Autor Wątek: świece i filtry ........  (Przeczytany 16068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

świece i filtry ........
« dnia: Kwiecień 02, 2006, 22:06:50 pm »

thomas#1840

  • Gość
spis materiałów eksploatacyjnych ( nie wszystkich rzecz jasna ) o które do?ć często pytacie a które dotycz? naszych maszyn. Znajd? się tutaj ?wiece NGK, ISKRA , filtry FILTRONA i z SĘDZISZOWA





tak jest czytelniej ;)
jesli nie widac obrazków to proszę o info na prv - jak najszybciej od?wieżę

może kto? co? ma co można tu wrzucic podobnego , poza tym sugestie do rozszerzenia mile widziane  :)

Jak ocenić stan silnika po stanie świec.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2008, 18:59:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Mam nadzieję że się przyda.


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

świece i filtry ........
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2010, 10:10:05 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Znalazłem ciekawy opis rozszyfrowujący nazwy modeli świec


BKR6ES-11
(B) (KR) (6) (E) (S) - (11)

Mamy 6 pol.

Pole 1: oznacza srednice gwintu
A = 18mm B = 14mm C = 10mm D = 12mm

Pole 2: Konstrukcja
C = wielkosc sruby(klucza do przykrecania swiecy) 16mm
K = to samo co C, tyle ze oznacza dodatkowo wysuniety izolator
M = mini swieca
P = wysuniety izolator
R = swieca typu "Resistor"
SD = swiece o iskrze powierzchniowej
U = swiece o iskrze czesciowo powierzchniowej
Z = swieca tlumiaca spalanie ukryte

Pole 3: Przedzial temperaturowy
2 = "goraca", az do 10 = "zimna". Jedynki nie ma.

Pole 4: Dlugosc gwintu
E = 19mm
F = swieca bez gwintu (stozkowa)
H = 12.7mm
L = 11.2mm

Jezeli to pole jest puste i swieca ma srednice gwintu 18mm jego
dlugosc=12mm, a jezeli swieca ma srednica 14mm to dlugosc 9,5mm.

Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposob spalania
A, B = swiece specjalne,
C = specjalna elektroda zewnetrzna,
G = swieca typu "racing"
GV = swieca "racing" z elektroda typu V (elektroda zew. ma ksztalt jezyka
weza)
H = polowa dlugosci gwintu
K = dwie elektrody zewnetrzne
L = swieca o 2 razy nizszej cieplocie
LM = swieca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!!
M = swieca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla)
N = specjalna elektroda zewnetrzna
P = elektroda centralna platynowana
Q = 4 elektrody zewnetrzne
R = elektroda typu delta dla BMW
S = standartowa elektroda centralna 2.6mm
T = 3 elektrody zewnetrzne
V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka srednica)
VX = elektroda centralna platynowana (high performance)
W = elektroda wolframowa
X = szczelina typu "booster" tak jak GV
Y = wyzlobiony rowek w elektrodzie centralnej

Pole 6: Szerokosc szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm)
Moze byc: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;