Autor Wątek: Problem z 1.5GLE  (Przeczytany 1626 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z 1.5GLE
« dnia: Styczeń 27, 2010, 23:20:40 pm »

wilku910617

  • Gość
Witam. Miałem problem z moim Poldkiem 1.5GLE. Otóż, przy zmianie biegu na wyższy początkowo odczuwałem znaczny spadek mocy, delikatne dławienie (a na drugim biegu nawet czasem pojedynczy wystrzał przy niższym zakresie obrotów ok. 1200/1500rpm). W miarę wkręcania się na obroty (ok. 2500rpm) dopiero zaczynał ciągnąć. Domyślałem się że po prostu palił na 3 gary, i nie myliłem się. Byłem u mechanika, twierdził że coś tam z gaźnikiem działał, wymienił przewody, świece, cewkę. Po jego zabiegu, Poldek przestał humorzyć i aktualnie nie odczuwam spadku mocy, jednak delikatnie przydławi go jak np na skrzyżowaniu redukuję do 2-go biegu, później idzie normalnie. Z tego co słyszałem to "ten typ tak ma", ale chciałbym zaczerpnąć Waszej opinii co o tym sądzicie, czy rzeczywiście nic nie da się z tym zrobić? Druga sprawa to skrzynia; potrafi czasem zgrzytnąć przy redukcji na drugi bieg, jeśli prędkość nieznacznie przekracza 25-30km/h, natomiast przy +/- 15km/h wchodzi płynnie i bez problemu. Czy jest to normalne w tym modelu? Trzecia i ostatnia sprawa póki co to hamulce; mam 4xtarcze, no i ogólna ich skuteczność jest średnia, wciskając hamulec w podłogę nawet nie zablokuje kół, lecz sunie dalej do przodu. Jest to mój trzeci polonez, do tej pory miałem Atu i Caro Plusa 1.6 GLI z hamulcami Lukasa i teraz to tak jakbym wkroczył w zupełnie inny świat. Czekam na odpowiedzi, z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam wszystkich Pasjonatów Polonezów :)

Problem z 1.5GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2010, 10:08:46 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "wilku910617"
Druga sprawa to skrzynia; potrafi czasem zgrzytnąć przy redukcji na drugi bieg, jeśli prędkość nieznacznie przekracza 25-30km/h, natomiast przy +/- 15km/h wchodzi płynnie i bez problemu. Czy jest to normalne w tym modelu?

nie. Synchronizator 2 biegu Ci sie wykrzaczył. Przy małej predkosci nie slychac zzgrzytu bo zębataki maja zblizona predkosc i nie ma takeigo zgrzytu jak przy wyzszej predkosci. Niestety zmiana tego wiaze sie z wyjeciem skrzyni o rozkreceniem jest na części...

Cytat: "wilku910617"
Trzecia i ostatnia sprawa póki co to hamulce; mam 4xtarcze, no i ogólna ich skuteczność jest średnia, wciskając hamulec w podłogę nawet nie zablokuje kół, lecz sunie dalej do przodu.

pewnie zapowietrzony układ

Problem z 1.5GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2010, 14:20:40 pm »

Grzesiek

  • Gość
Witam mój polonez tez tak szarpie przy zmianie ale nie zgrzyta a olej w skrzyni masz ??.

Problem z 1.5GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2010, 15:45:03 pm »

wilku910617

  • Gość
Mam. Przypuszczam że będzie tak jak kolega FaZi_Fr mówi. Dzieje się tak tylko przy wbiciu dwójki. Tak samo jak silnik jest zimny, jak np rano nim jadę. Mam całą drugą skrzynie tyle że do atu 1.6 gli, i mam pytanie czy będzie pasować? A co do szarpania ustało, problem tkwił w tym że miał zbyt wolne obroty ustawione (na wolnych miał 500rpm) teraz ma ok. 900rpm i jest ok, tak samo wsadziłem za chłodnice tekture i nagrzewa się do 75C i idzie normalnie. Chciałbym jeszcze spytać jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju, mi wskaźnik pokazuje podczas jazdy trochę poniżej połowy, a przy przyśpieszaniu równo połowę. Pozdrawiam!

Problem z 1.5GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2010, 17:04:45 pm »

Grzesiek

  • Gość
a co gaznik ma do 2 biegu to ze skrzynią masz coś nie tak a te cisnienie to zawsze tak jest ze jak zwiększysz obroty to cisnienie wzrasta u mnie wskazówka jest na srodku a jak silnik sie rozgrzeje opada a jak dodam gazu to pokazuje dalej połowe kiedyś w starym polonezie jak docisk mi siadał od sprzęgła mniałem problem z 3,4 dziwnie wchodziły po wymnianie było ok.