Autor Wątek: Gdzie się podział groch w tłumiku?  (Przeczytany 3859 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« dnia: Październik 17, 2010, 21:20:22 pm »

Larry075

  • Gość
Witam, w polonezie szalałem za ten szczególny groch w tłumiku (właściele borków 1500 wiedzą o co chodzi). W moim atu plusie ten efekt jakoś ustał ;/  jest tam niby jakis rumot na podobnych obrotal ale to nie to, takie pytanko, czy dało by się uzyskac ten efekt w plusie GLi co na starej 1500tce?

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2010, 21:35:01 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Tak. Odzyskaj stary tłumik. Musi być to oryginał z 70/80 lat. Nowe nie gwiżdżą.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2010, 22:38:06 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Larry075"
sądą
sONdą!
Cytat: "Larry075"
A co z sądą lambda?
nic, wymieniasz tłumiki, nie portki, czy tam kolektor. ewentualnie możesz wymienić kata na tłumik z gle, bo kat dość wycisza wydech.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2010, 11:04:49 am »

Larry075

  • Gość
Raczej z tego co wczoraj patrzyłem, jest taki sam układ więc powinien pasować. Pytanie czy na dzisiejszych nowych wydechach jest ten sam efekt? Ten co mam od akwarium jest mega strasznie pognity

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2010, 11:16:56 am »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Ew. trzeba bedzie delikatnie przemodelowac kolano przy tylnych amorkach. Z tego co pamietam w plusie sa skosne amorki i przez to jedno kolano jest jakby sklepane delikatnie na plasko.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2010, 12:40:18 pm »

Larry075

  • Gość
Cytat: "fafik#1953"
sklepane delikatnie na plasko


No wczoraj to widziałem jednak u mnie jest sklepana rura przed tłumikiem  środkowym lekko na plasko. Z resztą dziś zobacze w czym są różnice. A kat musze wyrzucić? Wczoraj mi pęk przy mocowaniu do rury (w tylnej części) i go ładnie pospawałem.

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2010, 17:42:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Też chciałem wsadzić przelota na koniec do Plusa i mój zapał ostygł po tym jak mechanik któremu to zlecił położył obydwa na podłodze: komorowy i przelotowy końcowe. Tłumik starego typu jest na śrubę podczas gdy nowy wisi na dwóch gumach, dolot w ogóle nie ma podejścia bo tłumik jest dwa razy krótszy ,a wylot też jest za krótki, nie wspomniawszy o tym że rurka wylotowa ma mniejszą średnicę niż dolotowa i wydech jest dławiony chamskim spawem na końcu tłumika.

Cytat: "Larry075"
kat musze wyrzucić


Kata zostaw albo wstaw tłumik za niego, już kilkanaście osób się skarżyło że rura za kata im OHV zdławiła.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2010, 19:44:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zeby zalozyc koncowy stary do Caro (i tylko koncowy) to p[otrzebne jest kolano ,stary tlumik ,15cm rury na przedluzke i troche preta ,zeby zrobic wieszak przy wylocie tlumika ,
dzwiek jednak nie jest taki jak ze starego ukladu ,ale jest fajny :D

zeby zalozyc ostatni bez przerobek to trzeba tez zalozyc srodkowy ze starego ukladu ,
wtedy podejzewam ,ze dzwiek bedzie taki sam jak ze starego ukladu ,
ale trzeba pamietac ,ze nowy uklad nie byl opracowany po to ,zeby byl gorszy od starego ,

choc przy dzisiejszym wykonaniu ,to moze byc roznie ,
mam nowy tlumik z tylu i wydaje mi sie ,ze auto sie zmulilo ,
wczesniej mialem ostatni starego typu ,wiec caly uklad przelotowy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 20, 2010, 22:37:43 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Cytat: "KGB"
dzwiek jednak nie jest taki jak ze starego ukladu ,ale jest fajny

Nie podejrzewaj bo sie staniesz podejrzliwy.
Łocz diz:
http://www.youtube.com/watch?v=mspAYNzMOiQ
Na poczatku pierwszej prostej otworzył sie II przelot
GSI+1caro+2caro+3DF.
Ostatni tłumik - piwniczny z lat 70/80 i dżwięk zalezy tylko od niego.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Gdzie się podział groch w tłumiku?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 25, 2010, 21:10:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak ,tutaj zafurkal jak stary uklad ,ale nei zgodze sie ,ze wszystko zalezy od ostatniego tlumika ,
mialem kilka lat DFa i mam poloneza ,w ktorym mialem ostatni ze starego ukladu ,
dzwiek byl inny ,bo nie ma prawa byc taki sam ,
roznica miedzy 2 tlumikiem w ukladzie starym i nowym jest powazna ,
a druga sprawa ,to jeszcze roznica w zasilaniu sie liczy ,bo mam tez poloneza MR91 ,
na nowym ukladzie w gaznikowcu i we wtryskowcu dziwiek jest inny ,

wiec nie wystarczy zalozyc ostatni tlumik ze starego ukladu ,zeby GLI tak samo pierdzial ,
nie wiem ,moze jeszcze aparat zaplonowy by sie przydalo zalozyc  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.