Autor Wątek: Przełacznik jazda z przyczepą  (Przeczytany 2082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przełacznik jazda z przyczepą
« dnia: Styczeń 07, 2010, 21:14:02 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Witam. Mam u siebie w poloezie hak, ale nie mam przełacznika jazda z przyczepą.
Mam poloneza Caro z silnikiem Rovera rok 96.
Jak jechałem z podłączoną przyczepą, to mając włączony kierunkowaskaz, po naciśnieciu hamulca kierunkowskaz przestawał mrugać.
Nie wiem czy to coś w instalacji przyczepy było pomylone czy w mojej, czy jest to przez to że nie ma tego przełącznika.

Gdzieś czytałem że po włączeniu tego przełącznika idzie dodadkowa moc na zasilanie świateł.

Ma ktoś może schemat jak to się podłącza? Ten dodadkowy przycisk.

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:22:01 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Są różne rodzaje urządzenia mikroprocesowego - tego cholerstwa od stopów, kierunków, wycieraczek co psuje się jak cholera. Teoretycznie jest inne nawet jak masz dodatkowe światło stop.
Ja mianowicie na ten przykład nie wiem jaki rodzaj mam tego urządzenia. Nie ujawniłem w aucie instalacji do gniazdka haka. Jak potrzebowałem pilnie pociągnąć przyczepę to wpiąłem się po prostu do wiązki z tylnych świateł i wszystko działa prawidłowo a jak podepnę przyczepę to ta cholera wie o tym od razu i zapala się kontrolka haka na wskaźnikach. Żadnego przełącznika też nie mam...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:49:11 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Kusmier, masz problem z masą i tyle.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:57:32 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
no wlasnie tez mi sie wydaje ze mam coś z masą bo dzieja mi sie tez dziwne rzeczy z kontrolką od hamulca (żółty pedał)

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2010, 22:00:19 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Może nie masz masy przez gniazdko, tylko przez hak, Druga możliwość - masa jest przez gniazdko, ale w przyczepie jest do ramy i później lampy biorą masę nie z przewodów tylko z ramy. Albo w końcy masa przy gniazdku auta jest wzięta ze śrubki przy haku - zardzewiało i jest jak jest. Musisz pogrzebać.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2010, 10:46:25 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Mam Poldka Atu 1.4 MPI rocznik 1996 i jest ten przełącznik od przyczepy. Jak ze dwa razy ciągnąłem nim wagonik, to zapalała się na desce taka zielona kontrolka, obrazująca hak. Fajny gadżet.
Nie wiem, czy to jest w nim typowe, ale jest na 100% wszystko oryginał. Możliwe, że nie, bo mam roverowskie zegary, ale mam płynny wskaźnik ciśnienia oleju, nie widziałem tego w innych Poldoroverach.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2010, 18:53:51 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "oprawca_1978"
Fajny gadżet.

Tylko w ogóle nie potrzebny  :lol:

a raczej potrzebny tak, jak kontrolka obecności kierowcy...
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2010, 19:46:19 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "Zoltan#1930"
Cytat: "oprawca_1978"
Fajny gadżet.

Tylko w ogóle nie potrzebny  :lol:

a raczej potrzebny tak, jak kontrolka obecności kierowcy...


Mają to inne samochody tej klasy? Chyba nie. A z tą czujką obecności kierowcy to nie jest tak fikcyjnie do końca, np. elektrowozy, czy spalinowozy posiadają tzw. "czuwak", którego trzeba co parę minut klepać. Jak nie klepniesz - skład się zatrzymuje.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2010, 12:03:56 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Każdy z nas ma "czuwak" na przednim zderzaku, czasem "nieuważnik", który sięga do błotnika :mrgreen:.
W Caro+98 przełącznik jest. W Atu+98 nie ma :?:. Po przestawieniu przełącznika w Caro migacze migają 2x szybciej (bez przyczepy, albo jak nie kontaktuje), jak będzie w Atu, przekonam się niebawem.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2010, 12:41:10 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "oprawca_1978"
Cytat: "Zoltan#1930"
Cytat: "oprawca_1978"
Fajny gadżet.

Tylko w ogóle nie potrzebny  :lol:

a raczej potrzebny tak, jak kontrolka obecności kierowcy...


Mają to inne samochody tej klasy? Chyba nie. A z tą czujką obecności kierowcy to nie jest tak fikcyjnie do końca, np. elektrowozy, czy spalinowozy posiadają tzw. "czuwak", którego trzeba co parę minut klepać. Jak nie klepniesz - skład się zatrzymuje.


/Ciągnąć OT/
I nie ma się co dziwić, swego czasu jak otworzyli jakiś długi odcinek (nie pamiętam dokładnie w tej chwili) to wykresy prędkości składów były krzywą łamaną, albo cały czas przyspieszał, albo zwalniał - dlaczego? Ano właśnie po to, żeby nie usnąć (jazda w nocy).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2010, 16:42:52 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
U mnie sporadycznie też tak się zdarza. Sądzę, że to objaw "doskonałości" urządzenia gównoprocesorowego...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przełacznik jazda z przyczepą
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 05, 2010, 17:25:27 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "DF"
U mnie sporadycznie też tak się zdarza. Sądzę, że to objaw "doskonałości" urządzenia gównoprocesorowego...

A raczej jego uszkodzenia.
Pomóżmy Jackowi!