Autor Wątek: Problem po peknieciu paska rozrzadu.  (Przeczytany 2533 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem po peknieciu paska rozrzadu.
« dnia: Marzec 27, 2011, 10:10:18 am »

MultipointInjection

  • Gość
Natrafiłem na taki problem. A mianowicie w czasie jazdy pekł mi pasek rozrzadu w GSI. Pasek wymienilismy rozrzad ustawilismy. Samochód odpalał od strzała. Ale dudniły zawory. Po rozebraniu okazało sie że sa wszytskie laski ssace krzywe. Wymienilismy je jak i odraz uszczelke pod głowica. Zawory zostały ustawione. I co sie dzieje ? Samochód nie chce chodzic na dwa gary 2 i 3. Po głebszym dumania co to moze byc okazało sie ze na tych dwóch garach pekaja swiece. Lecz przed rozbiórka tak sie nie działo. Samochód chodził palił był dynamiczny tylko zawory dudniły. A teraz taki numer. Co to moze być ? Cewka wtryskiwacze te dwa raptem zaczeły lac ? Prosze o pomoc jak ktos sie z takim czyms spotkał.

Odp: Problem po peknieciu paska rozrzadu.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2011, 10:31:10 am »

Buszek

  • Gość
heheh , to żeście se ustawili zawory :D

Odp: Problem po peknieciu paska rozrzadu.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2011, 11:31:36 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ma się rozumieć że to wielopunkt jest a tam przecież są hydroregulatory zaworów, to zaworów się nie ustawia same się doregulowują , a że świece pękają to znaczy jak możecie to opisać jakoś?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Problem po peknieciu paska rozrzadu.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2011, 11:46:57 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Ustawia się wstępny luz a resztę załatwiają szklanki
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Problem po peknieciu paska rozrzadu.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2011, 12:32:49 pm »

MultipointInjection

  • Gość
Toz zawory sie nie raz ustawaiło ale nie mam zamiaru sie tłumaczyć.... A co do świecy to peka wzdłuż obudowy ceramicznej. Stawiamy ze jest to wina albo wtryskiwaczy albo cewki. Zamiast rozpylac po prostu leją.

Odp: Problem po peknieciu paska rozrzadu.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2011, 15:52:24 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Szczelność zaworów była sprawdzana przed założeniem głowicy?
Ciśnienie w cylindrach sprawdzone?
Jeśli masz gaz to dzieje sie to też na gazie?
Jeśli masz gaz to odpal go przerzuć na gaz i  wyjmij przekaźniki od pompy i wtrysków, jeśli w ciagu 15min nie przestanie chodzić na dwa gary to znaczy że wina nie leży po stronie wtryskiwaczy.
Jeśli masz tylko paliwo  to nie ma rady trzeba zdemontować kolektor  i sprawdzić co się dzieje przy próbie odpalenia;)
w tej chwili najważniejsze to sprawdzenie kompresji to powie bardzo dużo o stanie silnika.
Zawory na 2 i 3 cylindrze chodzą  razem więc poza laskami popychaczy zawory również mogły dostać.
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: Problem po peknieciu paska rozrzadu.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2011, 19:18:08 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
możliwe że pasek rozrządu zanim pękł przestawił się o parę zębów i tłoki uderzyły w zawory, stąd krzywe laski popychaczy.Sprawdźcie kompresje to powinno dużo powiedzieć. Ale pękające świece to coś ciekawego, a ile ich już pękło może to tylko przypadek( też kiedyś świece miałem pękniętą ale to po prostu albo wada była albo zużycie)
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe