Autor Wątek: Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h  (Przeczytany 4519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« dnia: Marzec 22, 2010, 20:13:33 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cześć,
Po pamiętnym spotkaniu z krawężnikiem w moim Polonezie podczas jazdy z prędkością powyżej 40km/h ze strony lewego tylnego koła dobiega rytmiczne szuranie/odgłos tarcia. Felgę oczywiście dla pewności zmieniłem na prostą, nie pomogło. Co to za cholerstwo? Posypało się coś w moście czy raczej łożysko? No i najważniejsze, jak to wymienić?

Jakby coś to temat można przenieść do zawiechy, w sumie nie jestem pewien, gdzie lepiej pasuje...

pozdr
LOW & SLOW

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2010, 20:20:55 pm »

Buszek

  • Gość
Tył w górę , weź kogoś do samochodu niech rozpędzi się gdzieś do 50 km/h a Ty nakmiń sobie najnormalniej w świecie wężyk jakiś(domowy stetoskop) i przystawi do łożyska , będziesz słyszał.

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2010, 21:14:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A jakie masz hamulce z tyłu? Bo jak bębny to mogło się coś tam przesunąć i teraz trze.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2010, 21:42:12 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "Grzech#1938"
A jakie masz hamulce z tyłu? Bo jak bębny to mogło się coś tam przesunąć i teraz trze.


No bębny...
LOW & SLOW

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 22, 2010, 21:48:25 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No to jest spora szansa, że to coś od hamulców. Łożyska to na ogół szumią głośniej lub ciszej, ale jednostajnie, a nie trąc co chwila.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2010, 22:21:34 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "Grzech#1938"
No to jest spora szansa, że to coś od hamulców. Łożyska to na ogół szumią głośniej lub ciszej, ale jednostajnie, a nie trąc co chwila.


Mów mi jeszcze, od czego zacząć rozbieranie hamulców z tyłu? Raczej odpada połamanie bębnów młotkiem.
LOW & SLOW

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 22, 2010, 22:30:57 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A czemu masz łamać bębny młotkiem? Przecież tam są takie miejsca do wkręcania śrub, które ładnie zdejmują bęben. :) Trzeba tylko wkręcać po troszku i ostukiwać. Zdejmowałem tak parę razy.

Ale najpierw to podnieś auto i pokręć kołem, a potem zdejmij koło i pokręć bębnem zbliżając ucho i słuchając jak trze. (Ciężko to opisać - trzeba zrobić). Jeśli to coś z hamulcami to dźwięk się będzie wydobywał z wnętrza bębna.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2010, 11:11:45 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Grzech#1938"
Przecież tam są takie miejsca do wkręcania śrub, które ładnie zdejmują bęben. :) Trzeba tylko wkręcać po troszku i ostukiwać. Zdejmowałem tak parę razy.


pochwalam, stosowałem tą metodę wielokrotnie w maluchu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2010, 14:25:22 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
co za zbieg okoliczności....
W ojca poldku to samo.... też dziwnie szumi/ociera.
Dziś po podniesieniu koła w końcu okazało sie że półos ma luz wzdłużny>>>> pewnie pierscien oporowy przesunał się.
Trzeba się za to wząć
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2010, 14:41:47 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Daro"
co za zbieg okoliczności....
W ojca poldku to samo.... też dziwnie szumi/ociera.
Dziś po podniesieniu koła w końcu okazało sie że półos ma luz wzdłużny>>>> pewnie pierscien oporowy przesunał się.
Trzeba się za to wząć

przechodzilem przez to samo... lozysko bylo luzne po prostu, ten "czop" polosi byl wyrobiony i lozysko chodzilo jak chce. efektem bylo to, ze przy skrecie bylo slychac mocne szuranie, a bylo to spowodowane przesuwaniem sie polosi wzdluznie, i tarcza tarła prawdopodobnie o jarzmo zaciska hamulcowego... zmienilem połoś i jest GIT! :)

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2010, 22:00:21 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
lozysko na bank.

jak uderzyles porzadnie felga tak ze az byla do wymiany, to mozliwe ze zgiales polos.

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2010, 22:23:14 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "xprot"
lozysko na bank.

jak uderzyles porzadnie felga tak ze az byla do wymiany, to mozliwe ze zgiales polos.


W feldze nawet rant się nie skruszył, w sumie najmocniej przydupiłem przodem, tył też swoje dostał, ale mniej. Swoją drogą, to jak będę z tym jeździć, to mogą być jakieś jaja? Przed sobotą tego nie zrobię, a drugiego samochodu teraz nie mam :?
LOW & SLOW

Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2010, 22:58:38 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
półoś już wymienona :D
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Odp: Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 03, 2011, 10:08:26 am »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
pytanko w podobnym temacie. W moim jest czasami tak że jak jadę słychać taki głośny metaliczny szum. Coś w rodzaju klocków ocierających o tarcze. Rozebrałęm klocki wczoraj bo myślałem że trzeba wymienić ale nie, klocki w porządku a szum dalej jest :/ Staje się coraz głośniejszy i chciałbym to zrobić w końcu bo nie wiem co jest i żebym nie musiał po lawete dzwonić kiedyś. Z tego co słyszę ze środka samochodu to szumi gdzieś pośrodku auta, nie wiem czy wał gdzieś coś ociera może?
Może komuś też coś takiego się stało, będę wdzięczny za rady gdzie co sprawdzać
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Szuranie w tylnym kole od ok. 40 km/h
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 03, 2011, 10:34:34 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Możliwe, że podpora wału. Odkręc ją od samochodu, wał trochę opuśc i porkęć podporą-słuchaj czy szumi, oraz pokiwaj na boki, by sprawdzić luz łożyska.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r