Autor Wątek: POLONEZ CARO PLUS 97R-Gotuje się płyn chłodniczy  (Przeczytany 4226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POLONEZ CARO PLUS 97R-Gotuje się płyn chłodniczy
« dnia: Marzec 09, 2010, 08:37:18 am »

DJF1978

  • Gość
Tak jak w temacie,poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym podnosi się a temperatura wzrasta do 130C.Dopiero potem uruchamia się na chwilę wentylator,wystarczy że przejadę około 3 kilometrów i dzieje się taka sytuacja.Termostat uruchamia wentylatory i zauważyłem że u góry chłodnica jest gorąca a u dołu ciepła w miejscu gdzie jest termostat,dlatego pewnie tak się dzieje.Zapewne chłodnica się zapowietrza tylko dlaczego.Myślę że to wina uszczelki pod głowicą tylko nie wiem jak to sprawdzić czy na pewno a to jest kupę roboty żeby ją wymienić.Kupiłem to auto od kolegi i same problemy z nim,dużo pali na gazie ale to wina złego wyregulowania instalcji gazowej bo ją pokręcił,na benzynie też ciężko go odpalić ale po tej zimie to pewnie coś z pompką paliwa bo auto miało pusto w baku,lub filtr paliwa bo nigdy nie był wymieniany.Autko ma bardzo dobry silnik i do tej pory jezdziło bez zażutów,dopiero po tej zimie zaczeły się problemy.Samochód ma mało przebiegu,wygląda jak nowy bo był użytkowany przez starszą osobę która dbała o niego,zwracam się o pomoc do was bo nie mam aż tyle kasy żeby latać po mechanikach i chciałbym sam sobie z tym poradzić

POLONEZ CARO PLUS 97R-Gotuje się płyn chłodniczy
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2010, 11:32:26 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Kolego a jaki masz silnik ??
Jeśli roverka to może to być uszczelka pod głowicą, padnięta pompa wody, zanieczyszczony lub zapowietrzony układ chłodzenia lub w najgorszym wypadku uszkodzona głowica lub blok.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

POLONEZ CARO PLUS 97R-Gotuje się płyn chłodniczy
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2010, 20:57:31 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
wymontuj termostat i sprawdź go. Najlepiej w garnku zagotować wodę i go tam wrzucić. Jeśli się w pełni otworzy to jest ok. Jeśli nie to trza go wymienić. Prawdopodobnie to jest przyczyna twoich problemów bo wentylatory nie włączały sie wcześniej ponieważ termostat nie puścił płynu na duży obieg przez chłodnicę i czujnik w chłodnicy, który ma za zadanie włączać wentylatory gdy płyn jest zbyt gorący, "nie wiedział" jaka jest temperatura chłodziwa.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

POLONEZ CARO PLUS 97R-Gotuje się płyn chłodniczy
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2010, 21:19:51 pm »

DJF1978

  • Gość
Może opiszę to tak.Uruchamiam silnik i czekam,temperatura rośnie i dopiero przy około 120C uruchamia się termostat i podaje płyn do chłodnicy natomiast czujnik uruchamia wentylatory dopiero przy 130C,czegoś takiego nie ma prawa się dziać i dlatego gotuje się woda i podnosi się do góry w zbiorniku wyrównawczym.Czujnik powinien włączyć wentylatory przy 90C a te 130C jest w tym momencie na silniku a nie w chłodnicy bo za pózno termostat puszcza płyn do chłodnicy.Poprawcie mnie jeśli się mylę

POLONEZ CARO PLUS 97R-Gotuje się płyn chłodniczy
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2010, 21:34:33 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Jak już powiedzieli poprzednicy - wymontuj termostat i zobacz co się będzie działo bez niego. Temperatura 130 to odczyt na silniku, a nie na chłodnicy. Jak termostat masz zablokowany na zamknięciu to takie cuda będą się działy.
Pomóżmy Jackowi!