Autor Wątek: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów  (Przeczytany 4559 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Witajcie,
Posiadam wąskie caro 1.5 GLE z gazem użytkowane na codzień. Jest dosyć słynne, z racji tego, że ma ogromne problemy z odpalaniem na gazie i benzynie, przez co narobił mi mnóstwo problemów w Szwecji i regularnie wku...wia właściciela i wszystkich znajomych. Zazwyczaj toczy się i dowozi mnie wszędzie bez problemów, chyba, że zgaśnie, a w okolicy nie ma żadnej górki - wtedy klękajcie narody. Nie zgaszony na benzynie nie zassa paliwa. Czasem, jak ma dobry humor, odpali rano na gazie, ale jeśli się nagrzeje - nie mam mowy.

Mam więc kilka pytań:

Co do odpalania na LPG: Raz na jakiś czas Odpali na popych po nabraniu minimum 20 km/h, na zaciąg również odpala prawie od razu. Parownik jest zregenerowany i ustawiony, elektrozawór z filtrem oczyszczony, filtr nowy, ale niedługo wymienię cały elektrozawór na nowy lovato. Centralka zmieniona na inną, co jeszcze może być nie tak? Instalacja 1 generacji.

Benzyna:
Wiadomo, po 2-3 dniach postoju trzeba kręcić, kręcić, żeby zassał, i gasić na benzynie... Dlatego chcę zamontować pompę od łady, z pompką ręczną. Co zrobić z powrotem?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 16, 2013, 09:00:59 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Do sprawdzenia standardowe rzeczy:
kompresja na zimno i ciepło
pompa paliwa, najlepiej od razu nowa, ew. elektryczna z wyłączaniem na gazie
ustawienie zapłonu, może zielony kabelek
czyszczenie gaźnika, poziom paliwa na pływaku
luzy zaworowe
świece

potem regulacja lpg z wymianą filtra.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2013, 18:27:01 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
kompresja na zimno i ciepło - nie sprawdzałem.
pompa paliwa, najlepiej od razu nowa, ew. elektryczna z wyłączaniem na gazie - właśnie o czymś takim myślałem, a pomysł z pompą od łady?
ustawienie zapłonu, może zielony kabelek - zapłon ustawiony, a przy przetartym kabelku by chyba wcale nie pracował?
czyszczenie gaźnika, poziom paliwa na pływaku - niedawno wymieniany gaźnik na używany, sprawny.
luzy zaworowe - ustawione na wiosnę.
świece - nowe.

Najbardziej mi zależy na tym, aby odpalał na gazie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2013, 19:03:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
pompa paliwa, najlepiej od razu nowa, ew. elektryczna z wyłączaniem na gazie - właśnie o czymś takim myślałem, a pomysł z pompą od łady?
łada dobra, elektryczna lepsza, bo sama napompuje jak trzeba, można gasić na gazie i po przełaczeni na benzyne sama naleje i nie trzeba się martwić powrotem paliwa.

gaźnik rozebrać, wyczyścić wyregulować trzeba i tak.
zapłon sprawdzić-kopułka, palec, przyspieszacz itd.
luzy zaworowe- na którą wiosnę? jak trochę przejechał, to bym zobaczył co i jak.
 przede wszystkim ogarnąc trzeba regulację gazu, ale jego dopiero jak wszystko będzie cacy.

to prosty silnik do bólu i dzięki temu przyjemny. Cały osprzęt rozłożysz, powymieniasz/naprawisz i założysz w jeden dzień bez spiny.

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2013, 21:23:58 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
i nie trzeba się martwić powrotem paliwa.


Nie trzeba? Myślałem, że taka pompa pracuje na stałe pod +12V po stacyjce? Nie będzie wtedy kłopoty z nadmiarem paliwa w gaźniku?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2013, 08:16:03 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak podłączy pod przełącznik gazu, przez przekaźnik, to będzie tylko na benzynie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2013, 08:50:52 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Bezsprzecznie, jednak zastanawia mnie czy stale podawanie paliwa podczas jazdy na benie niebedzie klopotem , poniewaz taka elektryczna nie ma powrotu do baku,prawda?

Były jakieś gaźniki z powrotem paliwa z gaźnika a nie z pompy, tylko to chyba do 1.5 szło.

Jeszcze myślałem o tym, żeby zostawić pompe mechaniczną i jej powrót do baku, tylko wyjąć jej bolec / napęd, żeby nie działała. A przed nią wpiąć elektryczną. Kwestia czy zadziała zgodnie z oczekiwaniami, czyli gdy pływak zamknie zawór w komorze to nadmiar paliwa wróci powrotnym wężem z pompy mechanicznej, w środku są jakieś zaworki itp

Zoltan, a jak myślisz? :)

« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2013, 13:16:31 pm wysłana przez lazar91 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2013, 15:48:31 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Można przerobić pokrywę gaźnika dorabiając powrót, nadlew jest, wystarczy przewiercić i wcisnąć tulejkę. Można usunąć wszystko z pompy, zostawić tylko uszczelki.
Aha no i mam nadzieję, że kolega ma zamiar założyć jakąś sensowną pompę, z takim ciśnieniem, żeby zaworek iglicowy mógł sobie swobodnie zamknąć dopływ.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2013, 00:17:03 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Bezsprzecznie, jednak zastanawia mnie czy stale podawanie paliwa podczas jazdy na benie niebedzie klopotem , poniewaz taka elektryczna nie ma powrotu do baku,prawda?

Były jakieś gaźniki z powrotem paliwa z gaźnika a nie z pompy, tylko to chyba do 1.5 szło.

Jeszcze myślałem o tym, żeby zostawić pompe mechaniczną i jej powrót do baku, tylko wyjąć jej bolec / napęd, żeby nie działała. A przed nią wpiąć elektryczną. Kwestia czy zadziała zgodnie z oczekiwaniami, czyli gdy pływak zamknie zawór w komorze to nadmiar paliwa wróci powrotnym wężem z pompy mechanicznej, w środku są jakieś zaworki itp

Zoltan, a jak myślisz? :)



Ciekawy pomysł :). Chętnie bym go wypróbował w praktyce, znalazłem taką oto pompkę na aukcji, ktoś miał do czynienia z takim bajrem?

http://allegro.pl/pompa-paliwa-uniwersalna-zewnetrzna-auta-gaznikowe-i3779745017.html
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2013, 10:19:54 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Oczywiście, że można dać pokrywę gaźnika z wcześniejszych sprzętów-tam jest powrót.
Jednak taka pompka elektryczna daje na tyle male ciśnienie, że pływak je spokojnie domknie. Próbowaliśmy tak robić nawet przy pompie z abimexa i dawał radę przytrzymywać (ale tam było to do odpalania, nie do jechania)
W dużym fiacie seryjnie nie ma powrotu w ogóle i jakoś to wszystko działa, a mechaniczna pompka ciśnienie swoje daje.
czy elektryczna będzie w stanie przepchnąć przez nieczynną pompkę mechaniczną? tego nie wiem, tak sprężynki w zaworach zwrotnych są dość silne. Jak tak kombinować, to dał bym cały bak z monopunktu i reduktor: http://allegro.pl/reduktor-cisnienia-paliwa-vw-golf-jetta-passat-i3737543019.html
Taki reduktor widziałem kiedyś specjalnie do gazu, chyba BRC, własnie do pompki bez przelewu, by sobie benzynka spokojnie uciekała podczas pracy na gazie. ten od vw nie wiem jakie ciśnienie utrzymuje, ale jest do gaźnika, więc raczej takie jak potrzeba.

Ogólnie gaźnik na gazie jest elementem szybko zużywającym się i wymagającym zaglądania dużo częściej. Jak wytrze się pływak, to trzeba umieć wychwycić moment zalewania

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2013, 14:27:53 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Owszem, można się bawić z przekładką baku, ale nie na mrozie pod blokiem :) (wymiana baku paliwa pod blokiem w maluchu znajomego, na krawężniku, cegłach i podnośniku, na mrozie, nie zachęca do kilkugodzinnej zabawy. Co innego, jak mielibyśmy koksownik :D). Auto na benzynie ma tylko odpalać, jeśli na gazie się nie uda, więc chyba wyciągnę pompę na stół, zamówię wyżej wymieniony zestaw i będę działał. Co do gaźnika, będzie zamontowany gaźnik od silnika polonezowskiego z przebiegiem 28 tysięcy, więc podejrzewam, że nie wykazujący oznak zużycia.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 28, 2013, 20:49:44 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Witajcie ponownie.
Nowy gaźnik czeka na włożenie, ale międzyczasie sporo się działo:

Pomiar kompresji:
Kolejno:
8,6;  8,3;  8,88;  9,86 atmosfer.

Nie jest różowo (fabryczny OHV miał chyba 11?), ale mimo wszystko chyba jeszcze powinien odpalać.
Poza tym, czasami auto odpala przy skrajnie źle ustawionym zapłonie (mocno przyspieszonym, chodzi po odpaleniu tak nierówno, że trzeba opóźniać i dopiero można jechać).
Operacja czyszczenie świec (nawet samo wykręcenie, odczekanie i ponowne wkręcenie...) daje poprawne odpalanie prawie od strzała kilka razy, na gazie, następnie auto znów przestaje odpalać. Zalewa go LPG?
Znajomy rzucił pomysł, że podciśnieniowy regulator zapłonu mógł paść... Iskra jest, ładna, niebieska.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Caro 1.5 GLE - Ogromne problemy z odpalaniem, pomysły na eliminację problemów
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 28, 2013, 23:48:30 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Jak by podciśnieniowy padł to by reakcja na wciskanie gazu była fatalna.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935