Najpierw sprawdź stan mechaniczny silnika - tj. ciśnienie sprężania. Zrób cztery próby - zimny silnik na sucho, zimny na mokro, gorący na sucho, gorący na mokro. Na "mokro" - oznacza próbę pomiaru ciśnienia sprężania po wlaniu do cylindra nie więcej, jak łyżki stołowej oleju silnikowego, najlepiej zagrzanego nieco.
Sprawdź zgranie rozrządu, może jest przestawiony.
Wyczyść przewody prądowe i masowe silnika - klemy na aku, przewód prądowy aku - rozrusznik, aku - alternator i taśmę masową zespół napędowy - buda pojazdu.
Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, powinno być jakieś 0.3 MPa (300 kPa, 3 bary +- 10%).
Sprawdź stan świec zapłonowych (mają być zupełnie czyste, wykręcona świeca nie ma prawa być umorusana na czarno ani być oblepiona czarną oleistą mazią), odległość pomiędzy elektrodami (zrób ją jakieś 0.8 max 0.9 mm).
Sprawdź stan przewodów WN, nie mają prawa przebijać, ani na zimnym, ani na gorącym silniku, ani do masy, ani pomiędzy sobą. Przewód WN dotknięty podczas pracy silnika nie ma prawa kopnąć (przewody, które przebijają potrafią aż odrzucić tego, kto je dotyka).
Sprawdź cewkę(i) zapłonową pod względem ciągłości uzwojeń i braku przebić ich do masy i międzyzwojowych.
Sprawdź poprawne działanie czujnika temp. cieczy chłodzącej oraz czystość i działanie silniczka krokowego biegu jałowego silnika. Sprawdź też czujnik położenia przepustnicy. Generalnie - wszystkie czujniki silnika do sprawdzenia i skontrolowania.
To tak na początek..