stary temat sie zrobil,
zadne krowy mleczne jakos sie nie pokazaly - mozna smialo zmienic tytul na "Milczenie krów" ;jaki kraj taki thiler
w takim razie pozwole sobie udzielic sie, a ze ostatnio jestem otoczony merolami kompresorami (jedne jezdza, drugie nie) to bede robil za eksperta,
na wstepie oswiadczam, ze nie wiem, czy wszystkie modele silnikow maja ten sam model kompresora,
moga miec ten sam, moga miec rozne, bo silniki lekko sie zmienialy w roznych latach produkcji - to nie ma znaczenia,
moga miec rozne w zaleznosci od wydajnosci, nie wydaje mi sie, zeby tak bylo, a jak ktos chce wiedziec, to niech sobie sprawdzi
normalnie, zeby dobrac kompresor do silnika, to musimy miec komplet parametrow kompresora, najlepiej w formie charakterystyki (wykresu) i takie sa dostepne do modeli eatona,
ale nie znamy modelu, bierzemy z alledrogo to co jest i zostalo wyciagniete z merola,
w tym przypadku problem jest niewielki, bo morzemy zastosowac komparacje ze wzgledu na podobienstwo parametrow silnika,
zakladajac,ze kompresory sa takie same, a rozni je naped np. rozmiar kola pasowego (moze byc tez rozne kolo pasowe na wale silnika), to zakladamy taka sama wydajnosc dla tego okreslonego modelu,
merole z kompresorami wystepuja w takich odmianach :
2.0 16v i 2.3 16v oraz nowszy 1.8 16v,
jako wolnossace dysponuja mocami, kolejno 130KM ,150KM i 130KM,
silnik dajewo 2.0 16v ma 130KM ,czyli generalnie tak samo jak merole,
z doladowaniem wyglada to tak :
2.0 : 165KM i 195KM
2.3 : 195KM
1.8 : 145KM ; 165KM ; 195KM
z tego wynika, ze nie powinno byc problemu z uzyskaniem mocy pod 200KM z silnka dajewo,
za to problem bedzie z upchnieciem tego odkurzacza pod maske PN, trzeba by przemodelowac osprzet silnika i mozliwe,ze kolektor dolotowy musialby ustapic miejsca jakiemus modelowi, ktory nie bedzie zabieral miejsca ponizej kanalow