Autor Wątek: Konkurencje  (Przeczytany 5284 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Konkurencje
« dnia: Kwiecień 24, 2011, 14:01:46 pm »

Offline ajk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
    • 90' SLE
Mistrz kierownicy 2011

Podczas zlotu wyłonimy Mistrza Kierownicy, który to wykaże się kunsztem prowadzenia własnego pojazdu w stopniu co najmniej ponadprzeciętnym, pozostawiając rywali daleko w tyle.... taaak taaakk no ale do rzeczy.

Można rzec tradycyjnie już podczas corocznego Czerniewickiego zlotu odbędą się próby sprawnościowe w prowadzeniu auta. Zasada jest prosta, startujemy, jedziemy po wyznaczonej trasie w jak najkrótszym czasie i wracamy na metę - prost prawda? Każda pomyłka trasy będzie wiązała się z nałożeniem kary, dotknięcie pachołka również będzie równoznaczne z karą. Próby sprawnościowe będą dwie - w sobotę po południu.

Zwycięzcy będą wyłonieni wg klas pojemności skokowej oraz wg. typów silników jakie pracują w ich autach.

Nawierzchnia: Asfalt, Szuter, Beton.

Ważne, zaleca się do zabrania ze sobą drugiego kompletu kół, by bez ryzyka pokonać trasę i nie szkoda było odpicowanych alufelg na próby

Na chwilę obecną załączam regulamin, którego akceptacja wyrażona stosownym podpisem jest wymagana by móc uczestniczyć w próbach. Zapisy do uczestniczenia w konkurencji będą zbierane przy rejestracji uczestników zlotu - pytać o mnie, internetowo poprzez zgłoszenie w tym temacie.

REGULAMIN PRÓB SPRAWNOŚCIOWYCH
VII OGÓLNOPOLSKIEGO ZLOTU POJAZDÓW WYPRODUKOWANYCH PRZEZ FSO
1. Załogę stanowi osoba, określana jako kierowca, dopuszcza się  obecność pasażera zwanego pilotem;
2. Obowiązkiem załogi jest odbycie wszystkich odcinków specjalnych prób sprawnościowych w zapiętych pasach
bezpieczeństwa, z włączonymi światłami drogowymi i zamkniętymi szybami. Nieprzestrzeganie powyższych przepisów powoduje wykluczenie z dalszego uczestnictwa w próbach;
3. Wszystkie samochody muszą posiadać ważne dokumenty uprawniające do
poruszania się po drogach publicznych;
4. Kierowcy uczestniczący w Imprezie muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC;
5. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób trzecich i ich mienia;
6. Organizator może zażądać okazania:
- prawo jazdy kierowcy;
- ubezpieczenia OC;
- dowód rejestracyjny samochodu z ważnymi badaniami technicznymi;
7. Na odcinkach dojazdowych do startów prób sprawnościowych bezwzględnie obowiązują przepisy Prawa o Ruchu Drogowym;
8. Załoga musi podporządkować się decyzjom organizatorów, osób porządkowych oraz wszystkich służb mundurowych;

             

           



NAJWIĘKSZE MODYFIKACJE:

Konkurencja powstała aby docenić tych co ulepszają unowocześniają produkty FSO

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zamieszczenie listy modyfikacji (kartka A4) na szybie tylnych lewych drzwi.

Modyfikacje muszą występować według kolejności:
1 Nadwozie:
 
2 Wnętrze:   
 
3 Car audio:   

4 Silnik:       

5 Układ napędowy:

6 Zawieszenie:

7 Układ hamulcowy:


Zeszłoroczna lista Bociana

Auta będą oceniać osoby wylosowane z listy chętnych do tego.
Osoba oceniająca nie może startować w konkurencji.
Samochody będą oceniane przez sobotę wyniki zostaną ogłoszone w niedziele.






Konkurs wiedzy o FSO

Każdy uczestnik odpowiada kolejno na pytania związane z historią fabryki, jej dziejami oraz pojazdami które opuszczały mury zakładu. Nagrody wygrywa osoba, która zgromadzi na swoim koncie najwięcej poprawnych odpowiedzi.
   



Slalom

Konkurencja polega na przejechaniu toru wyznaczonego słupkami tak by nie dotknąć żadnego ze słupków a jednocześnie uzyskać jak najlepszy czas przejazdu. Do zabawy konieczny jest pilot gdyż to on będzie oczami kierowcy - mianowicie pilot dyktuje kierowcy co ma robić, gdyż ten prowadzi z przewiązanymi chustą oczami tak by nic nie widział.
      



Rzut wałem wykorbionym

Każdy zawodnik rzuca wałem wykorbionym na odległość, wygrywa ta osoba, która w dwóch próbach uzyska najdalszą odległość.
      



 Wyjazd Wakacyjny

Jako, że nasze samochody często robią za bagażówki trzeba przećwiczyć pakowanie poloneza. Ustawiamy puste zaklejone kartony. Konkurencję kończymy siadając za kierownicą. Kartony nie mogą być pogniecione. Drzwi, okna, klapy w aucie muszą być zamknięte. Oczywiście wszystkie kartony są jak najbardziej "niezbędne" w naszej wyprawie. Wygrywa osoba, która zapakuje najwięcej kartonów (pod względem ich objętości) w określonym czasie.




Konkurencja przeciąganie poloneza

Każdy zawodnik ma za zadanie przeciągnąć poloneza wraz z kierowcą zadany (krótki) odcinek. Wygrywa ta osoba która zrobi to w najkrótszym czasie. Technika wykonania dowolna (oczywiście przy użyciu własnych mięśni ;)  )
   



Co to jest?

Celem konkursu jest odgadnięcie jaki przedmiot kryje się w pudełku, próbę określenia cóż to się tam kryje poprzedzimy dotykiem ("na macanego" ;) ). Uczestnik wkłada ręce do pudła z fantem i próbuje na tej podstawie odgadnąć co jest w środku, wygrywa ta osoba która w najkrótszym czasie udzieli poprawnej odpowiedzi.




Wulkanizator

Zabawa polega na zmienieniu koła w samochodzie na czas. Auto stoi już podniesione na lewarku, naszym zadaniem będzie jak najszybsze odkręcenie śrub, zdemontowanie koła z piasty, położenie go płasko na ziemi oraz ponowne zamontowanie wraz z dokręceniem śrub.
Trofeum wygrywa ta z osób, która na zmianę koła poświęciła najmniej czasu.
   



Ściana

Konkurencja Ściana polega na przejechaniu danego odcinka jak najszybciej przy jednoczesnym wyhamowaniu jak najbliżej przeszkody.




Usterka

Zasady.
Stawiamy 2 polonezy z celowo spreparowanymi usterkami których diagnoza nie wymaga zapalania silnika.
Każdy z uczestników dostaje czystą karteczkę i zapisują co w danym samochodzie jest nie tak, czego brakuje, uczestnicy podchodzą osobno i mają 2 minuty na znalezienie jak największej ilości usterek (bez naprawiania ich). Tylko spisują, reszta zawodników stoi w bezpiecznej odległości (by sobie nie ułatwiać ) .
Osoba, która znajdzie najwięcej usterek w obu samochodach w danym przedziale czasowym wygrywa.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2011, 12:58:54 pm wysłana przez jimo#1921 »

Odp: Konkurencje
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2011, 07:14:55 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
CAR AUDIO

W tym roku podobnie jak  i w poprzednim  przeprowadzimy konkurs car audio polegający na odsłuchu i ocenie najlepiej brzmiącego auta. Ocena odbywać się będzie na specjalnych arkuszach we wszystkich zgłoszonych do  konkursu autach za pomocą tego samego zestawu utworów. Arkusze do pobrania podczas zlotu od organizatorów. Będzie istniała również możliwość sprawdzenia  max natężenia dźwięku w swoim aucie ale to już  poza konkurencją, po zakończonym konkursie car audio.
REGULAMIN ZAWODÓW
 
WARUNKI UCZESTNICTWA:
1. Do zawodów jest dopuszczony każdy.
2. Uczestnik dokonujący prezentacji zestawu musi być głównym użytkownikiem samochodu.
3. Każdy zawodnik powinien być dobrze zapoznany ze swoim zestawem audio i jego zabudową, aby mógł przeprowadzić sprawną prezentację w określonym czasie.
4.Jeżeli sędzia chce rozpocząć ocenę samochodu, wówczas zawodnik ma 5 min. na przygotowanie się do tego.

Prezentacja systemów
1) Zawodnik ma do dyspozycji 5 minut, aby przedstawić i objaśnić wszystkie elementy swojego systemu, które mogą mieć wpływ na ocenę.
2) Zawodnik jest zobligowany nie przekroczyć podanego czasu.
3) Zawodnik powinien przebywać w strefie oczekiwania, aż do zakończenia oceny.
4) Zawodnicy mają obowiązek w każdej chwili i na każde żądanie umożliwić wgląd do systemu audio i poszczególnych jego komponentów.
5) Zawodnicy są proszeni o udzielenie jurorom dodatkowych objaśnień, lub mogą dokonywać komentarzy o specyficznych operacjach systemu, zanim jurorzy przystąpią do oceny. Zależnie od formatu, klasy i typu zawodów zawodnicy wjeżdżają w zaznaczony obszar i tam pozostają, aż do momentu, gdy ocena jest zakończona lub przebywają tam wraz z jurorami podczas oceny swojego samochodu.
NORMY ZACHOWANIA SIĘ PODCZAS ZAWODÓW
1.   Nikt  inny niż sędzia nie może mieć wglądu w formularz ocen podczas zawodów.
2.   Zawodnikom i jurorom zakazuje się komentowania oceny jakiegokolwiek pojazdu lub systemu, omawiania czy ujawniania punktacji przed oficjalnym ogłoszeniem zwycięzców. Jurorzy mogą udzielać komentarzy lub propozycji tylko i wyłącznie o samochodzie / systemie, który właśnie oceniali (i to tylko przed danym zawodnikiem). Te komentarze / omówienia nie mogą przekroczyć 5 minut.
3.   Po zakończeniu oceniania zawodnik ma obowiązek natychmiast opuścić strefę ocen.
4.   Obrażania lub niegodne zachowania wobec zawodników czy jurorów nie będą tolerowane i są podstawą do wykluczenia z  konkurencji.
PROTESTY I POSTĘPOWANIE
1. Zawodnik ma prawo podać w wątpliwość ocenę jurora pod względem obiektywności i rzetelności.
2. Ocena jest zdefiniowana ilością punktów, które są nanoszone na formularz ocen - obejmuje to obiektywne pomiary oraz subiektywne obserwacje. Jeżeli zawodnik sądzi, że defekt urządzenia lub błąd w obsłudze miały negatywny wpływ na ocenę, ma on prawo zadania pytań odnośnie tej oceny. Jeżeli zawodnik jest zdania, że sędzia zamierzenie lub niezamierzenie dokonał fałszywej oceny i rzetelny wynik nie był możliwy, wówczas ma on prawo do wniesienia protestu.
Sposób składania protestów
Zawodnik powinien najpierw ustnie jasno i wyraźnie objaśnić Sędziemu zakwestionowany fragment oceny lub przypuszczalną nieprawidłowość. ˇ Protesty mogą być składane przed  rozstrzygnięciem konkursu Ponowna ocena może mieć miejsce tylko po zakończeniu podstawowej oceny lecz przed ogłoszeniem wyników.
Dalsze reguły obowiązujące na zawodach:
1. W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów zarządza się następujące postępowanie: zwycięża samochód, który uzyskał najwyższą ilość punktów za dźwięk. Jeżeli tutaj również wynik będzie taki sam, zwycięża samochód o większej liczbie punktów za instalację. Jeżeli i w tym wypadku noty są jednakowe, zawodnicy otrzymują to samo miejsce.
2. Każdy startujący samochód ma możliwość tylko jednokrotnej oceny.
3. Jeżeli w czasie trwania oceny wystąpiła usterka zestawu, zawodnik ma maksymalnie 5 minut na usunięcie tej usterki. Jeżeli okaże się to niemożliwe, zawodnik sam decyduje, czy ocena ma być kontynuowana czy zakończona.
4. Wszystkie zainstalowane komponenty podczas oceny muszą być zasilane napięciem 12 V.
5. Jeżeli zestaw zawiera więcej niż jedną regulację głośności, wówczas zawodnik musi wybrać ten regulator, który będzie używany podczas oceny.
6. Poziom głośności podczas oceny jest ustawiany tylko przez sędziego.
7. Podczas oceny wszystkie drzwi, szyby i dachy muszą być zamknięte.

Ocena instalacji: (maks. 30 punktów)
Ocena instalacji jest podzielona na trzy kategorie:
Bezpiecznik. 10 punktów
Okablowanie maks. 10 punktów
Ogólne wrażenie optyczne maks. 10 punktów
Całkowita liczba punktów za instalację: maks. 30 pkt.
Ocena jakości brzmienia (max. 165 punktów)
zrównoważenie tonalne (max. 70 punktów)
Scena i przestrzenność (max. 40 punktów)
Skupienie (max. 15 punktów)
Mikrodynamika rozdzielczość (max. 20 punktów)
Dynamika , natarcie ,atak (max. 20 punktów)
Następujące zasady i procedury muszą być stosowane podczas oceny brzmienia:
1. Sędzia może korzystać tylko z regulacji głośności, wyboru ścieżki i włączać system.
2. Podczas odsłuchu i oceny sędzia musi siedzieć twarzą w kierunku jazdy.
3. Przed oceną pierwszego samochodu Sędzia  musi ogłosić czy ocena dźwięku odbędzie się przy włączonym czy przy wyłączonym silniku. Decyzja powinna zostać ogłoszona na spotkaniu tuż przed zawodami i ma zastosowanie do wszystkich samochodów. stanowisko Sędziego powinno opierać się na warunkach pogodowych i wentylacyjnych.
4. Najwyższe oceny zostaną przyznane systemom prezentującym wysoką jakość brzmienia z obu miejsc odsłuchu.
5. Sędzia nie może dokonywać żadnych regulacji w samochodach zawodników.
Wyjaśnienie:
Jeden z pierwszych utworów na płycie pozwala na sprawdzenie poprawności kanałów (lewy/prawy). Jeśli system jest poprawnie podłączony sędziowie powinni odnotować ten fakt na arkuszu ocen. W przypadku odwrócenia kanałów sędziowie informują o tym zawodnika. Zawodnik ma pięć minut na poprawienie systemu. Jeśli problem nie może być rozwiązany zawodnik musi zadecydować czy chce poddać system dalszej ocenie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2011, 11:15:55 am wysłana przez Mariusz#1926 »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem