Mistrz kierownicy 2011Podczas zlotu wyłonimy Mistrza Kierownicy, który to wykaże się kunsztem prowadzenia własnego pojazdu w stopniu co najmniej ponadprzeciętnym, pozostawiając rywali daleko w tyle.... taaak taaakk no ale do rzeczy.
Można rzec tradycyjnie już podczas corocznego Czerniewickiego zlotu odbędą się próby sprawnościowe w prowadzeniu auta. Zasada jest prosta, startujemy, jedziemy po wyznaczonej trasie w jak najkrótszym czasie i wracamy na metę - prost prawda? Każda pomyłka trasy będzie wiązała się z nałożeniem kary, dotknięcie pachołka również będzie równoznaczne z karą. Próby sprawnościowe będą dwie - w sobotę po południu.
Zwycięzcy będą wyłonieni wg klas pojemności skokowej oraz wg. typów silników jakie pracują w ich autach.
Nawierzchnia: Asfalt, Szuter, Beton.
Ważne, zaleca się do zabrania ze sobą drugiego kompletu kół, by bez ryzyka pokonać trasę i nie szkoda było odpicowanych alufelg na próby Na chwilę obecną załączam regulamin, którego akceptacja wyrażona stosownym podpisem jest wymagana by móc uczestniczyć w próbach. Zapisy do uczestniczenia w konkurencji będą zbierane przy rejestracji uczestników zlotu - pytać o mnie, internetowo poprzez zgłoszenie w tym temacie.
REGULAMIN PRÓB SPRAWNOŚCIOWYCH
VII OGÓLNOPOLSKIEGO ZLOTU POJAZDÓW WYPRODUKOWANYCH PRZEZ FSO
1. Załogę stanowi osoba, określana jako kierowca, dopuszcza się obecność pasażera zwanego pilotem;
2. Obowiązkiem załogi jest odbycie wszystkich odcinków specjalnych prób sprawnościowych w zapiętych pasach
bezpieczeństwa, z włączonymi światłami drogowymi i zamkniętymi szybami. Nieprzestrzeganie powyższych przepisów powoduje wykluczenie z dalszego uczestnictwa w próbach;
3. Wszystkie samochody muszą posiadać ważne dokumenty uprawniające do
poruszania się po drogach publicznych;
4. Kierowcy uczestniczący w Imprezie muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC;
5. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób trzecich i ich mienia;
6. Organizator może zażądać okazania:
- prawo jazdy kierowcy;
- ubezpieczenia OC;
- dowód rejestracyjny samochodu z ważnymi badaniami technicznymi;
7. Na odcinkach dojazdowych do startów prób sprawnościowych bezwzględnie obowiązują przepisy Prawa o Ruchu Drogowym;
8. Załoga musi podporządkować się decyzjom organizatorów, osób porządkowych oraz wszystkich służb mundurowych;
NAJWIĘKSZE MODYFIKACJE:
Konkurencja powstała aby docenić tych co ulepszają unowocześniają produkty FSO Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zamieszczenie listy modyfikacji (kartka A4) na szybie tylnych lewych drzwi.
Modyfikacje muszą występować według kolejności:
1 Nadwozie:
2 Wnętrze:
3 Car audio:
4 Silnik:
5 Układ napędowy:
6 Zawieszenie:
7 Układ hamulcowy:
Zeszłoroczna lista Bociana
Auta będą oceniać osoby wylosowane z listy chętnych do tego.
Osoba oceniająca nie może startować w konkurencji.
Samochody będą oceniane przez sobotę wyniki zostaną ogłoszone w niedziele.
Konkurs wiedzy o FSOKażdy uczestnik odpowiada kolejno na pytania związane z historią fabryki, jej dziejami oraz pojazdami które opuszczały mury zakładu. Nagrody wygrywa osoba, która zgromadzi na swoim koncie najwięcej poprawnych odpowiedzi.
SlalomKonkurencja polega na przejechaniu toru wyznaczonego słupkami tak by nie dotknąć żadnego ze słupków a jednocześnie uzyskać jak najlepszy czas przejazdu. Do zabawy konieczny jest pilot gdyż to on będzie oczami kierowcy - mianowicie pilot dyktuje kierowcy co ma robić, gdyż ten prowadzi z przewiązanymi chustą oczami tak by nic nie widział.
Rzut wałem wykorbionymKażdy zawodnik rzuca wałem wykorbionym na odległość, wygrywa ta osoba, która w dwóch próbach uzyska najdalszą odległość.
Wyjazd Wakacyjny Jako, że nasze samochody często robią za bagażówki trzeba przećwiczyć pakowanie poloneza. Ustawiamy puste zaklejone kartony. Konkurencję kończymy siadając za kierownicą. Kartony nie mogą być pogniecione. Drzwi, okna, klapy w aucie muszą być zamknięte. Oczywiście wszystkie kartony są jak najbardziej "niezbędne" w naszej wyprawie. Wygrywa osoba, która zapakuje najwięcej kartonów (pod względem ich objętości) w określonym czasie.
Konkurencja przeciąganie polonezaKażdy zawodnik ma za zadanie przeciągnąć poloneza wraz z kierowcą zadany (krótki) odcinek. Wygrywa ta osoba która zrobi to w najkrótszym czasie. Technika wykonania dowolna (oczywiście przy użyciu własnych mięśni
)
Co to jest?Celem konkursu jest odgadnięcie jaki przedmiot kryje się w pudełku, próbę określenia cóż to się tam kryje poprzedzimy dotykiem ("na macanego"
). Uczestnik wkłada ręce do pudła z fantem i próbuje na tej podstawie odgadnąć co jest w środku, wygrywa ta osoba która w najkrótszym czasie udzieli poprawnej odpowiedzi.
WulkanizatorZabawa polega na zmienieniu koła w samochodzie na czas. Auto stoi już podniesione na lewarku, naszym zadaniem będzie jak najszybsze odkręcenie śrub, zdemontowanie koła z piasty, położenie go płasko na ziemi oraz ponowne zamontowanie wraz z dokręceniem śrub.
Trofeum wygrywa ta z osób, która na zmianę koła poświęciła najmniej czasu.
ŚcianaKonkurencja Ściana polega na przejechaniu danego odcinka jak najszybciej przy jednoczesnym wyhamowaniu jak najbliżej przeszkody.
UsterkaZasady.
Stawiamy 2 polonezy z celowo spreparowanymi usterkami których diagnoza nie wymaga zapalania silnika.
Każdy z uczestników dostaje czystą karteczkę i zapisują co w danym samochodzie jest nie tak, czego brakuje, uczestnicy podchodzą osobno i mają 2 minuty na znalezienie jak największej ilości usterek (bez naprawiania ich). Tylko spisują, reszta zawodników stoi w bezpiecznej odległości (by sobie nie ułatwiać ) .
Osoba, która znajdzie najwięcej usterek w obu samochodach w danym przedziale czasowym wygrywa.