Autor Wątek: Tuning na elementach z łady  (Przeczytany 4050 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tuning na elementach z łady
« dnia: Październik 25, 2010, 14:46:58 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Kiedyś czytałem wypowiedź inż Goduli że tuningował silniki Fiatów 125p używając elementów z Lady,ostatnio spotkałem na portalu PJ.Poloneza 1.6 GSI z wałkiem rozrządu z Lady 2107,co wiecie na temat tego typu modyfikacji,prawda czy mit?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2010, 16:23:57 pm »

maras52

  • Gość
Co do wałka nie wiem ale wiem że pompka paliwa pasuje tylko popychacz jest za krótki  :mrgreen: i ma fajne ręczne pompidło

Re: Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2010, 16:26:05 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Bogdan611"
Kiedyś czytałem wypowiedź inż Goduli że tuningował silniki Fiatów 125p używając elementów z Lady,ostatnio spotkałem na portalu PJ.Poloneza 1.6 GSI z wałkiem rozrządu z Lady 2107,co wiecie na temat tego typu modyfikacji,prawda czy mit?


Ten w kolorze zielony liściasty ?
Dawno nie czytałem takich bzdur.  :lol:

Cytuj (zaznaczone)
13. Całkiem zmieniona głowica, która powoduje m.in. iż silnik nie ,,bierze'' oleju. Nie pasuje ona do silnika GLi


Cytuj (zaznaczone)
Zawsze narzekano na ciężko pracujący układ kierowniczy. Tym razem, seryjne (hydrauliczne) wspomaganie firmy Bosch, choć bez tzw. progresji, jest całkiem dobre


Cytuj (zaznaczone)
3. W silniku 1.6 zmieniono kolektory dolotowy i wylotowy, pompę i filtr paliwa. Nowy jest także pulsator zabezpieczający powstawanie zbytnich różnic
w ciśnieniu paliwa, pasek rozrządu, filtr powietrza
z tłumikiem szmerów ssania, przepustnica powietrza (ogrzewana płynem chłodzącym). Zastosowano nową, odlewaną komorę spalania, nowoczesny moduł kontroli silnika (ECM) oraz elementy kontroli pracy silnika (czujniki), jak
i elementy wykonawcze poleceń ECM, pochodzące z rozwiązań General Motors. Wał korbowy wykonano
z bardziej wytrzymałego materiału, z uwagi na zwiększoną moc.
W aucie pojawił się też immobiliser.


Haha, spadła moc o 3konie i potrzeba nowego wału.  :lol:

Wcześniej było napisane, że obróbka głowicy daje przyrost ok. 10koni, a zmiana wałka na ten z łady daje do 100-110koni.  :lol:  :lol: Niezły fantasta.  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2010, 17:32:00 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Multec"
obróbka głowicy daje przyrost ok. 10koni
obróbka, rzetelna oczywiście, może dać ale 10% a nie 10 KM :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2010, 18:17:00 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1211
Cytat: "Bogdan611"
spotkałem na portalu PJ.Poloneza 1.6 GSI z wałkiem rozrządu z Lady 2107

przestan czytac PJ
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2010, 22:08:21 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "Multec"
obróbka głowicy daje przyrost ok. 10koni
obróbka, rzetelna oczywiście, może dać ale 10% a nie 10 KM :wink:


Nie musisz mi tego mówić, jedynie cytuję to co było dawniej napisane w profilu.
Po prostu sporo fantastów pisze takie bzdury, a potem inni w to wierzą i przekazują dalej.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2010, 23:38:38 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Pomijając tego Fraglesa od zielonego Caro GSI to czytałem w Auto dziś i jutro(obecnie auto moto)z końca lat 90 wypowiedź inż.Goduli że tuningował silniki FSO używając elementów z lady i że takie przeróbki dawały ok.100km i taka przyjemność kosztowała ok 1200zł wtedy :shock:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2010, 00:00:27 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A to lada nie miała silnika OHC?


Co do przeróbki, to może gaźniki były lepszejsze.

Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 26, 2010, 15:24:21 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
łada miała wałek na głowicy czyli ohc :mrgreen:

Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 26, 2010, 16:14:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Pytanie jeszcze co za części z łady stosował. Wiecie że FSO tuningowało silniki OHV w oparciu o części z Wartburga?

Tak tak, filtr powietrza przypięty do turbosprężarki WSK Rzeszów był z Wartburga :lol:

Nie ma się co bajerować częściami z Łady. Z silnika OHV można wycisnąć ponad 100 koni, niestety z kiepskim skutkiem dla jego trwałości. Jedyne obce części jakie mi przychodzą do głowy to wałek rozrządu, gaźnik i ewentualnie zawory. Ten pierwszy robił OBR ,a później Świątek ale ten drugi raczej nie zapewniającej trwałości technologii, gaźnik Weber i zawory nie wiem skąd wziąć. Czy zawory w Ładzie są większe niż w OHV?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Tuning na elementach z łady
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 27, 2010, 11:42:29 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
"Witam
Zapraszam do nas odpowiedz na tak postawione pytanie zajmie mi kilka godzin

albo więcej" Tak odpowiedział mi na meila z pytaniem o tuning silnika fso na częściach z łady inż Godula,nie chciał odsłonić rąbka tajemnicy ale widać coś prawdy jest w tym.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW