Autor Wątek: Przerywanie na benzynie  (Przeczytany 2203 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przerywanie na benzynie
« dnia: Grudzień 26, 2009, 01:56:58 am »

Coyote1991

  • Gość
Witam. Posiadam Poloneza 1.4. Kupiłem z załozona instlacją gazowa, na lpg jeździ i przyspiesza bez zarzutów, po przełączeniu na benzyne przyspiesza do ok. 3 tys. obrotów bez zarzutu, pozniej zaczyna go odcinać. Chciałem zapytac czy miał ktos taki problem, i co było winne. bo byłem juz u 3 mechaników i zaden nie wiedział o co biega. wymieniłem przepustnice oraz czujnik temperatury wody. nie pomogło. z góry dzięki za odp. Pozdrawiam:)

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2009, 01:59:07 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2147
obstawiam na uszkodzenie map sensora w kompie . albo złe ciśnienie paliwa .

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2009, 02:07:09 am »

Coyote1991

  • Gość
Czym mogło by byc spowodowane złe ciśnienie??

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2009, 09:05:23 am »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Ciśnienie jest regulowane przez regulator sprawdź czy masz je odpowiednie na listwie wtryskowej

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2009, 09:46:17 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Poldorover + LPG =  śmierć układu paliwowego. Przeszedłem to na własnym Poldoroverze od 2005 roku do dziś dnia. Silniki te mają bardzo wrażliwy układ benzynowy. Jeżdżenie na LPG i nieużywanie benzyny spowoduje, że wtryskiwacze zaraz się zasyfią siarką z LPG, a pompa paliwa padnie z racji niechłodzenia od cyrkulującego paliwa. Pomaga na jakiś czas wstawienie odcinacza pompy, ale ona i tak wcześniej czy później wysiądzie z racji zbyt rzadkiej pracy.
Silniki te mają też dziwny układ paliwowy, gdyż nie ma w nich przewodu nadmiarowego paliwa, z tego, co pamiętam ze swoich z nim zmagań i brak krążenia paliwa w przewodzie zasilającym powoduje odkładanie się w nim syfu, co uśmierca układ. Także filtr paliwa jest dość częstym powodem kłopotów, a jego wymiana czasami przysparza problemów, ja zmagam się z jego wymianą już od ponad pięciu lat i nie udało mi się dotąd ruszyć jego śrubunków, tak ktoś pięknie go poskręcał.
Jeśli silnik się nie wkręca na obroty, podczas jazdy na PB brak mu mocy i nie może się rozpędzić - to pierwsze, co jest do sprawdzenia, to ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Ma być 0.3 MPa +- 10%. Filtr paliwa oczywiście do sprawdzenia/wymiany no i same wtryskiwacze - do sprawdzenia, czy jeszcze dają strumień paliwa, czy już "leją". Ich czyszczenie jest kłopotliwe, gdyż są nierozbieralne, acz Polak potrafi, wystarczy polatać go internecie i można sobie pomóc.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2009, 09:54:49 am »

simon0203

  • Gość
oprawca_1978 ja u siebie w poldzie zrobilem to w nastepujacy sposob nie wiem cyz w roverze jest tak samo ale jesli masz sroby na metalowych rurkach jakdo układu hamulcowego to ja to poprostu obciołem przy srubach poprzykrecałem w to miejsce wezyki elastyczne na opaskach i wasdziłem filter od poloneza 1.6 gli nie mam problemow z ni ma filter wymieniony wiec tak moge ci jedynie pomoc pomysłem a ty jak zrobisz to juz twoja wola pozdrawiam  co do kolegi z brakiem mocy im wiecej obrotow tym wicej paliwa pompuje pompka podejzenie moje to pompka one w poldach lubia sie konczyc przy lpg mo polonez ma juz 4 od 2005 roku pompke chociaz zawsze am w zbiorniku paliwa prawie połbaku taki to urok poloneza :(

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2009, 10:47:42 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "simon0203"
oprawca_1978 ja u siebie w poldzie zrobilem to w nastepujacy sposob nie wiem cyz w roverze jest tak samo ale jesli masz sroby na metalowych rurkach jakdo układu hamulcowego to ja to poprostu obciołem przy srubach poprzykrecałem w to miejsce wezyki elastyczne na opaskach i wasdziłem filter od poloneza 1.6 gli nie mam problemow z ni ma filter wymieniony wiec tak moge ci jedynie pomoc pomysłem a ty jak zrobisz to juz twoja wola pozdrawiam  co do kolegi z brakiem mocy im wiecej obrotow tym wicej paliwa pompuje pompka podejzenie moje to pompka one w poldach lubia sie konczyc przy lpg mo polonez ma juz 4 od 2005 roku pompke chociaz zawsze am w zbiorniku paliwa prawie połbaku taki to urok poloneza :(


W roverze tak się nie robi. Przewody są fabrycznie zakuwane, i tylko takie powinny być połączenia w układzie zasilania - żadnych opasek i partyzantki.
U mnie filtr paliwa wyszedł po wykręceniu kompa i przewodu od serwa z kol. ssącego, śruby nie były jakoś super mocno skręcone.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2009, 11:46:03 am »

simon0203

  • Gość
mozliwe ja nie znam tak silnika rover mialem tylko gsi i gli wiec na tym moge wzorowac swoja wiedze :)

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2009, 11:59:59 am »

Barnii

  • Gość
Opaski spokojnie dają radę :)

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 26, 2009, 12:11:50 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "simon0203"
oprawca_1978 ja u siebie w poldzie zrobilem to w nastepujacy sposob nie wiem cyz w roverze jest tak samo ale jesli masz sroby na metalowych rurkach jakdo układu hamulcowego to ja to poprostu obciołem przy srubach poprzykrecałem w to miejsce wezyki elastyczne na opaskach i wasdziłem filter od poloneza 1.6 gli nie mam problemow z ni ma filter wymieniony wiec tak moge ci jedynie pomoc pomysłem a ty jak zrobisz to juz twoja wola pozdrawiam  co do kolegi z brakiem mocy im wiecej obrotow tym wicej paliwa pompuje pompka podejzenie moje to pompka one w poldach lubia sie konczyc przy lpg mo polonez ma juz 4 od 2005 roku pompke chociaz zawsze am w zbiorniku paliwa prawie połbaku taki to urok poloneza :(


Też o tym myślałem, żeby to po prostu poucinać piłką i założyć zwykły przelotowy filtr od starszego samochodu, ale nie mam z tym tak gorącej potrzeby, gdyż nie pracuje w nim już pompa paliwa i nie chodzi silnik na benzynie i pracuje tylko na LPG. Ostatnio uporałem się z zapłonem i parownikiem, silnik pali po max. 3 kręceniu, tak więc problem raczej odszedł na dalszy plan, tym bardziej, że jeżdżę nim już tylko okazjonalnie, do "normalnej" eksploatacji mam Nexię 1998 1.5 SOHC 219 kkm z LPG, bezbłędny samochód.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 26, 2009, 16:28:51 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Barnii"
Opaski spokojnie dają radę :)
oczywiście, mimo większego niż w gaźnikowcach ciśnienia, muszą być tylko dobrej jakości, a nie najtańsze :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2009, 17:46:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "oprawca_1978"
Silniki te mają też dziwny układ paliwowy, gdyż nie ma w nich przewodu nadmiarowego paliwa
Jaka xywa taka wiedza. A przewód powrotny z regulatora ciśnienia paliwa to niby co. No chyba że kolegi auto tego nie ma ale to już nie jest seryjne wykonanie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przerywanie na benzynie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 28, 2009, 00:32:13 am »

Coyote1991

  • Gość
Dzieki wszystkim za rady:) Jutro jade do elektromechanika, mam nadzieje ze ten cos wymysli, bede na bierzaca infomował;] Pozdro klubowicze;]

[ Dodano: 07 Sty 2010 22:50 ]
No tak Panowie, i po sprawie;] Zbyt małe cisnienie paliwa, pompa wymieniona i problem znikł;] Smiga jak wściekły;] Dzieki wszystkim za pomoc;]

"Polonez to dobry samochód, ale nie znosi chamstwa"