Autor Wątek: Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?  (Przeczytany 4910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 30, 2010, 22:21:14 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "OLO"
Czyli prąd dla poz 1 i 2 jest praktycznie taki sam.
Tak ale pozycja 1 i 2 to dwa niezależne przełączniki zamknięte w jednej obudowie. Może faktycznie jeden obwód z powodów mechanicznych jest trwalszy od drugiego... W końcu światła pozycyjne bez kluczyka nie są eksploatowane zbyt często... wg fabryki.


Zajrzalem do niego wczoraj, i jakos nie potrafie znalezc logicznego uzasadnienia, dlaczego jeden z nich moglby byc mniej wytrzymaly od drugiego - blaszki sa identyczne, odcinki przez które przepływa prąd w obu przypadkach też bardzo podobne. Być może jedna z nich ma po prostu bardziej zaśniedziałe końcówki.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 30, 2010, 23:54:42 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Bomba ! za chwile zaczną sie dywagację nad sensem zastosowania nadprzewodników i nanorurek węglowych w wyłączniku do świateł pozycyjnych.

Natęzenie prądu płynące przez przełącznik maksymalnie może być takie (a nawet więcej : DOKŁADNIE TAKIE) jakie podaje jego producent....

Zamiast dywagować jak z g*wna bicz ukręcić trzeba się zacząć zastanwiać "jaki przekaźnik wykorzystać"


Ale... co ja tam wiem.

A przełączniki się wypalają i to od zwykłego używania. Nie dalej jak tydzien temu zmieniałem dwa od pozycji - wyjarał się i tak już został.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 01, 2010, 01:09:08 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A Ty czego ?
Jak ci się nie podoba temat to możesz nie uczestniczyć.
Już o wszystkim było na forum to może tez być o klawiszu.
Ja wolałbym np. nie wymieniać go co chwilę i wozić na zapas bo nie wiadomo kiedy się zablokuje.

Ty możesz wymieniać sobie wszystkie co tydzień. Będziesz miał co dopisać do swojej listy wydatków...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 01, 2010, 03:17:45 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Masz może amperomierz? Ja bym spróbował pomierzyć ile Ci biorą prądu te światła - prawdę mówiąc z wytapianiem się przełącznika w FSO jeszcze się nie spotkałem, a jeżdżę już tymi autami koło 25 latek... :) Owszem pamiętam, że kumplowi się kiedyś raz stopił przełącznik kierunkowskazów, ale to było w VW busie i miał zwarcie do masy.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 01, 2010, 10:09:36 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Ten temat schodzi na psy. Długo będizecie pierdolć na temat pomijalnie małych obciażeń włacznika świateł?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 01, 2010, 10:51:01 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja nie rozumiem problemu. Przeciez zrobić układ na przekaźniku to nie problem. A jeżeli nie chce to na metodzie prob i błedow bo przecież koszta przełacznika są znikome

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 01, 2010, 11:21:41 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

A Ty czego ?
Jak ci się nie podoba temat to możesz nie uczestniczyć.
Już o wszystkim było na forum to może tez być o klawiszu.
Ja wolałbym np. nie wymieniać go co chwilę i wozić na zapas bo nie wiadomo kiedy się zablokuje.

Ty możesz wymieniać sobie wszystkie co tydzień. Będziesz miał co dopisać do swojej listy wydatków...


BO rozprawiacie o tym którą stroną się gwoździa w ścianę wbija !

Ja co tydzień nie wymieniam u siebie kakarotto tylko w dwóch autach na przestrzeni tygodnia.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 01, 2010, 12:04:09 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Odnośnie stopienia się fabrycznie palców przełącznika świateł - to mi coś takiego przydarzyło się w moim Poldoroverze, jeden z tych sprężyniastych trzpieni, które dociskają kołyski blaszek przełączników przywędził się nieco, nie pamiętam już, czy od pozycji, czy od włączania przekaźnika krótkich, ale chyba od pozycyjnych. W żarówkologii w Polonezie nigdy niczego nie przerabiałem, także i w instalacji elektrycznej też nic - prócz najprostszego wyłącznika mechanicznego pompy paliwa, zresztą który zrobiłem na analogicznym przełączniku, z tymże od malucha, nie ma on podświetlenia.
Nie wymieniałem go, po prostu go wydłubałem, rozebrałem, wziąłem pilnik, zeskrobałem stopiony plastik z blaszki przełącznika, główkę plastikową, która się podwędziłą, wyrównałem ładnie na obraz i podobieństwo jej koleżanki obok i rozcianąłem sprężynkę, która dociska go do tej blaszki, więcej nic nie robiłem i działał ten przełącznik do końca dobrze.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 01, 2010, 12:49:23 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "Stingerek"

BO rozprawiacie o tym którą stroną się gwoździa w ścianę wbija !


A co Cie to zasadniczo obchodzi ? Czy to kosztem Twojego cennego czasu lub zajmujemy Ci miejsce na serwerze ?
Ja nie wypowiadam się na tematy, o których nic nie wiem oraz w takich, które mnie nie interesują. Inni jak widać muszą się udzielać wszędzie znacząc swoją niekoniecznie oczekiwaną obecność...

Do tych którzy mają coś do powiedzenia albo interesują się taką błahostką jak klawisze:
W swoich polonezach kilkakrotnie już miałem awarię przełącznika świateł. Żadnego innego tylko świateł właśnie. Ponieważ było to w 4 rożnych polonezach wiec bezcelowe jest moim zdaniem jakiekolwiek mierzenie prądu tam przepływającego bo nie dotyczy to jednego pojazdu.
Wszystko wskazuje na to, że klawiszek fabryczny albo instalacja fabryczna niekoniecznie jest doskonała. To że jednemu się stopiło a innemu nie to dowodzi tylko jakości wykonania i pewnej losowości i szczęścia na co się trafi. I dotyczy to chyba wszystkich elementów auta. Może mnie się częściej trafia bo więcej używam...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 01, 2010, 23:21:02 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Też zauważyłem problem utapiania się przełacznika na właczonych pozycjach.
z ciekawości przyjrzałem się dokładnie jednemu. Chyba mam odpowiedz- tylko w położeniu środkowym, plastik/bolec klawisza, dotyka blaszki większą powierzchnią (2x większą niż w położeniach skrajnych) stąd jego topienie się, bo pobiera więcej ciepła.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 02, 2010, 12:18:42 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Zoltan#1930, to ciekawe, bo mój zablokował się w pozycji świateł mijania. Na szczęście w garażu poniewierało się pełno przełączników z bobsleja to dopasowałem sobie ten bolec/plastik i jazda dalej.