Autor Wątek: Planowanie głowicy poldorover  (Przeczytany 2955 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Planowanie głowicy poldorover
« dnia: Grudzień 09, 2010, 15:02:35 pm »

Damian90

  • Gość
O ile może podnieść moc planowanie głowicy w poldoroverze? zostało zebrane ok 1.5 mm, ledwo widać znaki. Wie ktoś??

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2010, 17:09:12 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
planowanie głowicy o 1,5mm może spowodować spotkanie tłoków z zaworami, mocy nie doda.
poczytaj najpierw co nieco o k16, a później zabieraj się za jakiekolwiek modyfikacje. :roll:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 09, 2010, 17:21:20 pm »

Damian90

  • Gość
Kolego, tam są znaki do ilu można planować, więc takiego spotkania nie będzie. i proszę o odpowiedz kogos kto się na tym zna

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2010, 18:05:20 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Znaki w komorach spalania głowicy bardziej są po to, by ten, kto planuje głowicę wiedział, do jakiego stopnia może zjechać materiał czoła głowicy, by nie spowodować zbyt drastycznego zmniejszenia grubości materiału głowicy na styku z blokiem silnika. Generalnie, jeśli rozrząd będzie właściwie spięty, to zawory nie spotkają się z tłokami. Gorzej, jeśli objętość komór spalania zmaleje do tego stopnia, że zbytnio wzrośnie ciśnienie sprężania w tym silniku, które - jak dla seryjnego silnika benzynowego jest praktycznie na granicy - 1.4 MPa (14 barów), gdyż niektóre silniki o zapłonie samoczynnym z tzw. bezpośrednim wtryskiem paliwa (wymagające przez to mniejszych ciśnień sprężania do zainicjowania samoczynnego spalania) zaczynają się gdzieś od 1.6 MPa.
Zbyt mocne splanowanie głowicy w tym silniku spowodować może, że jak silnik się rozgrzeje, to świece będą mu już niepotrzebne, bo będzie pracował na samozapłonie mieszanki benzynowej, pochodzącym od zbyt dużego ciśnienia jest sprężania.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2010, 18:43:46 pm »

Pudels

  • Gość
głowica tylko splanowana niewiele da.... mój były 1,4 po głowicy kompletnie obrobionej u fachwca na jego hamowni na starcie wydmuchał 104 kuce a po robocie 107 a moment urusł o 10 Nm.

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2010, 18:55:07 pm »

Damian90

  • Gość
Jak rozumiec "kompletnie obrobioną głowicę"?

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2010, 19:01:02 pm »

Pudels

  • Gość
Cytat: "Damian90"
Jak rozumiec "kompletnie obrobioną głowicę"?


planowanie rozwiercanie polerowanie ale na serii zaworach.

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 10, 2010, 01:24:05 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Plus obrabianie kanałów.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2010, 11:04:28 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wielu zapomina że nadmierne splanowanie głowicy zmienia fazy rozrządu w silniku - niby napinacz napnie pasek ale jego część między małym kołem a dużymi ulegnie skróceniu o grubość planowania wobec czego wszystko się rozjedzie jakby koła przefazował o 1.5 mm - co pewnie da ok 2-5 stopni na dużym kole.
Proponuję poczytać o tym tu: http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t43308.html
"jest ryzyko , jest zabawa"

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2010, 13:22:39 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "oprawca_1978"
ciśnienie sprężania w tym silniku, które - jak dla seryjnego silnika benzynowego jest praktycznie na granicy - 1.4 MPa (14 barów),
 mylisz pojęcia, podałeś ciśnienie w zdrowym silniku, a stopień sprężania jest dla tego silnika chyba 10,5:1.

Dla porównania w OHC forda jest 9,2.

Aha, mocno splanowana głowica, równa się spalanie stukowe w tym silniku.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 10, 2010, 14:04:29 pm »

Buszek

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
Aha, mocno splanowana głowica, równa się spalanie stukowe w tym silniku.
_________________


PB 98 , 99 + , LPG .

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 12, 2010, 03:37:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13858
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
da sie ta glowice posadzic o 1.5mm ? wiecej niz w OHVce  :shock:
cos mi sie tu nie wydaje ,
stopien sprezania wzroslby do ~12.6
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 12, 2010, 09:55:22 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w roverku zaleca sie pobielanie glowicy. w tych silnikach jak zejdzie 0.4mm to ten silnik juz nie chodzi tak jak powinien.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Planowanie głowicy poldorover
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2010, 14:29:34 pm »

Michau

  • Gość
W takich silnikach po prostu głowicy się aż tak nie planuje, jedynie celem wygładzenia. W maluchu można sobie pozwolić na 5mm - przy czym trzeba skracać popychacze i ich osłony oraz robić frezy na tłokach ;)