Autor Wątek: 1.4 Przerywa i strzela w wydech  (Przeczytany 5660 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« dnia: Styczeń 06, 2010, 22:04:38 pm »

e1mo

  • Gość
Witam

Mam problem z moim autkiem. Sytuacja wygląda następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=FPfMOzFvaTg
http://www.youtube.com/watch?v=UYUsrvyOIu4

to znaczy - zapalam, auto pali od strzała -  na jałowym biegu silnik pracuje w miarę normalne, kłopoty zaczynają się gdy wcisnę gaz - silnik wkręca się na obroty, dopóki nie osiągnie 4 tys obrotów na minutę. Po przekroczeniu tej granicy - słychać strzały w wydechu, i obroty spadają do ok 3 - 3,5 tysiąca, i znowu - dochodzimy do 4 - strzela, i spadają do 3,5. Po kilku minutach pracy silnika świece są całe czarne (wszystkie 4)

Problem zaczął się od momentu, gdy uruchomiłem autko po 10 dniowym postoju na parkingu - ledwo do domciu dojechałem - z tym że pod koniec silnik już się krztusił nawet na wolnych obrotach (pewnie przez te okopcone świece).

Co zostało sprawdzone: kable WN wymienione, kopułka wymieniona, świece podmienione z innego poldoroverka, cewka podmieniona na tą z GLE, sprawdzony TPS, krokowy, (zresztą cała przepustnica przełożona), Rozrząd sprawdzony - wszystkie 3 znaki są na miejscu, komputer podmieniony - sprawdzona pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa i jakość paliwa w baku - podłączyłem innego poldoroverka pod mój układ paliwowy (nie pytajcie jak :P) i on się bez problemu wkręcał do odcinki, nawet lambdę odpiąłem, bo jak w abimexie padła to objawy były podobne - i dalej to samo, od 4 tys w gore strzela w wydech.

Nawet CPWK sprawdziłem omomierzem, jego rezystancja wynosi 1360 Ohm.

Spotkał się już ktoś z was z czymś takim :?: czyżby jednak ten CPWK powodował takie wariactwa, że od pewnych obrotów nie daje sygnału - podaje zły sygnał, i niema iskry :?:
Pomóżcie, bo już od poniedziałku nad tym dumam i nic :(
Dodam, że jeżdżę tylko na benzynie

Acha - od jakiegoś czasu zdarzało mu się, że jak go zgasiłem i chciałem za kilka minut odpalić - to palił od strzała, ale nie trzymał wolnych obrotów, i trzeba mu było pomóc, trzymając gaz (silnik ciepły).

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:09:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2900
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
modul zaplonowy.

[ Dodano: Sro 06 Sty, 2010 ]
ojojoj... myslalem ze to Abimex.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:16:40 pm »

sebek1989

  • Gość
Czarne świece to może być przyczyna również niedrożnego filtra powietrza za mało powietrza dostaje i tyle. A mogł dostać wilgoci i spęczniał albo nawet przymarzł

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:18:33 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "sebek1989"
Czarne świece to może być przyczyna również niedrożnego filtra powietrza za mało powietrza dostaje i tyle. A mogł dostać wilgoci i spęczniał albo nawet przymarzł


Podmienialiśmy druga przepustnice i nie było na niej żadnego filtra... Efekt ten sam ;/

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:21:16 pm »

sebek1989

  • Gość
A luzu na małym kole rozrządu nie ma? Ja też miałem na znakach ale co z tego jak był luz i to prawie 20 stopni, trzeba zluzować śrubę koła pasowego i zobaczyć może akurat

[ Dodano: 06 Sty 2010 22:25 ]
No ewentualnie mogło by się coś dostać do obudowy koła zamachowego jakaś woda albo coć skropliło się przymarzło i mogło przygiąć czpień CPW ten co wystaje i faktycznie za wcześny lub za póżny zapłon może być

[ Dodano: 06 Sty 2010 22:40 ]
To trzeba zajżeć do cpw na te objawy to w złym miejscu jest iskra a do tego ma brak przyspieszenia zapłonu za co odpowiada mapsensor. Ale jeżeli był podmieniany ECU to wskazuje już tylko na CPWK rezystancje to może posiadać cewka tego czujnika ale jeżeli uszkodzony został czpień to sygnał jest zły i auto szwankuje

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2010, 23:00:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czujnik temperatury płynu sprawdzany?? Ten brązowy na dwa kabelki za głowicą w trójniku wodnym...

Zalatuje mi to CPWK ale to jeszcze trzeba potwierdzić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2010, 23:43:19 pm »

e1mo

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Czujnik temperatury płynu sprawdzany?? Ten brązowy na dwa kabelki za głowicą w trójniku wodnym...


Ten czujnik jeszcze nie był sprawdzany, jutro go sprawdzę, czyżby cały czas chodziłna ssaniu :?:
Cytat: "Bocian_s#313"

Zalatuje mi to CPWK ale to jeszcze trzeba potwierdzić.


Niestety narzazie nie mam pod ręką CPWK

Cytat: "sebek1989"
A luzu na małym kole rozrządu nie ma? Ja też miałem na znakach ale co z tego jak był luz i to prawie 20 stopni, trzeba zluzować śrubę koła pasowego i zobaczyć może akurat


Co prawda wątpię by się od stania odkręciło/poluzowało, ale każda porada jest cenna, więc sprawdzę i to, dzięki

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2010, 12:55:35 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Cytuj (zaznaczone)
kopułka wymieniona

Rozumiem że palec też ?

Osobiście skłaniałbym się do czujnika temperatury płynu. Warto by jeszcze podmienić komputer i skrzyneczkę przekaźników pod nim. Komputer w 1.4 teoretycznie się prawie nie psuję ale ...

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2010, 13:12:13 pm »

e1mo

  • Gość
Cytat: "krecik71"
Cytuj (zaznaczone)
kopułka wymieniona

Rozumiem że palec też ?

Osobiście skłaniałbym się do czujnika temperatury płynu. Warto by jeszcze podmienić komputer i skrzyneczkę przekaźników pod nim. Komputer w 1.4 teoretycznie się prawie nie psuję ale ...


paluszek był wyciągany i oglądany, wyglądał ok, ale podmieniany nie był. ECU i przekaźniki podmieniane.

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2010, 13:39:42 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "krecik71"

Osobiście skłaniałbym się do czujnika temperatury płynu.


A z jakiego to powodu? Przecież nawet po odpięciu tego czujnika auto wkręca się normalnie an obroty. Jedynie nie trzyma wolnych obrotów na zimnym silniku, które u nas akurat są dobre :)

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2010, 14:20:33 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Głośno myślę ; ), czytając wasze posty dochodzę do wniosku, że to nie wina układu zapłonowego, układu paliwowego, rozrząd oki, komputer oki, więc zostają czujniki. TPS oki, po wypięciu lambdy bez zmian, na polu bitwy zostają CPWK , temperatury płynu, temperatury pow. zasysanego ( nigdy nie słyszałem o jego awarii ) i MAP sensor ( nie wiem jakie są objawy awarii ). No i strzelam w CTP. :)

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2010, 14:37:43 pm »

sebek1989

  • Gość
Jeżeli jest padnięty MAPSENSOR to nie trzymał by z początku wolnych obrotów póżniej by przeszedł w tryb awaryjny ale już nie wkręcał by się w obroty jak ze sprawnym mapsensorem a mapsensor odpowiada za przyspieszenie zapłonu tak jak i w silnikach ovh pry mechanicznym aparacie zapłonowym do którego dochodzi przewód podciśnieniowy  i steruje aby przy wyższych obrotach iskra nadążała zapalać mieszankę i auto poprawnie wkręcało się w obroty, A w tym przypadku to nic innego tylko wina czujnika położenia wału będzie bo wychodzi na to że auto ma za póżny lub za wcześny zapłon ale raczej za póżny bo strzela z wydechu, wyjęcie CPWK rozwiąże problem bo ułamany może być czpień lub przygięty

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2010, 14:42:30 pm »

Barnii

  • Gość
CPWK mamy wyjęty i wygląda ok, rezystancję też ma ok. Jednak przed chwilką był u mnie e1mo i dałem mu drugi CPWK, niby tez padnięty ale auto na nim gało dopiero jak się rozgrzało więc do sprawdzenia wystarczy :)

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2010, 15:10:29 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Skoro świece są czarne to jest za bogata mieszanka i teraz trzeba znależć powód,  i przeważmie jest za to odpowiedzialny  czujnik temperatury powietrza dolotowego i czujnik temepratury płynu chłodniczego. Może gdzieś wilgoć sie zapodała i trochę coś przyrdzewiało. Poruszaj wszystkimi możliwymi stykami w okolicach silnika, może coś pokaże w czym jest problem.

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2010, 15:40:29 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 07, 2010, 17:29:23 pm »

Barnii

  • Gość
Winny okazał się CPWK :)

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 07, 2010, 20:28:48 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
To częsta przypadłość tych silników. Zafajdany czujnik wału.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

1.4 Przerywa i strzela w wydech
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 07, 2010, 20:32:09 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Problem rozwiązany, coby nie nabijać sobie postów jak poprzednik - zamykam.

Jeśli ktoś będzie żywił niezmierną ochotę by w tym temacie coś jeszcze napisać to proszę o kontakt z moderatorem.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;