Autor Wątek: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych  (Przeczytany 15268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« dnia: Kwiecień 06, 2011, 19:47:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Zmiana oleju silnikowego i filtra oleju:

W silniku OHV - co 10 tyś. km nie rzadziej jednak niż co roku
W silniku Rover K16 - co 15tyś. km nie rzadziej jednak niż co roku

Zmiana oleju w skrzyni biegów:

Co 30tyś. km.

Zmiana oleju w moście napędowym:

Co 60tyś. km nie rzadziej jednak niż co 3 lata

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2011, 21:25:11 pm »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów i mostu ??
Ten sam olej przekładniowy w oba te zespoły idzie ??
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 21:25:59 pm wysłana przez m4rlb0r0 »

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2011, 22:59:02 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Do skrzyni około 1,5 l,a do mostu 1,2 l.Olej klasy 80W/90 GL 5,lub 85W/90 GL 5.Może być Hipol,lub zamienniki. :D
P.S
W swoim GSI mam zalany Hipol 15 F  85W/90 GL 5 [w skrzyni,i moście ten sam]
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 23:17:57 pm wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2011, 23:08:34 pm »

Larry075

  • Gość
Warto było by opisać, jak najszybciej i najlepiej wymienić olej w skrzyni, i olej w moście, czy potrzebne są jakieś uszczelki czy podkładki, jeśli tak, to jakiego wymiaru. Niedługo zabiorę się za wymiane i pewnie strzele kilka fotek więc moze zrobi się jakiś tutorial?

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2011, 13:52:56 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Tutaj filmik z wymiany oleju w tylnym moscie (dodatkowo byla tez wymieniana uszczelka bo przeciekala):

http://www.youtube.com/watch?v=oYSyAh_608A

Nie ma w tym nic skomplikowanego. Dolna sruba odkrecona i olej spuszczony, gorna dolewamy az zacznie sie przelewac. Podobnie w skrzyni biegow.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2011, 13:54:58 pm wysłana przez wawrzyniec »
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2011, 14:59:27 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
To olej do mostu wlewa sie przez tą srubke ktora znajduje sie po srodku?? Tak jak przedstawiono to na filmiku??
Bo ja myslalem ze wlewa sie przez tą co znajduje sie na samej górze mostu....
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2011, 23:30:26 pm »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
film super...
Ma ktoś może podobny filmik zarejestrowany podczas wymiany oleju w skrzyni biegów ?? :)

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 08, 2011, 07:03:24 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Wypadałoby most przepłukać naftą przed nalaniem nowego oleju, żeby wypłukały się resztki starego hipola. No i przy spuszczaniu go z mostu warto podnieść prawą, przeciwległą od korka, stronę samochodu, by pochylenie spowodowało całkowite pozbycie się przepracowanego oleju.
Do nalewania nowego oleju strzykawka nie jest potrzebna, wystarczy wężyk igelitowy i lejek oraz odpowiednia ilość oleju. Żeby lepiej on spływał, warto zanurzyć go na kilkanaście minut w gorącej wodzie, żeby nieco zrzedniał od temperatury.
A tak najlepiej, to warto zalać tam olej syntetyczny, zwłaszcza do w przypadku skrzyni jest to ważne - będzie można bezproblemowo włączać i wyłączać biegi przy minusowych temperaturach, co w przypadku hipola, czasamo jest problematyczne, tym bardziej, im niższa jest temperatura otoczenia.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 08, 2011, 07:06:25 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Przy okazji wymiany oleju w moście, warto też zainwestować w nowy uszczelniacz wałka napędzającego. Te mosty lubią cieknąć na tym uszczelniaczu, a jego koszt jest niewielki, a sama wymiana - banalna, wystarczy tylko mieć nasadkę nr 36, z tego, co pamiętam. Teoretycznie trzeba dać nową nakrętkę na wałek, a ją samą przykręca się z siłą od 175 do 225 Nm (średnia wychodzi 200 Nm). Taki zabieg często może spowodować uciszenie się hałasów mostu, zwłaszcza, jeśli ma on już swój przebieg i przygody za sobą.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2011, 21:55:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Proponuję przykleić ten temat bo informacja ogólna, przydatna ,a niekoniecznie w polskim kraju znana.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 25, 2011, 22:14:29 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
Fajny temat i nawet przyklejony ale został założony kilka miechów temu a nikt nie dodał informacji o płynie hamulcowym , chłodzącym i do wspomagania ? No chyba , że to z uwagi na dział "mechanika"

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 30, 2024, 19:44:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Specyfikacja oleju silnikowego:

Najlepiej syntetyk 5W40 o pełnej zawartości popiołów, np. ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 i podobne.
Niewskazane są oleje niskopiołowe czyli wszystkie z normą ACEA C.
W przypadku silnika który dotychczas pracował na oleju mineralnym 15W40, wskazany najpierw półsyntetyk 10W40, potem syntetyk 5W40.

Specyfikacja oleju skrzyni biegów:
właściwie każdy GL5, najlepszy prawdopodobnie będzie 75W90

Most: 85W140, zwłaszcza do mostów zużytych i wyjących
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 30, 2024, 20:23:52 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dodałbym: do mostu 75W140 GL-5 zamiast 85W140,

Oraz:

Cytuj (zaznaczone)
W przypadku silnika który dotychczas pracował na oleju mineralnym 15W40, wskazany najpierw półsyntetyk 10W40, potem syntetyk 5W40.

Często bezpośrednio do silnika, który tyrał na 15W40 lałem 5W40, i nie było żadnych kłopotów. Oczywiście, jeśli nie robimy płukanki, trzeba będzie ten olej wymienić odpowiednio wcześniej. Jeśli jednak porządnie przepłukamy silnik, lub jeździł on na 15W40 ale krótko i nie ma syfu w środku, można od razu lać 5W40.

Dodatki myjące w olejach często są już niezależne od tego, czy to 10W40 czy 5W40, mocno "czyszczący" 5W40 to melodia przeszłości, szczególnie w czasach, kiedy większość tych olei to hydrokraki, a nie full premium syntetyki jak w latach `90.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2024, 20:25:35 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...