Autor Wątek: Problem z 1,9D  (Przeczytany 1826 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z 1,9D
« dnia: Luty 13, 2009, 22:04:17 pm »

Pietro

  • Gość
Witam
Mam mały problem. "Wydmuchało" mi uszczelkę pod głowicą. Niestety nie bardzo wiem czemu, a chce sam ją wymienić. Zastanawiam się czy to pompa wody, termostat a może coś z przewietrzaniem silnika. Kilka dni zanim to się stało nie miałem ogrzewania pomimo, że przejechałem co najmniej 20km. Następnego dnia już grzało. Wskaźnik temp cieczy chłodzącej wskazywał około 70 stopni i pojawił się siwy "dym" ;) Sama wymiana uszczelki nic mi nie da jeśli coś innego jest niesprawne. Może macie jakiś pomysł bo wszystkiego na raz nie wymienie.

Problem z 1,9D
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2009, 08:59:12 am »

Offline waw_snow

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • był 1.9 gld '95 jest renault kangoo 1.5dci + santa fe sm 2.0crdi 4x4
może być termostat walnięty i czujnik temp który jest gdzieś zaraz obok niego. ale przy wymianie uszczelki od razu radze zrobić planowanie głowicy bo materiał z którego jest zrobiona ma mała odporność na przegrzania. ale co do czujnika temp to nie jestem pewien bo u mnie są 2 czujniki i każdy podłączony pod co innego, jeden pod wskaźnik a drugi pod czerwona lampkę i jak ja przegrzałem swojego potwora to przynajmniej czerwona lampka dala znać ze przesadziłem, a wskaźnik temp. nie działał z powodu zerwanego kabelka do czujnika.

Problem z 1,9D
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2009, 18:54:13 pm »

Pietro

  • Gość
Jeszcze jedno pytanie. Czy przy wymianie uszczelki pod głowicą konieczna jest jakaś regulacja zaworów czy da radę bez.

Problem z 1,9D
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 20, 2009, 22:26:14 pm »

marcindohc20

  • Gość
nie ma potrzeby regulacji zaworów ponieważ w tym silniku były zastosowane hydro popychacze tak ze luz sam sie koryguje , a co do uszczelki głowice trzeba dokręcać dynamometrem ! i w odpowiedniej kolejności dobrze by było gdyby ci to zrobil fachowiec .

Problem z 1,9D
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2009, 23:16:27 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
A mi się wydawało, że mam w dieselku regulację płytkową.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Problem z 1,9D
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 21, 2009, 17:21:30 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Bolim#1838"
A mi się wydawało, że mam w dieselku regulację płytkową.
bardzo mozliwe aczkolwiek nie koniecznie. owszem w peugeocie/citroenie byly stosowane plytki.  Pietro, sprawdz stan plynu na ZIMNYM SILNIKU :!:  :!:  :!:  jak bedzie malo, dolej plyn, odpal i nie zakrecaj korka od zbiorniczka wyrownawczego. jak plyn bedzie ci wywalalo gora i wyjmij termostat TEZ NA ZIMNYM SILNIKU  :!:  :!:  :!: . zalej nawet woda, odpal tez na nie zakreconym korku jak plyn nie bedzie wywalany gora to to znaczy ze termostat do dupy. jak bedzie wywalac gora to uszczelka poszla w cholere. po zdjeciu glowicy dobrze jest sprawdzic plaskosc bloku silnika. w dieslu czesto gesto potrafi sie zrobic dolek miedzy cylindrem a kanalem wodnym i kompresja ucieka z tloka w kanaly wodne i tym o to sposobem plyn chlodzacy jest wywalany z ukladu. nie pytaj skad to wiem bo przez takie cos wywalilem 2 razy po 600zl na remont diesla.

[ Dodano: 21 Mar 2009 17:22 ]
aa i jeszcze jedna wazna sprawa. jak jest walnieta uszczelka pod glowica w dieslu to nie zalaczaja sie wiatraki chlodnicy  :!:  :!:  :!:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)