Autor Wątek: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??  (Przeczytany 5704 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« dnia: Sierpień 25, 2004, 08:44:05 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czy planowanie głowicy jest obowiązkowym posunięciem??

Załóżmy że zachowam się dwa razy bardziej rygorystycznie niż podaje książka to czy mimo wszystko muszę planować po tym głowicę i po co to się robi jeśli głowica jest prosta??.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2004, 09:32:38 am »

Maciek#938

  • Gość
Chodzi Ci o wymianę uszczelki pod głowicą zapewne, więc w takim wypadku szczególnie w Roverze planowanie głowicy jest konieczne. Teoretycznie może wydawać się prosta, ale niech się okaże, że jednak jest jakaś różnica i póŹniej można mieć przez to spore kłopoty i dodatkowe koszta. Planowanie głowicy nie jest drogie, a zdecydowanie warto je wykonać choćby dla samej pewności, że wszystko jest dobrze.

Pozdrawiam

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 25, 2004, 11:17:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Chodzi Ci o wymianę uszczelki pod głowicą zapewne,

Nie.
O co innego ale narazie jeszcze nie mówię co i jak :(.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2004, 12:33:55 pm »

Czaku

  • Gość
Pewnie silniczek sie przegrzal i padla uszczelka pod glowica:?bo jesli tak to musisz ja planowac u nas koszt planowania glowicy to 40 zl a sprawdzenie szczelnosci 40 zl

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2004, 12:34:28 pm »

Guciu1801

  • Gość
koles, ktory planowal mi glowice powiedzial, ze sa dwa rodzaje planowania.. jest planowanie zeby ja wyrownac, warto zrobic, po zdjeciu, bo koszt nie duzy, praktycznie bez jakichkolwiek ubytkow materialu, a glowica sie swieci jak psu obroza i do tego masz pewnosc ze prosta, drugi typ, to tjunink, scinasz glowice o ok 1mm przez to masz wieksze cisnienia.. czy cos tam.. w kazdym razie jakis to tuning jest :)

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 25, 2004, 12:37:53 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "guciu#1801"
koles, ktory planowal mi glowice powiedzial, ze sa dwa rodzaje planowania.. jest planowanie zeby ja wyrownac, warto zrobic, po zdjeciu, bo koszt nie duzy, praktycznie bez jakichkolwiek ubytkow materialu, a glowica sie swieci jak psu obroza i do tego masz pewnosc ze prosta, drugi typ, to tjunink, scinasz glowice o ok 1mm przez to masz wieksze cisnienia.. czy cos tam.. w kazdym razie jakis to tuning jest :)

Nie wszędzie możesz splanować głowicę aż o 1mm. Do każdego typu silnika ten parametr jest inny. Dla seryjnego Poldasa max to 0.62mm, ale już dla Poldo-Forda z silnikiem od Forda Sierry 2.0 OHC ta granica jest sporo dalej i max to nawet 2mm.

Pozdrawiam

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 25, 2004, 12:39:27 pm »

Guciu1801

  • Gość
no ja dokladnie nie wiem jakie to sa granice, dlatego sobie podarowalem. wystarczylo mi to co mialem. Pasowanie kolektorow i takie tam.

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2004, 12:41:35 pm »

Czaku

  • Gość
Ale po planowaniu wiekszym o iles tam to zawsze powinno sie zakladac uszczelke troche wieksza:?

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 25, 2004, 12:47:56 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Czaku#1802"
Ale po planowaniu wiekszym o iles tam to zawsze powinno sie zakladac uszczelke troche wieksza:?

Hmmm... jeżeli stosujesz się do granic jakie ma dany silnik to zakładasz normalną uszczelkę i jest dobrze.

Pozdrawiam

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2004, 13:00:03 pm »

Woj-o#772

  • Gość
taa a przy roverku max to ... 0.2 mm ;>
Co do planowania aby wyrównać to wszystko zależy czy i jak bardzo głowica jest podgięta.

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 25, 2004, 13:02:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To jak:?:.
Planować czy nie. Załóżmy że będzie prosta.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 25, 2004, 13:02:55 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Woj-o#772"
taa a przy roverku max to ... 0.2 mm ;>
Co do planowania aby wyrównać to wszystko zależy czy i jak bardzo głowica jest podgięta.

No i to mnie wcale nie dziwi :) Przy takim stopniu sprężania to chyba normalne :) Tylko przy jakiejś większej awarii głowicy jest jednak niewielka rezerwa :(

Pozdrawiam

Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 25, 2004, 21:03:54 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Hmm w roverku ja bym nie liczył na oko i to że jest równa. Za dużo kasy można na to wywalic jak sie okaże że równa nie była (uszczelka (i) , i w gorszym przypadku śruby głowicy, robota, uszczelki/pasta uszczelniająca pokryw łozysk wałków rozrządu (byle nei czerwony silikon jakos nie wierzę że to coś zachowa prawidłoweodległości między czesciam a tu chodzi o łozysko slizgowe wałka rozrządu) itp itd.). No chyba ze bez wątplowści stwierdzisz (sprawdzisz) że jest prosta wtedy bym się zastanowił.