Autor Wątek: głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr  (Przeczytany 6863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« dnia: Wrzesień 21, 2010, 08:01:10 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Albo jestem przewrażliwiony ale nie przypominam sobie żeby to tak głośno pracowało  albo coś  się sypnęło.
problem polega na tym że jadąc  Poldkiem i wkręcając go powyżej 3.5 tys słychać jakby się jechało tarpanem ( efekt występuje przy rozpędzaniu i hamowaniu silnikiem układ zasprzęglony)
 podczas jazdy ( układ wysprzęglony  jest cisza nie ma żadnych  niepokojących stuków, wycia,  telepania i innych)
 wkręcenie silnika na postoju nawet do 5 tys nie powoduje  żadnych objawów  występujących podczas jazdy na zasprzęglonym układzie.  
tak więc silnik  należało by tu wykluczyć   wydaje mi się ze nie jest to wał bo wał  podczas jazdy nawet na wysprzęglonym układzie się kręci to  objaw by nie ustepował , tłumiki też nie bo skoro na luzie lub popostoju doda się więcej gazu objawu tego tez nie słychać, więc  co?
sprzęgło?  ma nalatane 135 tys. chyba że mój pierd...c  że jednak jest za głośno a ja do tej pory nie zwracałem na to uwagi.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2010, 10:22:55 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Możesz być przewrażliwiony lub po prostu sprawdź poziom oleju w skrzyni.
Ja kiedyś jak miałem za mało oleju w skrzyni to właśnie w czasie jazdy wraz ze wzrostem obrotów i prędkości, było bardziej słychać wycie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2010, 00:04:01 am »

Offline CoveName

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pasji Nie Zatrzymasz !
Ja również ostatnio miałem taki problem powoli zaczęło coś  telekotać przy 3 do 3,5 tysiąca obrotów, później gdy pewnego dnia wyjechałem jechałem jakies 120 i nagle coś jakby zassało powietrze i zaczęło sie  ostre strzelanie, początkowo też myślałem  że silnik ponieważ mam strumienice i pomyślałem że łuski że urwały i poszły do komory silnika ale dałem osobę  na tył siedzenia przejechałem się z nią i u mnie akurat się okazało że most już sie skończył nie wiem konkretnie co się stało ale dźwięk jakbym traktorem jechał chyba że trzymałem 80 na godzine na równym gazie bo jeśli puściłem bądź lekko dałem już ię zaczął ten problem nie wiem czy to samo jest u Ciebie chyba że kompletnie most wykluczasz.
W poszukiwaniu.........

Re: głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2010, 17:23:46 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Mariusz#1926"
Albo jestem przewrażliwiony ale nie przypominam sobie żeby to tak głośno pracowało  albo coś  się sypnęło.
problem polega na tym że jadąc  Poldkiem i wkręcając go powyżej 3.5 tys słychać jakby się jechało tarpanem ( efekt występuje przy rozpędzaniu i hamowaniu silnikiem układ zasprzęglony)
 podczas jazdy ( układ wysprzęglony  jest cisza nie ma żadnych  niepokojących stuków, wycia,  telepania i innych)
 wkręcenie silnika na postoju nawet do 5 tys nie powoduje  żadnych objawów  występujących podczas jazdy na zasprzęglonym układzie.  
tak więc silnik  należało by tu wykluczyć   wydaje mi się ze nie jest to wał bo wał  podczas jazdy nawet na wysprzęglonym układzie się kręci to  objaw by nie ustepował , tłumiki też nie bo skoro na luzie lub popostoju doda się więcej gazu objawu tego tez nie słychać, więc  co?
sprzęgło?  ma nalatane 135 tys. chyba że mój pierd...c  że jednak jest za głośno a ja do tej pory nie zwracałem na to uwagi.


To masz chyba ten sam problem co ja. Chyba ze ja też jestem przewrażliwiony. Chciałbym żeby ktoś obsłuchał mojego poldka. U mnie występuje podczas normalnego rozpędzania. Gdy daje w palnik jest lepiej.

Ja mam podejrzenia na olej i że to silnik hałasuje. Podejrzenia stąd, że być może silnik jeździł jednak na mineralnym oleju, a niej jak mówił właściciel na półsyntetyku. Po paru wymianach może jednak się coś dzieje? Na luzie jest ok. Można kręcić do końca i silnik pszczółka. Czy ktoś może to potwierdzić lub zaprzeczyć?

A może w skrzyni biegów się źle dzieje? Poziom oleju jest właściwy.

głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2010, 17:54:13 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
utek, Powinieneś rozpoznać ,czy to z przodu[silnik]czy to  z tyłu [napęd].Ja to rozpoznaję.Za daleko mieszkam bo bym Ci go osłuchał.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 11, 2010, 18:12:08 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
No właśnie mam z tym problem. Bo może to pochodzić równie dobrze ze skrzyni biegów jak i z silnika. Na wciśniętym sprzęgle silnik sobie szumi, na biegu słychać jakieś takie delikatne grechotanie, przy rozpędzaniu się.

głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2010, 20:45:40 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
To na pewno od napędu.Ale póki co spróbuj  rozpędzić  samochód do około 90 km ,wyłącz zapłon,wrzuć na luz ,i słuchaj co się będzie działo.Jedż do momentu aż Ci sie poldek zatrzyma.Jesli będzie jakis hałas to nie będzie to od  napędu.Bo napęd w tym momęcie jest odłączony.Może to być coś od np.silnika,lub łożysk .
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2010, 00:06:23 am »

punisher

  • Gość
Pozwólcie że się doczepię do tematu bo mam pewny problem z napędem i sprawdzam co metalowo brzęczy z tyłu auta za tylnią kanapą. Stąd moje pytanie: czy jeśli polonez zasuwa  góru z wyłączonym silnikiem to jego wał obraca się? Mi wtedy też brzęczy z tyłu kół.  Zaciski hamulców rozebrałem i sprawdziłem, klocki OK, jarzma OK, są podejrzane łożyska kół, ale rzecz dzieje się raz za czas, losowo bez względu na obciązenie, szybkość, czy bieg. Co zasugerujecie?

głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 21, 2010, 00:09:40 am »

waszczo

  • Gość
Wał się obraca. Co do dźwięku to nie mam pojęcia....

głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 24, 2010, 23:21:11 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
połóż się pod niego i sprawdź czy ci krzyżaki się nieskończyły. tzn złap ręką za wał i nim poruszaj. jeśli będą znaczne luzy to to. jeśli nie to to podnieś poldka i poruszal tylnym kołem do góry i na dół i sprawdz czy wyczuwasz luz na łożysku.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 22, 2013, 17:44:37 pm »

Offline IrekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 1996
Z góry przepraszam za odkop ale skoro jest już temat o takim samym problemie nie chce zaśmiecać forum kolejnym.

Mianowicie , występuje u mnie praktycznie taki sam problem jak opisany przez autora wątku. Z tym że na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu nie występuje. Im bardziej nagrzany tym gorzej, hałas pojawia sie także gdy przy ruszaniu zwiększy sie obroty do 3000 , przy częściowo wciśniętym pedale sprzęgła
Hurgotanie pojawia sie przy ok 3000 obr niezależnie od włączonego biegu. Na luzie można przegazować do 5000 obr i cisza . Wymieniłem olej w skrzyni i moście na Hipol 85W90, posprawdzałem poduszki silnika, skrzyni wszystko ok. Cały układ wydechowy nowy. Podpora wału nie wykazuje luzu  przy szarpaniu góra-dół ale czasem jeśli podczas jazdy odpuszcze gaz i nagle dodam słychać głuche stuknięcie.

A i dodam że czasem gdy uruchamiam zimny i silnik , włączony jest bieg i oczywiście wciśnięte sprzęgło słychać chwile po uruchomieniu wyraźne wycie które szybko ustępuje. Jak jest na luzie i sprzęgło nie wciśnięte - cisza

Przy przyspieszaniu od 50 do 70km/h na 3 lub 4 biegu występują wibracje, choć niezbyt mocne.


Myślałem też nad mostem bo mimo małego nalotu (obecnie 50 tys km) to przy wymianie oleju okazało sie że most chodził praktycznie na sucho, poprzedni właściciel twierdził że nie wymieniał go ani nie uzupełniał.


Ma ktoś jakieś sugestie ?


Z góry dzięki za odpowiedzi

« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2013, 18:27:15 pm wysłana przez IrekS »

Odp: głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 22, 2013, 20:02:52 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no to po długiej analizie i wyeliminowaniu usterki winowajcą by wał. Już zapomniałem o tym że miałem taka usterkę :)
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 22, 2013, 20:12:23 pm »

Offline IrekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 1996
Czyli trzeba by wymienić podpore i krzyżak przy okazji.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2013, 20:15:31 pm wysłana przez IrekS »

Odp: głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 22, 2013, 23:54:43 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Mam dokładnie to samo, zastosuję się do wskazówek bo obstawialiśmy że to wina mostu.
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 23, 2013, 10:06:37 am »

Offline IrekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 1996
Dzisiaj skocze na szrot, kupie wał może trafi sie z dobrą podporą i krzyżakami, jak nie to założe nową podpore i krzyżaki bo mam, poskładam do kupy i mam nadzieje że będzie cicho. Jak zrobie to zdam relacje czy pomogło.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2013, 10:08:08 am wysłana przez IrekS »

Odp: głośna praca ukladu napędowego powyżej 3.5 tys. obr
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 23, 2013, 17:46:26 pm »

Offline IrekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 1996
Kupiłem na szrocie wał z dobrą podporą , miał tylko uszkodzony krzyżak; wymieniłem. To że wymaga wyważenia to inna sprawa, ale hałas pozostał.
Stary wał nie lepszy, podpora a szczególnie łożysko w stanie agonalnym i wybity tylny krzyżak. Założe do niego nową podpore, krzyżaki i dam do wyważenia.

Zacząłem szukać przyczyny pod maską, i chyba mam - pompa wody ma luz na wirniku. Trzeba będzie wymienić...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2013, 17:48:05 pm wysłana przez IrekS »