Autor Wątek: Rury na rurowca :)  (Przeczytany 3315 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rury na rurowca :)
« dnia: Marzec 03, 2008, 23:14:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jako ze zapadla decyzja  o spawaniu  w moim poldofordzie rurowca "od zera" wybrałem sie do Centrostalu  w poszukiwaniu materialu na kolektor. Udalo mi sie znalesc  nastepujace rury:
srednica zewnetrzna/grubosc scianki/srednica wewnetrzna
42.4/2.6/37.2
48.3/2.3/43.7
60.3/3.2/53,9
sa to rury z typoszeregu stosowane w budownicwie
oprócz tego znalazlem nietypowa rure 54/2.6/48.8 .Do pierwszych trzech sa dostepne kolanka hamburskie. Do tej ostatniej niestety nie a ta wymiarami nadawalaby sie idealnie. O ile kolektor uspawany z takich rur byłby wieczny  :twisted:  to jednak jego ciezar bylby potezny  :|  Pytanie : skad wziosc rury stosowane na wydechy ? Czy zostaja tylko wizyty na zlomach i szrotach i uspawanie czegos z tego co sie znajdzie ? Czy sa jakies firmy które wykonaja/ sprowadza rure na wydech o okreslonych parametrach np srednica wewnetrzna 52 grubosc scianki 2 mm ??
PS  Nie interesuja mnie wypowiedzi ludzi ze w poldofordzie"nie da sie" upchnac rurowca  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2008, 07:28:45 am »

Kołcz_1906

  • Gość
Musisz sie wybrac do firmy ktora robi wydechy, oni na pewno maja takie rury jakie Cie interesuja, dla przykladu robilem ostatnio wydech do lincolna potrzebna byla rura w sumie 4metry bez problemu dostalem w firmie zajmujacej sie robieniem ukl wydechowych, koszt to ok 40 zl 2m rury o sredniucy nie pamietam ale grubo ponad 50mm.

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 04, 2008, 09:07:03 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
PS Nie interesuja mnie wypowiedzi ludzi ze w poldofordzie"nie da sie" upchnac rurowca  


Michał, jasne że wlezie i mam nadzieję o udowodnić jeszcze przed Czerniewicami 2008 :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 04, 2008, 10:22:16 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
3mm scianka ?? 50mm wylot?? oszalałes??
moze popatrz za dostępnymi kolektorami choćby do przednionapędówki.
jesli nie to proste rury ma koleś na alledrogo.

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 04, 2008, 11:22:19 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Zobacz tutaj:
http://www.askotech.com.pl/
Mają cieńkościenne rury.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 04, 2008, 19:51:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
a fabrycznego nie da się jakoś przerobić??

U mnie też rurowiec od rovera nie chciał podejść ale jedno cięcie i miejsca jest więcej niż przy żeliwie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 05, 2008, 01:24:33 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Van#1860"
moze popatrz za dostępnymi kolektorami choćby do przednionapędówki.

Cytat: "Bocian_s#313"
a fabrycznego nie da się jakoś przerobić??
U mnie też rurowiec od rovera nie chciał podejść ale jedno cięcie i miejsca jest więcej niż przy żeliwie...


Fabrycznego nie mam, zreszta nie wejdzie i tak. Mam od opla kolektor rurowy ale wpakowac to to masakra- jest za szeroki, przeszkadza alternator, po spasowaniu rura przechodzi 1 cm obok poduszki pod silnik ,a ciecie/giecie/ i spawanie tego zeby dopasowac tak aby to miało rece i nogi to typowa rzezba w gównie. Szybciej bedzie uspawac od zera gdyz dysponuje wszelkim niezbednym sprzetem oprócz materialu na kolektor w postaci rur

[ Dodano: 2008-03-05, 01:27 ]
Cytat: "Van#1860"
3mm scianka ?? 50mm wylot?? oszalałes
W USA z takich rur buduje sie wydechy  :mrgreen:  Dzieki czemu samochod po 25 czy 30 latach trafia na zlomowisko z wydechem który montowali w fabryce  :mrgreen:  I nie trzeba sie martwic czy fabryczny wydech wytrzyma 5 czy 7 lat bo ktos tam zastosował super powloki i spawy oraz wysokogatunkowa stal ale zasolenie dróg powoduje "przyspieszone zuzycie i korozje"  :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 05, 2008, 09:48:09 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak nie znajdziesz blizej/taniej to polecam tego kolesia:

http://allegro.pl/item323476762_hit_tlumik_rura_wydechowa_katalizator_napraw_.html
http://allegro.pl/item323476757_hit_tlumik_rura_wydechowa_katalizator_napraw_.html
http://allegro.pl/item323476752_hit_tlumik_rura_wydechowa_katalizator_napraw_.html

Ja mam od niego rurę 55mm i wygląda to na solidny towar. Bynajmniej dało się pospawać i jakoś toto wytrzymało pierwsze 50km...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2008, 22:18:13 pm »

piaty

  • Gość
na kolektor wydechowy wystarczy ci ścianka 1,5 mm, z centrostalem daj sobie spokój. najlepiej użyj rur kwasoodpornych, link do firmy w której się zaopatruje w produkty na układy wydechowe, http://www.techmet.eu/ wybierzesz sobie co zechcesz mają praktycznie wszystko do szczęścia potrzebnego.

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2008, 22:31:38 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Kwasoodporne się nieciekawie spawa.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 11, 2008, 22:45:40 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Ja mam od niego rurę 55mm i wygląda to na solidny towar
Chiałem 50 ale nie bylo  :| Czekam do przyszłego tygodnia

Cytat: "matucha"
Kwasoodporne się nieciekawie spawa.

To akurat nie problem  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rury na rurowca :)
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 13, 2008, 22:44:48 pm »

piaty

  • Gość
spawa się nawet mig z zwykłym stalowym drutem (spawy będą trochę skorodowane), można też drutem mosiężnym (ciekawy ma to kolorek niby złoto), jak ktoś chce trochę pieniążków wydać to może być drut z nierdzewki i osłona argonu. są też do nabycia w castoramie elektrody do nierdzewki.  

a nierdzewka generalnie super sprawa ze wzg na stopniowanie średnic rur co do mm więc każdy kupi co mu będzie potrzeba, nie są to rury grubościenne więc waga mniejsza i nie korodują.