po przeciągnięciu przewodów należy je wpiąć do kostki mamy w niej 2 plusy z czego jeden stały 2 po przekręceniu stacyjki( podświetlanie ideogramów) oraz oczywiście masa
gdy już się z tym uporamy zabieramy sie za demontaż drzwi, o sposobie zdjęcia boczku nie pisze bo chyba każdy wie jak to zrobić
Przystępujemy do wyjęcia starej prowadnicy jest to trochę kłopotliwe z racji że po odkręceniu z niej szyby, szyba zaczyna nam wpadać do środka drzwi przez co skutecznie uniemożliwia wyjęcie prowadnicy. Radze zblokować szybę w położeniu górnym wkładając pomiędzy nią a blachę poszycia drzwi kawałek styropianu. Po wyjęciu starej prowadnicy czas na włożenie prowadnicy z silnikiem elektrycznym. Robi się to bardzo przyjemnie wchodzi bez problemów. w miejsce śrub po starej prowadnicy wkręcamy nową trzyma się ona tylko na 2 śrubach, góra i dół za pomocą których regulujemy prowadzenie szyby przy zamykaniu i otwieraniu, przesuwając mocowanie prowadnicy w lewo lub w prawo w zależności jak szyba się domyka czy opuszcza. Należy przed regulacją pamiętać o wcześniejszym zamocowaniu szyby. ja jeszcze owinąłem silnik gąbką w celu zmniejszenia jego hałasu oraz wyeliminowania zjawiska obijania się o blachy drzwi.
Postanowiłem trochę ulepszyć projekt i zamocować trochę inaczej osłonę spirali przez co silnik wypycha ją pod mniejszym kątem.
Gdy już mamy wyregulowana prowadnicę przystępujemy do przeciągnięcia przewodów do słupka w aucie. Wszystkie przewody moim zdaniem należy puścić w peszlu z racji iż mogą się one nagrzewać, bowiem układ ten nie jest wyposażony w żaden wyłącznik termiczny.
należy założyć boczek drzwiowy a w miejsce otworu po korbce od szyb wedle uznania zamocować zaślepkę, jak ktoś nie ma pomysłu to podsuwam taki
wygląda i prezentuje się to tak
Wszystkie przewody od silników el. szyb ciągniemy do słupka w sposób analogiczny jak przewód zasilający. gdy już mamy wszystkie przewody czas podłączyć je pod sterowanie. W moim przypadku były to przełączniki od Renault 19 - są lepsze od FSO z racji że mają mocniejsze styki problem jest tylko z podświetlaniem z którym też sobie poradziłem
efekt końcowy przedstawia się następująco
efekt razem z zegarami
proszę moderatora o zamknięcie tematu i umieszczenie go w dziale artykuły po 28 lutego z racji może jakiś sugestii lub spraw o których zapomniałem napisać.