Autor Wątek: ponownie wolne obroty - chyba nietypowe  (Przeczytany 1697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ponownie wolne obroty - chyba nietypowe
« dnia: Wrzesień 12, 2010, 23:11:30 pm »

jan_pawian

  • Gość
Szukam już w necie od jakiegoś czasu odpowiedzi co się może dziać u mnie i nie udało mi się jak do tej pory. Sporo tematów już o tym było, ale nic nie pasuje do końca do mojego problemu [chyba].
Wiec sprawa oczywiście dotyczy wolnych obrotów - gsi + gaz. Objawy są takie, ze po uruchomieniu silnika wszystko chodzi względnie ok. Ale wystarczy trochę dodać gazu i obroty leca do góry - i tu nie ma reguly - od 1200 do 1800 mniej więcej. Czasem falują, czasem nie. Po przelaczeniu na gaz obroty sa rowne, ale zawyzone - srednio 1500. Czyscilem krokowca na tyle ile umialem - bez rezulatu. Przy odlaczaniu krokowca w czasie pracy silnika brak zmian. Silniczek reaguje w kazdym razie przy wlaczaniu zaplonu - wysuwa sie i chowa po wylaczeniu. Resetowałem kompa, ale to tez nie dalo rezultatu. Dalej nie wiem co probowac, a dodać muszę że ogólnie to sie kompletnie niestety nie znam. Wstawilbym do mechanika, ale wolałbym mu cos zasugerowac, co moze byc problemem, zeby tez mnie nie orżnął jak durnia, i powymieniał niepotrzebnie sto czesci.
A i zapomniałem ze na benzynie czasem włącza sie check - najczesciej na wolnych obrotach wlasnie, kiedy wariuja - w trakcie jazdy gasnie, a na gazie sie nie zapala w ogole.
Nowe świece i kable. Chcialem zeby mi mech sprawdzil blad z komputera, ale ponoc jakis kabelek zasilający jest do gazu zabrany i nie dal rady. Ja nawet nie wiem gdzie szukac tego kompa ale to juz szczegol. Sonda lambda ponoć sprawna.

ps.
i ewentualna prosba do kogos obeznanego w poldkach - ktos z wawy albo pruszkowa - zeby zerknac fachowym okiem i co podpowiedziec, pomoc, ewentualnie dobrego fachowca polecic.....

ponownie wolne obroty - chyba nietypowe
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2010, 23:39:44 pm »

mbi

  • Gość
Nie zbyt się znam ale że wypiłem piwko to powiem co wiem.

Jeżeli Ci się zapala check engine to znaczy że są w kompie jakieś błędy do odczytania. Ja bym zaczął od tego żeby zczytać ten błąd/błędy. Pamiętaj że jak odłączysz akumulator błędy się skasują. W GSI błędy można odczytać na dwa sposoby:
1. specjalny interfejs (kabelek) i komputer PC z odpowiednim programem;
2. lub zwiera sie odpowiednie piny w złączu diagnostycznym i błędy odczytuje licząc mignięcia kontrolki check engine.

Myślę że od tego trzeba zacząć zwłaszcza ze możesz to zrobić sam. Schemat jak wykonać kabel (interfejs) do zczytanie błędow znajdziesz na tym forum a na pewno na internecie. Procedura odczytu błędów za pomocą zwierania styków w złączu diagnostycznym jest tez opisana na tym forum i w książce "Budowa Naprawa Eksploatacja Polonez" Morawskiego.
W Polonezie Caro Plus GSI złącze diagnostycznie jest od strony pasażera poniżej schowka pod dywanikiem (jest to porostu kabel z wtyczką). Komputer znajduje się pod siedzeniem pasażera.

ponownie wolne obroty - chyba nietypowe
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2010, 23:46:47 pm »

jan_pawian

  • Gość
To juz cos wiem - przynajmniej gdzie szukac kabelka od kompa. walnij jeszcze jakiegos browca to moze cos jeszcze Ci sie przypomni:). Dzieki w kazdym razie za odp. Jutro popatrze czy ten kabelek naprawde gdzies tam jest:)