w srodku kuli niewiele jest
to jest akumulator pneumatyczny... ma ograniczac wplyw zmian podcisnienia w kolektorze dolotowym na prace ukladu nawiewu.
jesli regulacja nawiewu nie dziala nalezy wyciagnac do siebie caly panel regulacji (po odpieciu linki z nagrzewnicy!!!)
z tylu do panelu dochodzi grupa rurek wcisnietych do takiej gumowej wtyczki laczacej panel z rurkami. Sciagamy z panelu cala ta wtyczke (nie ruszczac pojedynczych rurek!), uruchamiamy silnik i sluchamy czy syczy rurka oznaczona jako S (o ile dobrze pamietam oznaczenia)... mozey ja przytkac palcem i poczuc czy "ciagnie"...
jesli nie syczy, nie ciagnie lub syczy slabiutko i ciagnie slabiutko to przyczyny szukamy w nieszczelnosci miedzy kolektorem dolotowym, a koncowka rurki S w kabinie.
Trzeba znalezc polaczenie kuli z kolektorem dolotowym i sprawdzic z obu stron czy przewod dobrze siedzi, nie jest pozaginany i nie ma pekniec (nieszczelnosci).
potem sprawdzamy przewody od kuli do kabiny... najlepiej zatkac szczelnie koncowke rurki S w kabinie i od strony silnika pociagnac jakas pompka (moze byc duza strzykawka)... jesli poszlo za latwo lub tloczysko pompki nie chce sie samo cofac (pompka zaciagnela powietrze mimo zatkanaje koncowki rurki S w kabinie) to mamy nieszczelnosc na tych przewodach i nalezy je wymienic lub znalezc nieszczelnosc na zlaczkach
sprawdzic takze czy przewody nie sa zalamane.