Autor Wątek: Duże spalanie i gaśnięcie w czasie jazdy  (Przeczytany 1565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Duże spalanie i gaśnięcie w czasie jazdy
« dnia: Marzec 06, 2009, 12:13:59 pm »

kzarczyn

  • Gość
Witam
Na początek napiszę że nie znam się na benzyniakach więc jestem lamerem w tym temacie. Całe życie jeżdżę dieslem a diesla z długą paką nie udało mi się kupić więc mam benzyniaka.
Na trasie spala mi 16 l/100km (jazda pomiędzy 80-90 km/h pusty), w mieście na zimnym silniku bardzo krótkie odcinki wziął mi ostatnio 24l/100km. Dodatkowo zdarza mu się zgasnąć w czasie jazdy bez powodu, tyle że to chyba problem elektryki bo czasem zapalą się kontrolki jak zgaśnie a czasem nie i trzeba cofnąć kluczyk puścić sprzęgło i jedzie dalej. Przebieg 300000km, nie wiem czy i ile miał remontów silnika. Do tej pory jeździł na gazie. Wywaliłem gaz i śmigam na benzynie. Oleju bierze ze 2 litry na 1000 km. I jakiś słabawy jest jak na 90KM. Prędkość maksymalna 110 i więcej nie pójdzie.
Czy warto ten silnik regulować (zawory?) lub remontować? Ewentualnie co może być nie tak?
Czy do trucka podejdzie bezpośrednio 1.4 Rovera? Ewentualnie co trzeba by wymieniać (silnik, sprzęgło, skrzynia, elektryka)?
pozdro

Re: Duże spalanie i gaśnięcie w czasie jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2009, 14:47:11 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "kzarczyn"
Witam
Na początek napiszę że nie znam się na benzyniakach więc jestem lamerem w tym temacie. Całe życie jeżdżę dieslem a diesla z długą paką nie udało mi się kupić więc mam benzyniaka.
Na trasie spala mi 16 l/100km (jazda pomiędzy 80-90 km/h pusty), w mieście na zimnym silniku bardzo krótkie odcinki wziął mi ostatnio 24l/100km. Dodatkowo zdarza mu się zgasnąć w czasie jazdy bez powodu, tyle że to chyba problem elektryki bo czasem zapalą się kontrolki jak zgaśnie a czasem nie i trzeba cofnąć kluczyk puścić sprzęgło i jedzie dalej. Przebieg 300000km, nie wiem czy i ile miał remontów silnika. Do tej pory jeździł na gazie. Wywaliłem gaz i śmigam na benzynie. Oleju bierze ze 2 litry na 1000 km. I jakiś słabawy jest jak na 90KM. Prędkość maksymalna 110 i więcej nie pójdzie.
Czy warto ten silnik regulować (zawory?) lub remontować? Ewentualnie co może być nie tak?
Czy do trucka podejdzie bezpośrednio 1.4 Rovera? Ewentualnie co trzeba by wymieniać (silnik, sprzęgło, skrzynia, elektryka)?
pozdro


Podejdzie rover - tak samo jak do innego poloneza - podstawowe rzeczy zmienisz i masz rovera (jakie rzeczy potrzebne do swapu - poszukaj na forum). Co do spalania to tak, rozumiem, że masz wtrysk boscha jeśli cały czas jeździł do tej pory na lpg - być może warto by wyczyścić krokowca, zrobić reset kompa. Zawory są na hydraulice której nie ma co regulować jeśli nie rozbierało się motoru. Spalanie oleju 2l/1000km to już jest dużo :/ przy przebiegu 300kkm może świadczyć o dużym wyeksploatowaniu motoru i niestety takie spalanie może być już normalne :|
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;