Autor Wątek: po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty  (Przeczytany 5731 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 05, 2009, 12:26:14 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
a napięcie ładowania?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 05, 2009, 12:33:37 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
14,35 na wolnych bez obciązenia
14.22 na złączonej szybie na wolnych obrotach
14.18 szyba, światła mijania
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 05, 2009, 14:46:58 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
eeeeee......
weż mu odłacz kabel prądowy od alternatora,  może mostek pał-  króraś zanczy dioda ma przebicie

a może jednak komputer Ci padł.................


same MOŻE w tym temacie
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 05, 2009, 14:51:45 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ale że co za słabe ładowanie? i co usmażę alternator, jak już to bez paska takie próby sie robi ale trudne do wykonania bez napędu pompy przy temp 90 stopni chyba żeby założyć jakiś co pompa pokręci bezpośrednio   w korbowodu.
ale za dużo jebaniny bo wspome trzeba by  luzować i paski zdejmować raczej odpada.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 05, 2009, 15:50:16 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
chodzi o to, że "piki " napięcia mogą zakłócać pracę sterownika,

najlepiej odpiąć oba kable od alternatora i zaizolować. nic mu się nie stanie jak Bedzie chodził. Wtedy wyeliminujesz alternator a pompa cieczy bedzie pracować.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 05, 2009, 16:14:21 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
podejżewasz że alternator może takie wianki robić, szkoda że nie mam oscyloskopu, odrazu by sie wiedziało.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 05, 2009, 18:26:14 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
byłem w ASO na Wojciechowskiej. Gośc sie ucieszył jak zobaczył poloneza, powiedział że ładnie utrzymany i wogóle, gatka szmatka ale mówie no0 trzeba by zrobic te nierówne obroty, no to dawaj, podłaczył pod kompa  i co sie okazało że nic nic jeszcze raz nic wszystko w normie  żadnych błednych danych, dawaj wyjmować listwe wtrysków, sprawdzone czy nie leją, nic wszystko wporzo,  no to tester komprechy w dłoń i za ciśnienie w ctylindrach 12,5 12,5 12.3, 12,5 mówi dobre anawet bardzo dobre,  wzioł pompke do sprawdzania ciśnienia na czujniku Map podłaczył woltomierz i sprawdzał zmiane napięcia, wszystko oki więc i nie to, no to analizator spalin czy mieszanka nie za bogata  trzyma Lambde jak powinien, facet po 1,5 godziny grzebania powiedział że nie zrobi bo nie wie co jest grane. ot tyle mi pomogli zapłaciłem 20 zł za fatyge, wpisał że pomiar kompresjji w cylindrach. I gówno problem pozostał
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 05, 2009, 18:42:08 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Mariusz#1926"
podejżewasz że alternator może takie wianki robić, szkoda że nie mam oscyloskopu, odrazu by sie wiedziało.


Oscyloskop można zrobić za parę złociszy z laptopa. Święty tak robi chociażby.

Co do odłączania aku od alternatora to bym nie ryzykował. Coś się może usmażyć ;) Prędzej odpiąć mu wzbudzenie i to powinno wystarczyć o ile nie wkręci się go na wysokie obroty.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 05, 2009, 19:15:08 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Za szybko napisałem. Jak się odłączy akumulator to nic się nie stanie, ale gdy odłączymy przewód prądowy od alternatora, to dostaniemy nawet i powyżej 70V. Usmaży się regulator, później diody w alternatorze.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 05, 2009, 20:02:25 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Mariusz#1926"
14,35 na wolnych bez obciązenia
14.22 na złączonej szybie na wolnych obrotach
14.18 szyba, światła mijania


To napięcie ładowania sprawdzałeś na zasadzie: podpięcie miernika, odczyt, zmiana obciązenia odczyt?Spróbuj przytrzymać go z jednym obciążeniem przez kilka minut, niech chodzi na wolnych obrotach. Mnie też po krótkim podpięciu miernika wskazywało 14,2 V, tyle że co jakiś czas skoki były na 17 V. Tak czasem też bywa.
Pomóżmy Jackowi!