Autor Wątek: Tłoki miedzy remontowe  (Przeczytany 2810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tłoki miedzy remontowe
« dnia: Marzec 26, 2009, 20:05:42 pm »

rafaellohucisko31

  • Gość
Witam. Ponawiam moje pytanie o te tłoki z allegro gdyż nikt mi nie odpisał. Wiec jak jest to warte zachodu i zmiesci sie taki tłok bez robienia szlifu  :?:  dodam ze silnik ma przejechane 165kkm. Czy lepiej bedzie kupic same pierscienie i załozyc na stare orginalne tloki  :?:  dodam ze poldek bieze olej i ma slaba kompresje na dwóch garach dlatego chce mu zrobic mały remont. prosze o odpowiedz. Pozdrawiam

[ Dodano: 26 Mar 2009 20:12 ]
A i dodam jeszcze link do aukcji http://moto.allegro.pl/item583616422_tlok_polonez_1600_miedzyszlif_80_10_nowe_okazja.html    co o tym myslicie  :?:

Tłoki miedzy remontowe
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 26, 2009, 20:55:30 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
na Twoim miejscu, to oddałbym najpierw blok, żeby szlifierze pomierzyli średnicówką cylindry. Wtedy będzie wiadomo jaki nadwymiar jest potrzebny. W ten sposób można dobrać nadwymiarowe tłoki.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Tłoki miedzy remontowe
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 26, 2009, 20:59:13 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
jeśli bierze olej to napewno będzie szlif
Moc V-ki

Tłoki miedzy remontowe
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 26, 2009, 22:31:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najpierw niech w szlifierni pomierzą blok bo może się okazać ze blok będzie zużyty bardziej i na ten wymiar nie wydoła i wywalisz kasę w błoto. W praktyce na Twoim miejscu poszukałbym innego motoru -jak się rozejrzysz to za 400zł wyciągniesz teraz dobry motor z plusa albo dołożysz parę setek  i masz 1.4. Zrobić remont to nie problem -problem jest znaleźć ludzi którzy zrobią to dobrze :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Tłoki miedzy remontowe
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2009, 10:43:54 am »

rafaellohucisko31

  • Gość
z ludzmi nie bedzie problemu bo mam na wiosce znajomego mechanika wiec on by mi to zrobil. A do kupna nowego silnika nie jestem przekonany poniewaz tez moge kupic kota w worku i za rok bedzie to samo. wolalbym miec to zrobione i miec pewne. a co sadzicie o tych wlasnie tlokach z aukci, pisze ze produkcji gorzyckiej dobre by to bylo ??

[ Dodano: 27 Mar 2009 10:58 ]
Ale po zmianie silnika na 1.4 trzeba wymiec jeszcze duzo rzeczyzeby to jezdziło i trzeba chyba zglaszac zmiane pojemnosci ??

Tłoki miedzy remontowe
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 02, 2009, 22:58:56 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
hm każdy nadwymiar musi mieć szlif . 1.6 zazwyczaj ma małe progi a rozwalone rowki na pierścienie w tłokach . Nie możesz założyć nadwymiarowego tłoka ponieważ cylinder nie równomiernie się zużywa i np na środku jest najmniej zużyty a na końcach najbardziej .  Trzeba średnicówką wymierzyc ile zjadło zobaczyć jaki jest najbliższy wymiar naprawczy i dopiero wtedy kupić tłoki i zrobić szlif  wypionować korby i poskładać . Kwestia jeszcze jest w jakim stanie jest wał .

Tłoki miedzy remontowe
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 01, 2009, 13:34:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a takie herezje poparte pomiarami uzywanych silnikow ,
a przyczyne zjawiska juz wyjasnilem wyzej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.