Autor Wątek: Nierówna praca  (Przeczytany 3878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nierówna praca
« dnia: Lipiec 29, 2009, 19:56:44 pm »

Buszek

  • Gość
Witam.

Posiadam Poloneza Plusa 1.6 GLI na wtrysku Boscha , od pewnego czasu borykam się z problemem bardzo nierównej pracy na jałowym biegu , słychać ,że silnik nie pracuje równo , co prawda wskazówka nie faluje ale raz na jakieś 30-60 sec zdaża mu się spory spadem obrotów na 600-700 i pokazuje się kontrolka elektryki silnika.Na benzynie jazda jest w miare OK , czasami przy ruszaniu potrawi się "dławić" ale jak wejdzie na wysokie obroty to jazda w miare normalna , inaczej sprawa się na co do gazu , na biegu jałowym zachowują się identycznie , jednak przy gwałtownym dodawaniu gazu (nie zawsze , raz na ruski rok) strzela w filtr powietrza lub przerywa.
Świece i kable zostały wymienione w poniedziałek ( 2 dni temu).

Co może być nie tak ? Czy po włączeniu zapłonu powinna się świecić kontrolka układu elektornicznego silnika ?

Tutaj 14 sekunodwy filmik , nie mogłem nagrać nic lepszego ponieważ pożyczyłem kartę.

http://www.youtube.com/watch?v=r5LcGHlS_Fw

Nierówna praca
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 30, 2009, 06:11:11 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Kontrolka silnika zapala się na kilka sekund po włączeniu zapłonu i potem powinna zgasnąć. Odpytaj pamięć błędów komputera. Jeśli strzela w filtr powietrza (bo pewnie to miałeś na myśli), to albo ginie na chwilę iskra albo masz za ubogą mieszankę. Jaki przebieg ma samochód? Jeśli jesteś w stanie to określić, bo pewnie pierwszym właścicielem nie jesteś.
Pomóżmy Jackowi!

Nierówna praca
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 30, 2009, 06:36:39 am »

Buszek

  • Gość
Przebieg niecałe 110 000 km , jestem pierwszym właścicielem.

[ Dodano: 30 Lip 2009 16:00 ]
Dzisiaj od samego rana jeździłem po stacjach diagnostycznych , takich idiotów (czyt. mechaników) w życiu nie spotkałem. W Cito jakiś młody typ powiedział mi dokłądnie cytuje "Silnik Panu nierówno chodzi ...  kable są założone poprawnie nic więcej nie moge zrobić " .U innych "diagnostów" słyszałem tylko śmiech ,że to polonez i ,że nie podejmują się diagnozy , inni chcieli się umawiać ze mną na terminy naprawy ( rozebranie samochodu , szukanie nieszczelności ). W końcu cenzura miałem tego dość , kupiłem anonse i znalazłem jakiegoś chłopaka który sprzedawał części do poloneza , podjechałem dał mi cewke na "spróbowanie" podłączyłem - odrazu widać efekty , silnik zaczął normalnie pracować - wydatek 70 zł.
Wniosek ? Nasuwa się sam.

Nierówna praca
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 30, 2009, 20:09:05 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Co do jakości fachowców w Polsce to lepiej się nie będę wypowiadał. To temat rzeka. Dobrze, że udało Ci się metodą prób i błędów dojść w czym rzecz.
Pomóżmy Jackowi!

Nierówna praca
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 31, 2010, 17:21:48 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
witam odkopie ten temat :)mam mały problem z obrotami, otóż jak zapale rano samochód (oczywiście na lpg) to przez chwile musze trzymac go na obrotach bo inaczej zgaśnie potem już pracuje ,ale obroty ma strasznie małe,że prawie gaśnie o jest tak dopóki nie złapie temperatury i wraz z jej narastaniem obroty silnika wracają do normy co to może byc bo ten problem mam już od dawna ale teraz w zimę zaczyna mnie to denerwować

Nierówna praca
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 31, 2010, 18:48:05 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
sam sobie odpowiedziales na pytanie
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Nierówna praca
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 31, 2010, 19:06:42 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
czyli? niby przez to, z jest zimno to tak sie dzieje ?

Nierówna praca
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2010, 19:16:43 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
+ gaz i odpalanie poranne = klopoty ;)
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Nierówna praca
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2010, 19:26:18 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
może i tak,ale mam jeszcze seata toledo i kilka razy palilem go na gazie i wszystko było ok a u mnie nawet jak już zacznie troche trzymać obroty, a nie ma pełnej temperatury to dziwnie pyrka jutro nagram to,po rozgrzaniu już jest normalnie

[ Dodano: 01 Lut 2010 17:27 ]
chyba nikt mi nie pomoże  :P

Nierówna praca
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 16, 2010, 18:30:33 pm »

polon

  • Gość
I ja sie podlacze :) Polonez 1,5 91 gaznikowy, po odpaleniu na ssaniu obroty 1500 trzyma rowniotko, powoli wylaczam ssanie na postoju (po okolo 2 minutach) az do zera i jalowe ma 600-650, powoli spadaja az 500-450 az w koncu do 400 prawie gasnie, dodaje gazu i puszczam i dalej tylk o 500.. Dopiero po ruszeniu autem, przejechaniu 400-500 metrow ma 700 obrotow.. dojezdzajac do nastepnych swiatel (okolo 1,5km) ma juz 900 (takie jak ma ustawione).
Podobnie bylo na poczatku zimy, gdzie mialem ustawione 800 obrotow, a na zimnim bylo 500, podrekcilem srubke w gazniku i na cieplym mial 900 na zimnym 600-650, az do wczoraj.. Kable WN zmienione, filtr powietrza paliwa tak samo


Ed: auto tylko na benzynie :)

Nierówna praca
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 16, 2010, 22:31:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no i jaki z tego wniosek ?
nie wylaczac do konca ssania ,dopoki sie nie nagrzeje !
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Nierówna praca
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 17, 2010, 07:54:42 am »

polon

  • Gość
no tak to racja ze za szybko wylaczam, ale dziwi mnie to ze spadaja obroty coraz bardziej na zimnym silniku, 3-4 miesiace temu ustawilem na cieplym na 900 i wtedy na zimnym przez cala zime trzymal 600, a przedwwczoraj, wczoraj no i pewnie dzisiaj w takich samych warunkach (a nawet cieplej na dworze) juz tlyko 500 a nawet 400.