Witam.
Po zdiagnozowaniu mojego silnika co mu jest (okazało się że panewki poszły) postanowiłem zrobić remont mojego roverka 1,8
Na początek sprawdziłem sprężanie w cylindrach które wyniosło odpowiednio (od 1 do 4 tłoka) 14 12,3 10,3 13. Głowica zostanie zdjęta i oddana do sprawdzenia ewentualnej regeneracji bo być może to jest przyczyną słabego sprężania.
W wyniku remontu mam parę pytań:
1. Jaka powinna być kolejność odkręcania szpilek w głowicy oraz jej dokręcania (siły z jakimi trzeba to zrobić są mi znane)?
2. Czy podczas odkręcania szpilek głowicy, jeżeli mi przeszkadza krzywka na wałku rozrządu to mogę przekręcić cały rozrząd czy muszę zdemontować wałki?
3. Pod miską olejową powinna być jakaś uszczelka? (w moim przypadku bark uszczelki, silikonu po prostu tak już było)?
4. Jaką grubość powinien mieć wał? Ponieważ panewki poszły i ciekawe czy nie trzeba będzie dać go do przetoczenia
5. Szpilki się sprawdza po przez wkręcenie do bloku i powinny ileś wystawać ponad niego, jaka to wartość?
Dzięki za wszelką pomoc i sory jeżeli coś nie fachowo nazwałem ponieważ do końca 100% mechanikiem nie jestem