Autor Wątek: Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!  (Przeczytany 17093 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 17, 2010, 13:01:27 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Poldek w tamtym tygodniu powrocił od pana mechanika :)  fabryczny wtrysk powrocil na swoje miejsce, ten ze szrotu co mi wsadzil "mechanik",  nadawal sie skrocic i wywalic. Pan mechanik powiedzial ze podregulowal zaworki, ja zrobilem wielkie oczy z przerazenia :P  i mowie mu ,ze na hydraulicznych nie powinno sie regulowac nic. Powiedzial mi ,ze co min 80 tysiecy powinno je sprawdzic i podregulowac, i nie powinien teraz gasnac. Przejechałem od tamtej pory 300-pare kilometrów i przy 90 stopniach na silniku stoje sobie elegancko ,np na swiatlach wentylator sie zalacza , a silnik nie gasnie , trzyma obroty  1-1,3tys i grzecznie chodzi bez gasniecia. Narazie jest dobrze i oby tak dalej :)
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 17, 2010, 14:07:19 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "michal235c"
przy 90 stopniach na silniku stoje sobie elegancko ,np na swiatlach wentylator sie zalacza , a silnik nie gasnie , trzyma obroty  1-1,3tys

Nie za wysokie masz te wolne obroty? Przy tej temperaturze silnika powinny oscylować między 900-1000.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 17, 2010, 14:35:37 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
pan mechanik cwaniak i podniósł obroty za pomocą wkręta ustalającego domykanie przepustnicy. jednym słowem przepustnica nie dokończa zamknięta. proponuje zmierzyć napięcie na niej będzie wiadomo odrazu.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 17, 2010, 16:55:50 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Excalibur#1937"
Przy tej temperaturze silnika powinny oscylować między 900-1000.

Nawet mniej.Bo u mnie np. przy 90C jest 850-900 obr.
Cytat: "Mariusz#1926"
pan mechanik cwaniak i podniósł obroty za pomocą wkręta ustalającego domykanie przepustnicy. jednym słowem przepustnica nie dokończa zamknięta. proponuje zmierzyć napięcie na niej będzie wiadomo odrazu

I ja też tak myślę.Tego wkręta nie powinno w ogóle się ruszać.Śruba ta nie służy do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego ,jest fabrycznie ustawiona,i w przypadku zmiany jej położenia mogą być zakłócenia w pracy silnika.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 17, 2010, 17:28:06 pm »

Turboo

  • Gość
Noo za jakies 5-6 tys. kupił bym Audi A4 z Niemiec  :P

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 17, 2010, 19:10:06 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Cytat: "Mariusz#1926"
pan mechanik cwaniak i podniósł obroty za pomocą wkręta ustalającego domykanie przepustnicy. jednym słowem przepustnica nie dokończa zamknięta


 :evil: zawsze mechanicy cos musza spie...ć , az jutro sie do niego przejade, i sie grzecznie spytam czy mi nic nie majstrowal, przy przepustnicy.
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 24, 2010, 15:08:10 pm »

Turboo

  • Gość
Witam byłem u mechanika z moim problemem co do gasniecia silnika,mechanik powiedział ze prawdopodobnie jest do wymiany Czujnik Halla jest to zwiazane ze zapłonem... powiedział ze to moze byc przyczyna gaśniecia wymieniłem to i jak narazie jest dobrze ale wszystko okaze sie na trasie. Co o tym sadzicie??   :)

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 24, 2010, 16:25:17 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a co sądzić jak jest dobrze :?:  siadać i jeździć
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 24, 2010, 20:44:19 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Turboo"
Witam byłem u mechanika z moim problemem co do gasniecia silnika,mechanik powiedział ze prawdopodobnie jest do wymiany Czujnik Halla jest to zwiazane ze zapłonem... powiedział ze to moze byc przyczyna gaśniecia wymieniłem to i jak narazie jest dobrze ale wszystko okaze sie na trasie. Co o tym sadzicie??   :)


Czy miał na myśli czujnik obrotów wału, przy kole pasowym?
Pomóżmy Jackowi!

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 25, 2010, 11:10:11 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 25, 2010, 13:34:55 pm »

Turboo

  • Gość
Tak to czujnik obrotów wału...  :)

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 25, 2010, 18:38:10 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Mardas#1946"
MichalSW,   http://www.auto-uzywane.pl/warsz/hall/hall.html

No tak, tylko że w Polonezie na wtrysku Bosch to akurat jest zupełnie inny układ zapłonowy. Nie ma aparatu zapłonowego a zatem i tego czujnika. Czujnik G40 to czujnik od wałka rozrządu, którego to czujnika w Polonezie brak. Najlepsze jest to, że objawy mam identyczne z tymi opisanymi w podanym przez Ciebie linku, oprócz błędu. Żadnego błędu sterownik nie wyłapuje.
Cytat: "Turboo"
Tak to czujnik obrotów wału... l

Zakładałeś oryginał czy zamiennik? Czy po zmianie czujnika nie czujesz poszarpywania w czasie przyspieszania pojazdu? Po wrzuceniu na luz w trakcie jazdy obroty od razu ustawiają Ci się na 850, czy jest dołek na 650-700 i powrót do zadanych?
Pomóżmy Jackowi!

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 25, 2010, 22:57:30 pm »

Turboo

  • Gość
własnie nie wiem czy to jest zamiennik czy originał dałem za niego 65zł,nie ma zadnych szarpan przyspiesza płynnie bez niczego,na obroty nawet nie zwracałem uwagi na luzie jutro zobacze :)