Autor Wątek: Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?  (Przeczytany 3054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« dnia: Grudzień 08, 2010, 23:27:07 pm »

punisher

  • Gość
Cześć. Z cyklu zabezpieczamy Poloneza: W którym miejscu najlepiej odciąć cewkę i rozrusznik? Mam auto na LPG więc odcięcie pompy paliwa chyba nie jest dobrym pomysłem. Czy lepiej to zrobić przy bezpieczenikach czy przekaźnikach umieszczając przełącznik w sekretnym miejscu?  Jutro będę miał książkę Morawskiego, mam nadzieję że bezpiecznik cewki istnieją (bo chyba bezpiecznika rozrusznika nie ma ze względu na duże niestałe wartości prądów) i połapię się w kabelkach, chyba że gdzieś jest do nich lepszy dostęp aby je przeciąć i założyć kontrakton lub włącznik ON/OFF.

Mam już zrobione odcięcie centralki LPG i diodę czerwoną alarmową mrugającą ale mi mało, chcę jeszcze coś dołożyć.

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2010, 00:02:43 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Rozrusznik to pewnie najprosciej byloby zaraz przy stacyjce, na czerwonym przewodzie. Daj tam przekaźnik, do cewki przekaźnika plus przez jakiś ukryty wyłącznik, masę z kabelka od krańcówki pod ręcznym, bedziesz miec podwojne zabezpieczenie;)

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 09, 2010, 17:27:28 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Auto z LPG można zabezpieczyć odcinając czymś zasilanie centralki LPG. Bez działającej nie pojedzie. :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2010, 17:42:29 pm »

punisher

  • Gość
Grzech: jak wyżej napisałem już mam zrobione odcięcie centralki, ale wpuściłem na 5 minut dziewczyne do auta na tropienie i znalazła przełącznik więc czas zrobić inne dodatkowe zabezpieczenie bo tej lokalizacji nie będę już zmieniał.

Maurer: Pomysł z podłaczeniem dodatkowego zabezpieczenia pod włacznik ręcznego jest fajny. Liczę się z tym że złodziej potraktuje stacyjkę standardowym łamakiem do miażdżenia trzpieni w zapadkach bębenka zamka dlatego chyba przekaźnik odpada. Wolałbym prostrze i skuteczniejsze najlepiej z dala od kierownicy, może gdzieś idzie sterowanie cewką jako cienki kabelek w komorze silnika i stamtąd ciągnąć kabel do ukrytego przełącznika on/off w kabinie?

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2010, 17:57:01 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A sorki nie doczytałem.  :oops: No cóż - starość i nie te oczy...  :wink: Wobec tego zrób bardziej fikuśny ten przełącznik. ;) Daj go pod dywanik, pod fotel, albo jeszcze gdzie indziej.  Równie dobrze może być w ogóle gdzieś z tyłu.  :D Na Allegro można było kiedyś kupić immo, które wyłączało się dotykając jedną ręką określonej śrubki, a drugą masy. :) Jak ktoś nie podpatrzy to jest nie do odnalezienia.  :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2010, 18:40:02 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Dobrym patentem jest też ukryty wyłącznik zamontowany w dobrze widocznym miejscu:) Jeśli masz któres miejsce na przełącznik wolne, wstaw tam jakikolwiek poldkowy przełącznik, pod ktory podepniesz odcięcie zapłonu czy rozruchu. Pewnie mało który złodziej zna tak dokładnie rozkład całego kokpitu w poldku zeby sie na pierwszy rzut oka połapać. Może nawet da sie wymienić którys z przycisków działających w dwóch pozycjach na trzypozycyjny, tak że będzie ich tyle samo co zawsze.

Ewentualnie, ale to już by musiała być grubsza rzeźba na konkretnej średnicy kablach, to zrobić tak żeby bez włączenia ukrytego przycisku rozrusznik dostawał za małe napięcie. Zlodziej wsiada, łamie stacyjkę, rozrusznik chechła jakby akumulator był do niczego, złodziej mysli ze jest rozładowany i ucieka.

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2010, 19:28:23 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Maurer"
Dobrym patentem jest też ukryty wyłącznik zamontowany w dobrze widocznym miejscu:) Jeśli masz któres miejsce na przełącznik wolne, wstaw tam jakikolwiek poldkowy przełącznik, pod ktory podepniesz odcięcie zapłonu czy rozruchu. Pewnie mało który złodziej zna tak dokładnie rozkład całego kokpitu w poldku zeby sie na pierwszy rzut oka połapać. Może nawet da sie wymienić którys z przycisków działających w dwóch pozycjach na trzypozycyjny, tak że będzie ich tyle samo co zawsze.

Czy odcięcie pompy paliwa w roverze da rade zrobić w taki sposób? wpiąć sie po prostu w kabel przełącznikiem czy trzeba sie bawić przekaźnikami ?
Pzdr

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 09, 2010, 20:58:27 pm »

punisher

  • Gość
Maurer: też dobre z tym włącznikiem widocznym, ale akurat nie mam miejsca aby taki władować, chyba Twoj pomysł wykorzystam w innym aucie. Natomiast zastanawiam się gdzie zrobić odcięcie sterowania cewką.

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 19, 2010, 17:26:15 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Panowie a ja w Poldku widziałem zabezpieczenie w postaci odcięcia pompy paliwa.... ale wyłącznikiem była..... ZAPALNICZKA :mrgreen:  Musiała byc wciśnieta że by prąd płynął dalej. Jeśli ktoś nie pali i nie korzysta z zapalniczki to niezły patent :P
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Jak i gdzie odciąć cewkę i rozrusznik/pompę paliwa?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 20, 2010, 14:03:37 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Trojan"
Cytat: "Maurer"
Dobrym patentem jest też ukryty wyłącznik zamontowany w dobrze widocznym miejscu:) Jeśli masz któres miejsce na przełącznik wolne, wstaw tam jakikolwiek poldkowy przełącznik, pod ktory podepniesz odcięcie zapłonu czy rozruchu. Pewnie mało który złodziej zna tak dokładnie rozkład całego kokpitu w poldku zeby sie na pierwszy rzut oka połapać. Może nawet da sie wymienić którys z przycisków działających w dwóch pozycjach na trzypozycyjny, tak że będzie ich tyle samo co zawsze.

Czy odcięcie pompy paliwa w roverze da rade zrobić w taki sposób? wpiąć sie po prostu w kabel przełącznikiem czy trzeba sie bawić przekaźnikami ?
Pzdr


Najlepiej, to się wpiąć w przewód masowy od przekaźnika.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)