Autor Wątek: Drzwi kierowcy  (Przeczytany 3854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Drzwi kierowcy
« dnia: Październik 11, 2010, 19:58:31 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Witam.
Mam problem z drzwiami kierowcy.
Otuz kiedy chce je zamknac na kluczyc to dopiero po porzadnym trzasnieciu nimi udaje sie. Jak tak nie za mocno zamkne to ten grzybek i tak sei nie schowa. CO z tym zrobic?
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2010, 20:24:07 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Trzeba wyregulować zamek. To znaczy najpierw sprawdzić czy rygiel wystający z drzwi (taki w kształcie litery U) daje się lekko przekręcić. Jeśli chodzi lekko, to znaczy, że trzeba wyregulować zaczep na słupku czyli najprawdopodobniej odkręcić go i przesunąć nieco na zewnątrz. Może być też tak, że drzwi się opuściły i trą o zaczep - wtedy też trzeba go odkręcić i wyjąć spod niego podkładkę. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2010, 20:49:40 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
W sumie i tak nie wiem o co chodzi;/ zostawie to mechanikowi:)
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2010, 21:52:28 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
KristofX,   DOkladnie chodzi o to. Aby zamknac drzwi kluczykiem musze porzadnie trzasnac i dopiero wtedy.
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 12, 2010, 00:51:52 am »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Spoksik, czyli masz ten sam problem co i mi zaczyna doskwierać. Na razie nic z tym nie robię, bo nie mam za bardzo warunków i mi się po prostu nie chce.
Grzech#1938, w moim przypadku drzwi się elegancko "na dwa" zamykają i problem występuje.

Przypuszczam, że trzeba wytargać cały mechanizm zamka z drzwi, przeczyścić, przejrzeć czy nić nie haczy/wadzi, czy się nie urwało nic. Potem przesmarować i założyć z powrotem.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 12, 2010, 12:21:17 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
mlotkiem w to czarne 'U' i sruby ktore zamek trzymaja w drzwiach . dosc mocno, ale z wyczuciem. ja tak robie jak mi sie drzwi nie zamykaja.

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2010, 14:50:16 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Cytat: "maciejowski"
jeśli regulacja zamka jest dla ciebie zbyt trudna, to kup sobie rower, albo bilet miesięczny mpk.


Dzieki za rade, ale z pewnoscia nie skorzystam z niej.
Ogolnie jak zlapie te "U" i przekrece to lekko chodzi... Zobacze co da sie zrobic. Czyli co polecacie?
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2010, 01:45:11 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No to skoro lekko chodzi to przekręć je tak żeby było pionowo w dół. Po drodze powinno dwa razy zaskoczyć. (Poczujesz). Jeśli zaskoczyło dwa razy i w tej pozycji się trzyma, a przycisk nadal nie daje się wcisnąć, to znaczy że problem jest z zamkiem.
Natomiast jeśli da się wcisnąć to wyregulować trzeba zaczep znajdujący się słupku, który to zaczep z owym U współpracuje.
Mam nadzieję, że jakoś jasno to napisałem (1:49 - trochę ciężko mi się myśli). ;)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2010, 09:20:42 am »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Cytat: "Grzech#1938"
No to skoro lekko chodzi to przekręć je tak żeby było pionowo w dół

Zrobilem tak i nie poczulem zeby po drodze cos zaskoczylo, po prostu gladko;/  
Cytat: "Grzech#1938"
Natomiast jeśli da się wcisnąć to wyregulować trzeba zaczep znajdujący się słupku, który to zaczep z owym U współpracuje.

ten zaczep jest w drzwiach? Czyli musze tapicerke z drzwi zdjac jesli bede chcial regulacji?
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2010, 00:36:22 am »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Cytat: "Spoksik"
ten zaczep jest w drzwiach? Czyli musze tapicerke z drzwi zdjac jesli bede chcial regulacji?

Zaczep jest na słupku. Trzymają go dwie śruby z łbem pod krzyżak.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 15, 2010, 13:25:28 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Czyli musze te srubki luzowac lub dokrecac?? Czy jak to dziala?
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 15, 2010, 13:36:43 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
poluzowac, ustawic i przykrecic.

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 15, 2010, 14:00:52 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Spoksik"
Czyli musze te srubki luzowac lub dokrecac?? Czy jak to dziala?

Przykucnij (albo się pochyl) koło pojazdu i przyjrzyj się jak współpracują ze sobą U i zaczep na słupku. Jeśli tylko mocne trzaśnięcie zamyka drzwi, to najprawdopodobniej zaczep należy nieco wysunąć na zewnątrz. Może też być za nisko, albo za wysoko, albo za bardzo wystawać i drzwi mogą o niego zaczepiać. Wszystko można określić organoleptycznie czyli po prostu patrząc i wyciągając logiczne wnioski. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 15, 2010, 22:31:08 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Spoksik"
Cytat: "Grzech#1938"
No to skoro lekko chodzi to przekręć je tak żeby było pionowo w dół

Zrobilem tak i nie poczulem zeby po drodze cos zaskoczylo, po prostu gladko;/  


Nie czytałem całego tematu, ale wg mnie musisz wymienić sprężynkę w zamku (od tego U).

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 17, 2010, 20:45:17 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Sprężynka okazala sie dobra. Po rozebraniu tapicerki i obejrzeniu zamka zobaczylem ze ta wlasnei sprezyna zsunela sie z jakiegos uchwytu i dlatego zamek tak luzno chodzil. Naciagnalem i teraz wszystko chodzi cacy:)
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 17, 2010, 20:47:42 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
tak wlasnie tak. Te sprezynki sa takie "jednorazowe" ze koncowki tego sie delikatnie obrywają, i jest jakby za krotka. Moze sie okzac ze po jakims czasie znow spadnie :)

Drzwi kierowcy
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 17, 2010, 20:51:31 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
A tutaj bylo to takie zagiecie i wystarczylo sprezynke naciagnac i jakbym mial nowe drzwi:)  Przynajmniej nie trzeba trzaskac.
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)