Autor Wątek: tuning aparatu zapłonowego 1.6  (Przeczytany 3227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« dnia: Luty 03, 2009, 11:30:28 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Stare jak swiat sa dywagacje nt statycznego kata wyprzedzenia zaplonu i teorie pt , im wczesniejszy tym silnik żwawszy itp, ale też przesadzić nie można. Ja u siebie obserwuje, że gdy cofne troche bardziej niż fabryka radzi to faktycznie jakby lepiej ciągnie na wysokich obrotach, ale za to szarpie na niskich - tłok powiedzmy ma wątpliwość w którą ma iść stronę :) Myśle nad czymś takim aby wprowadzić korektę w charakterystykę samego regulatora odśrodkowego. Zwiekszyć jakoś masę ciężarków (np wklepać w ich dziurki kawałki ołowiu lub coś podobnego, aby bąrdziej wyprzedzał z obrotami silnika - co myślicie o czymś takim?

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2009, 11:39:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozna robic rozne przerobki ,ale najgorsze jest to ,ze charakterystyki nie zbadamy,
mozesz zmniejszac/zwiekszac mase ,stosowac rozne sprezynki - tylko zabawy to z tym troche jest
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2009, 12:10:46 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
KGB, da się zbadać przy pomocy oscyloskopu. budowa aparatu zapłonowego jest tak nieprecyzyjna, że szkoda roboty. należałoby zacząć od przerobienia łożykowania płytki z cewką, płytka przekręca się na tulei wałka. jest tam kawałek filcu nasączonego olejem- olej szybko wysycha i łożyskowanie chodzi na sucho. luz się powiększa, płytka ukosuje i gwiazda zaczyna uderzać w wystające z płytki ramiona czujnika. podczas kontroli lampą daje to efekt "pływania" zapłonu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2009, 12:16:25 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
mam oscyloskop na chacie nawet :) ale balbym sie do niego podlaczac impulsy z cewki - za wysokie napiecie i uwali mi wejście ktore przewiduje max 200V... no i tylko jeden kanal...

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2009, 12:21:02 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja tam się nie znam, ale jest specjalny czujnik w kształcie szczypków który zakłada się na przewód świecy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Re: tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2009, 22:13:55 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Cytat: bisz
Stare jak swiat sa dywagacje nt statycznego kata wyprzedzenia zaplonu i teorie pt , im wczesniejszy tym silnik żwawszy itp, ale też przesadzić nie można. Ja u siebie obserwuje, że gdy cofne troche bardziej niż fabryka radzi to faktycznie jakby lepiej ciągnie na wysokich obrotach, ale za to szarpie na niskich - tłok powiedzmy ma wątpliwość w którą ma iść stronę :) Myśle nad czymś takim aby wprowadzić korektę w charakterystykę samego regulatora odśrodkowego.

Kolego o ile dobrze pamiętam to na niskich obrotach za wyprzedzenie zapłonu odpowida podciśnieniowy wyprzedzacz(nie wiem jak to się dokładnie nazywa) Czesto peka w nim membrana i działa jak chce lub wcale. Sprawdź go najpierw a później kombinuj z odśrodkowym...

Pozdrawiam
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2009, 10:09:12 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
To raczej jest tak, a przynajmniej po przeczytaniu ksiazki i przeanalizowaniu tego, tak to rozumiem. Ze jeden wyprzedza od obrotow, a drugi opoznia od podcisnienia, w efekcie jedno sumuje sie zdrugim i wypadkowa wychodzi mniejwiecej taka ktora w danych warunkach obrotow i obciazenia cisnienia jest gdzies bliska tej optymalnej - fizycznego zjawiska pt spalanie. Wiec stwierdzenie ze ktorys dziala w jakims zakresie obrotow jest wedlug mnie nie do konca trafne, aczkolwiek mozna faktycznie powiedziec, ze jak sie depnie na gaz, a jeszcze obroty nie podejda to bardziej juz dziala ten podcisnieniowy z racji spadku podcisnienia...

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2009, 18:11:15 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Nastawy książkowe to trochę takie na wyrost i z zachowaniem bezpieczeństwa pracy silnika,żeby trzymał prametry optymalne.Ale są magicy co ustawiaja na słuch i wtedy zapłon est ustawiany dla danego silnika indywidualnie.Wtedy auto i porządnie ciągnie i spalanie ma na przyzwoitym poziomie.Z tego co pisze w którejś książce to sprężynki w aparacie zapłonowym trzeba by wymieniać po 50tyś.km bo materiał z którego a wykonane zmienia swoją charakterystykę.

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 05, 2009, 13:25:18 pm »

pafson

  • Gość
ja na przyklad wogole sie nie znam;-) ale przeczytalem wlasnie ze te sprezynki to czesciej duzo niz 50k powinno sie wymieniac bo ona traci swoj wspolczynnik sprezystosci b.szybko i wtedy wartosci plyna jak chca.... ksiazka to "usprawnienia poloneza"

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 05, 2009, 14:26:40 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Pytanie do znawcow, charakterystyki regulatorów odśrodkowych 1.5 i 1.6 rożnią się za sprawą sprężynek czy masy ciężarków ??

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 05, 2009, 14:53:40 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1233
Cienka sprężynka jest taka sama. Gruba inna, ciężarki i krzywka na wałku też.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 05, 2009, 16:16:03 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
podciśnieniowy w 1.6 ma większy skok(czyt. wyprzedzenie) niż w 1.5, ale za to odśrodkowy ma większy skok w 1.5. Obydwa te ustojstwa służą do przyśpieszania zapłonu. Podciśnieniowy jest podłączonu w gaźniku do otwotu przy pierwszej przepustnicy i działa wtedy gdy przepustnica przechodzi koło tego otworu i to podciśnienie w nim wytwarza (dodawanie gazu z wolnych obrotów) na wolnych obrotach podciśnieniowy jest cofnięty na 0° wyprzedzeina. Gdy raptownie dodajesz gazu to podciśnieniowy najpierw przyśpieszy zapłon, a później się troche cofnie - dzieje się tak po to żeby bogatsza mieszanka paliwowa lepiej się spalała bo nie potrzebuje ona zbyt dużego konta wyprzedzenia... troche zagmatwałem, ja to wszystko wiem od kolegi wrb i to on jest raczej znawcą w tym temacie...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 06, 2009, 08:41:30 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Z tego co pamietam w ksiazce to odsrodkowy 1.6 ma wieksze wyprzedzenie niz w 1.5

tuning aparatu zapłonowego 1.6
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2009, 09:19:26 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1233
Źle pamiętasz
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9