Autor Wątek: Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4  (Przeczytany 8972 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:04:29 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "marek_gabrys"
to wg mnie ewidentnie widać, że rozrząd jest przestawiony o 1 ząbęk

Więc po co się Pan upewnia na forum?

Cytat: "marek_gabrys"
oczekuje na merytoryczne i konkretne wypowiedzi

A to niech wypowiadają się "znawcy tematu" (z większym stażem).

Ps. Człowiek chce pomóc to go jeszcze krytykują

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:44:50 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
W tym silniku, żeby miał swoją moc i poprawnie pracował, rozrząd musi być zgrany perfect. To - jak na seryjne silniki - relatywnie dość mocno wysilone jednostki, które są wybitnie wrażliwe na źle sfazowany rozrząd. Wystarczy nawet nie samo przestawienie go o jeden ząbek do tyłu czy przodu, a samo wyciągnięcie paska, żeby już tracił moc i pracował niewydajnie.
Żeby sprawdzić poprawne zgranie wału korbowego z wałkami rozrządu, trzeba ustawić wszystkie idealnie na znakach, co do przysłowiowego milimetra. Jeśli nie zdejmuje się koła pasowego alternatora, to znakami ustawczymi wału jest rysa na wewnętrznym kołnierzu koła pasowego oraz kreska - nadlew na korpusie pompy oleju. Wałki rozrządu zgrywa się na ich znaki, umieszczone na ich obwiedniach. Wszystko musi być idealnie zgrane. Wyżej dobrze poradzono, że praktycznym sprawdzianem poprawnego ustawienia wału korbowego z tłokami, jest pomiar ich jednakowego ustawienia, gdyż w tych silnikach, nietypowo, nie ustawia się rozrządu, gdy pierwszy tłok jest GMP, tylko gdy wszystkie są w jednej linii.
Sprawdzenie ich przez otwór świecy ma sens, gdyż te silniki mają tendencję do samoczynnego odkręcania śruby koła pasowego wału korbowego, która utwierdza też małe koło rozrządu. Gdy coś takiego ma miejsce, następuje wyrabianie się powierzchni oporowych tego koła oraz końcówki wału korbowego, do której jest ono dociskane i powstały luz powoduje przestawienie tego koła względem pierwotnego położenia. Wypadałoby zresztą to sprawdzić, zdjąwszy koło pasowe oraz ściągnąwszy małe koło paska rozrządu z wału.
Precyzyjniej wał korbowy ustawia się po zdjęciu ww. koła pasowego, na znaki, umieszczone na przedniej powierzchni czołowej koła paska rozrządu (dwie kropki) i znak ustawczy, umieszczony na korpusie pompy oleju (jedna kropka). Gdy tak się wał ustawi, tłoki powinny być idealnie ustawione na jednym poziomie. Jeśli tak nie będzie, to zapewne koło małe paska rozrządu jest wyrobione na wale i przez to, przesunięte o tym większy kąt, im większe jest to wyrobienie.

Odnośnie pytania - przestawienie rozrządu o jeden, dwa ząbki do "tyłu" czy do "przodu" nie powinno powodować "wypadania" zapłonów, gdyż fazowość pojawiania się iskry na świecach względem położenia wału korbowego zależna jest od położenia wieńca impulsatora, umieszczonego w gnieździe koła zamachowego oraz położenia czujnika położenia wału, a jedno i drugie, raczej nie ma możliwości przestawienia się względem siebie.
Jeśli zapłony "wypadają", to może być to winą samego czujnika położenia wału (który w tych silnikach jest dość zawodnym elementem), albo układu zapłonowego - cewka zapłonowa, przewody niskiego napięcia w zapłonie, przewody WN, kopułka, palec rozdzielacza, świece.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 04, 2011, 23:02:08 pm »

marek_gabrys

  • Gość
Problem w tym, że cały zapłon jest nowy. nie zawracał bym wam głowy na forum w innym przypadku. jedyna rzecz jakiej nie jestem pewien to czujnik położenia wału. czy można go jakoś  skutecznie zdiagnozować?? zaproponowałem sposób polegający na zgraniu sygnału z CPWK przy równo obracającym się silniku. być może wystąpią jakieś anomalie, które będą odpowiedzialne za wypadanie zapłonu.
Może ktoś z was diagnozował taki czujnik?? nowy czujnik nie jest tani, więc zanim wydam tyle pieniędzy chciałbym być pewien, że jest uszkodzony.

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 04, 2011, 23:12:54 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
marek_gabrys, czujnik uzywany sprawny kupisz za 70zl :)

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 04, 2011, 23:19:44 pm »

marek_gabrys

  • Gość
Cytat: "jimo#1921"
Zrób jeszcze jedną rzecz. W listwie wtryskowej przy 4. wtryskiwaczu masz zawór regulujący ciśnienie paliwa, dochodzi do niego przewód zapewniający podciśnienie z kolektora ssącego. Zobacz jak będzie się zachowywał silnik gdy odepniesz ten przewód i go zatkasz.
-niestety nie udało mi się tego zrobić ponieważ mi pompa zaraz po zapaleniu umarła, ale mam pytanie do Pana. czego taka próba może dowieść? wg mojego toku myślenia scenariusz powinien być następujący: gdy odetnę regulator paliwa od podciśnienia to przestanie działać i ciśnienie paliwa w listwie wtryskiwaczy wzrośnie, następnie dawki paliwa wtryskiwane będą nieco bogatsze. pewnie delikatnie wzrosną obroty po czym silnik sobie to skoryguje ( w moim wypadku będzie mu ciężko, ponieważ lambda jest wyłączona).

apropos pompy to prosiłbym was o poradę jakiej firma jaki model. ktoś wyżej wspomniał o walbro. jaki symbol??

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 05, 2011, 07:14:22 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Czujniki położenia wału w tych silnikach to urządzenia, działające na zasadzie indukcji elektromagnetycznej, są urządzeniami niskoprądowymi. Właściwie sprawdzić ich pracę można tylko oscyloskopem, przy pracującym silniku lub gdy wał silnika jest jakoś napędzany z zewnątrz. Pomiar omomierzem, amperomierzem, woltomierzem nie ma sensu.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 05, 2011, 09:34:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pompę mam taką :
http://autosklep.istore.pl/pl,product,1392569,pompa,paliwa,elektryczna,wklad,ess291.html
Walbro ESS 291 4bary/120l

Seryjna z poldorovera ma jakieś 3,5-4bary/80l

Czy wypadanie zapłonu wstępuje zawsze czy tylko przy rozgrzanym silniku. Może ECU przy braku sondy próbuje korygować ilość mieszanki i dochodzi do tego że co raz mieszana jest tak bogata że ma problemy z zapłonem...

Od 9 lat zgłębiam tajniki rovera i nadal czasem mnie zaskoczy.

A w kwestii samego wypadania zapłonu to miałem tak samo jak kolega przez kilka lat w poprzednim carusie zarówno na gazie jak i na benzynie. Sprawę olałem bo autu nic nie brakowało a to że drążek zmiany biegów drga nierównomiernie to "olać". Więcej negatywnych skutków wypadania zapłonu nie stwierdziłem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 05, 2011, 22:54:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
http://www.up.krakow.pl/~mgabrys/r1.jpg

Pasek rozrządu twardy między kołem wałka ,a pompą wody? U mnie był miękki przy takiej małej rozbieżności znaków i silnik cykał przy dodaniu gazu, natomiast nie było wypadania zapłonu. Nowy na nowym napinaczu jest twardy i nie cyka.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 15, 2011, 19:53:54 pm »

marek_gabrys

  • Gość
Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc. Już nie mam sił do tego silnika i zdecydowałem się na wymianę silnika na 1,8. Przyznam, że dla pojazdu o masie 600 kg to 127 Nm jest mało. bardzo zaciekawiło mnie to, że na komputerach z poloneza silniki 1,8 osiągają ponad 180 Nm.
zakupiłem dół silnika od freelandera, oraz wałki rozrządu. Nie chce zaśmiecać tego tematu a mam kilka pytań, więc założę nowy wątek poświęcony tej sprawie. Jeszcze raz dziękuje za pomoc i temat można zamykać.

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 16, 2011, 10:01:29 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
marek_gabrys, w FAQ rovera są jest opis swapu, Bocian stworzył temat o kompie z silnika 2.0 współpracującym z 1,8 k16, ponadto w dziale zlotów - w tematach dot. hamowni znajdziesz wykresy hamowanych pojazdów z silnikami 1,8. Kolega Bolim również zamieszczał skany swoich wydruków z hamowni przy różnych regulacjach ciśnienia paliwa - trzeba by tego poszukać.

Tak jak prosiłeś - temat zamykam.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;