Droga przejechana przez koło samochodu na jeden obrót wału napędowego = 2 * pi * promień dynamiczny opony / przełożenie przekładni głównej. Przykładowo: przełożenie tylnego mostu w starszym Poldku (wolniejszy most) = 4,1 (41/10), promień gumy 175/70 R13 (taki akurat znalazlem najszybciej) = 0,277 [m] czyli interesyjący nas wynik wynosi 2 * 3,14 * 0,277 / 4,1 = 0,424 [m], porównawczo most szybszy ma przełożenie 3,91 (43/11), guma 205/60 R13 ma promień 0,280 m czyli przy jednym obrocie wału napędowego auto przejedzie 2 * 3,14 * 0,28 / 3,91 = 0,450 [m]. Łatwo policzyć prędkość na IV biegu (przełożenie = 1) przy np. 3000 [obr/min] wału korbowego: 3000 [obr/min]= 50 [obr/s]. W pierwszym przypadku 50 [obr/s] * 0,424 [m] = 21,2 [m/s] = 76,3 [km/h]; w drugim 50 * 0,450 = 22,5 [m/s] = 81 [km/h].