Autor Wątek: Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli  (Przeczytany 4674 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« dnia: Październik 30, 2010, 16:02:33 pm »

Offline fizzy87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
    • http://www.nodn.pl
Witam ! Tak jak w temacie gdy silnik osiągnie ok 80 stopni zaczyna sie wycie na skali obtorow ok  2; 2,5. Taki sam dzwiek jest przy odpaleniu zimnego silnika przez kilka sekund. Wiecie co to może być ?

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2010, 16:20:04 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Dołączam się do pytania, również mam taki dźwięk po odpaleniu przez chwilę a potem się uaktywnia w wyżej opisanym zakresie obrotów, gdy owe obroty spadają, szczególnie słyszalne gdy auto się toczy na biegu i obroty powoli maleją.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2010, 16:36:45 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
pewnie zawór ciśnieniowy na pompie oleju
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2010, 16:42:33 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
tez to mam....konsekwencje?

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2010, 16:44:48 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "DaMaGe"
konsekwencje?

No właśnie konsekwencje... Kontrolka ciśnienia oleju mi się wtedy nie zaświeca więc chyba nic złego się nie dzieje ? Duzo roboty by to wyleczyć ? :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 30, 2010, 17:08:57 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Jak zimny silnik, to normalne i konsekwencji, mimo intensywnej eksploatacji ja jak i zapewne inni koledzy nie stwierdzili. W czasie jazdy nie spotkałem się z tym.

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 30, 2010, 17:23:15 pm »

Maniac1

  • Gość
A jak działa ten zawór i co on powoduje - że olej gdzieś ucieka czy co? Bo u mnie jak odpalam na zimnym i czasami na ciepłym coś jakby się ładowało. Dźwięk to takie wycie, które rośnie w siłę by nagle się urwać. Jakby coś się rozpędzało. To może być ten zawór?

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 30, 2010, 17:36:53 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
Cytat: "Maniac1"
A jak działa ten zawór i co on powoduje - że olej gdzieś ucieka czy co? Bo u mnie jak odpalam na zimnym i czasami na ciepłym coś jakby się ładowało. Dźwięk to takie wycie, które rośnie w siłę by nagle się urwać. Jakby coś się rozpędzało. To może być ten zawór?



o tym wlasnie mowa...tylko niektorzy ten dzwiek maja takze podczas jazdy :)

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 30, 2010, 20:39:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Dodatkowo teraz jeżdżąc po mieście zauważyłem, że jak spokojnie jadę to wycie nie występuje. Występuje natomiast jak butuję do 5000-5500 obr/min. Poza tym, zauważyłem również, że jak wyjmę bagnet po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu, że są takie malutkie pęcherzyki powietrza na tym oleju na bagnecie... Normalne to ? :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 30, 2010, 21:15:18 pm »

Larry075

  • Gość
Cytat: "Rafał#1951"
jak butuję do 5000-5500 obr/min

Mój więcej jak 4K nie widział, ciekawe czy w ogóle tyle osiąga :D

A co do problemu
Cytat: "Rafał#1951"
, zauważyłem również, że jak wyjmę bagnet po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu, że są takie malutkie pęcherzyki powietrza na tym oleju na bagnecie...

Olej wtedy musi być mocno spieniony. Czy mowa o zaworze spustowym pompy oleju?

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 30, 2010, 22:01:17 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pompa oleju - nic groźnego. W sumie.. norma.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 31, 2010, 06:33:41 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
wymień olej na nowy i będzie spokój.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 31, 2010, 08:25:06 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Mariusz#1926"
wymień olej na nowy i będzie spokój.

Zgadza się.Na przepracowanym,ten objaw wycia jest normalką.U mnie zaraz po wymianie oleju ten objaw nie występuje. Dopiero po jakimś pół roku eksploatacji zaczyna się pojawiać wycie,ale tylko podczas rozruchu.Podczas jazdy nie występuje


P.S.

Ja wymieniam olej w silniku raz do roku bez względu na ilość przejechanych km. U mnie to wychodzi poniżej 10000 km.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 31, 2010, 08:55:14 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Mariusz#1926"
wymień olej na nowy i będzie spokój.

Cytat: "Mardas#1946"
Cytat: "Mariusz#1926"
wymień olej na nowy i będzie spokój.

Zgadza się.Na przepracowanym,ten objaw wycia jest normalką.

Dokładnie, mam to samo jak olej ma więcej niz 8-9 miesięcy. Roczna wymiana oleju pomaga. Nie należy sie tym przejmować tylko zmienić raz w roku albo co 10 tys km olej w silniku i tyle.
Pomóżmy Jackowi!

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 31, 2010, 10:33:57 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja olej zmieniłem w kwietniu, troszkę ponad 7000km zrobiłem na nim. Zalałem ELF 10W40. Wymiany oleju w tym silniku już nie planuję. Aby do wiosny pojeździł. A takie wycie w czasie jazdy pojawiło się jakieś 2000km temu. Możliwe, że olej się tak szybko "zużył" ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 31, 2010, 11:24:40 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Na to wygląda,że te wycie zależy na jakim oleju się jeżdzi.Bo u mnie np. jak jeżdziłem na Mobil 1 0W/40 to pamiętam wycie nastąpiło szybciej ,niż np. teraz kiedy jeżdżę na Orlen Platinium 0W/30. bo po zalaniu go na początku września na razie mi nic nie wyje.Wychodzi na to .że im wyższej klasy olej tym mniej wyje  :!:  :?:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 31, 2010, 11:39:32 am »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
castrol 10W40 magnatec - wylo po 4k gdzies
shell 15w40 (ten lepszy zolty) - narazie 5k i nic

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 31, 2010, 11:49:19 am »

Offline fizzy87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
    • http://www.nodn.pl
ja jeżdżę na półsyntetycznym lotosie 10w40 i wycie nastąpiło po 10 tys

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 31, 2010, 13:39:55 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Wydaje mi się, że nie ma zasady.

Mój poprzedni caro plus jeździł na Lotosie 10W40 i nie wył nigdy, nawet po odpaleniu. Aktualny caro plus wyje czasami po odpaleniu. Atu plus też czasami wyje po odpaleniu. Obydwa również jeżdżą na lotosie 10W40.

Caro GLE wyje po odpaleniu, jeździ na lotosie 15W40.

Żaden nie wył nigdy w czasie jazdy, nawet gdy olej robił się stary. Staram się zmieniać co 10-12 tys. km. Wycie przy odpalaniu występuje również na świeżym oleju.

Wycie czegoś po nagrzaniu, silnik 1.6Gli
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 31, 2010, 18:33:06 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Mi wyje czasami po odpaleniu jak go kupiłem nic nie wyło.Wymieniłem olej na Lotos 10W40 przy 147tys Km a po 6K od wymiany zaczeło własnie czasem wyc po odpaleniu przez chwile.
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/