Autor Wątek: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro  (Przeczytany 4432 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« dnia: Lipiec 11, 2011, 11:15:23 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Zdaję sobie sprawę że temat już się przewinął.
Ale wydaje mi się że nikt o tym nie wspomniał:
Czy ktoś próbował przerobić ten urywający się bolec w Caro na przykręcany od Atu? I pytanie pomocnicze: czy klapa od Atu idzie pod innym kątem niż w Caro? (chodzi mi o płaszczyzne do której to coś jest przykręcone).
Zamek z tego co wiem jest identycznie w obu.
Więc może ma to szansę zadziałać?
A ma ktoś może dokładne zdjęcie tego "bolca" w wersji przykręcanej?

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2011, 15:05:22 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Nie robiłem takiej przeróbki ale kiedyś słyszałem takie opinie, że to ucho czy bolec, które się urywa pęka bo jest hartowane... Nie wiem ile w tym prawdy ale poprosiłem palacza na złomowisku aby mi to rozgrzał do czerwoności i zostawiłem do ostygnięcia. Nigdy mi nie pękł pomimo intensywnego używania bagażnika jako dostawczak... Ale może akurat to nie dlatego...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 11, 2011, 22:19:34 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Tak to jest hartowane , a jeśli jest zbyt twarde to pęka
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2011, 23:23:14 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Skoro już kolega mający atu się udzielił w wątku to może by odpowiedział jak to jest z tym przykręcanym cudem w Atu, czy klapa idzie pod innym kątem niż Caro, a może by jakąś "fotke cyknął"?  :]

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2011, 08:47:25 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
nie wiem w czym masz problem. weź ucho od atu zapnij na zamku z Caro, przyłóż klapę i będziesz wiedział czy podejdzie pod tym kątem.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 18, 2011, 10:33:42 am »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
poprosiłem palacza na złomowisku aby mi to rozgrzał do czerwoności i zostawiłem do ostygnięcia.
Coś w tym może być. U mnie po dwóch razach delikatnego spawania migomatem u blacharza, pękło trzeci raz na wertepach ukraińskich. Pospawał mi to miejscowy kowal grubą elektrodą a potem zamalowal minią (było co). No i od tego czasu minęło już 6 lat i nic nie pęka  :]

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 18, 2011, 10:34:50 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
No właśnie problem miałem w tym "weź ucho". Nie każdy ma każdą pierdółkę od każdego modelu poloneza w garażu. :)
Owo ucho w końcu zdobyłem, miałem nawet w tym topicu napisać odpowiedź, razem z fotkami i obmierzonymi wymiarami. Postaram się to jeszcze zrobić. Ze wstępnych oglądów wynika że klapę caro trzeba lekko przedłużyć ceownikiem w stronę kabiny, żeby było do czego przykręcić ten wspornik.

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 18, 2011, 12:36:16 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
też tak myślałem bo w Caro to ucho przyspawane do klapy jest dłuższe
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 19, 2011, 13:31:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ucho nie jest hartowane,
peka w C+ zdecydowanie czesciej niz w C ,bo w masie klap jest zanczna,
JA zrobilem sobie przykrecane - dopiero trzecie podejscie skutkuje wytrzymaloscia kilkuletnią
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2011, 00:22:14 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Takie małe OT ;) ja w swojej przejściówce nigdy nie wymieniałem klapy a od 20 lat ma ucho dobre nie spawane ;) :D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 25, 2011, 00:39:37 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
3 poldki miałem.. w żadnym mi się nie urwało jeszcze...
kumpel ma jednego (Smar) i urwał w nim trzy razy to ucho....
Nie wiem w czym jest metoda. Ja tam zasze owijam to taśmą.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 25, 2011, 00:56:46 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
3 poldki miałem.. w żadnym mi się nie urwało jeszcze...
kumpel ma jednego (Smar) i urwał w nim trzy razy to ucho....
Nie wiem w czym jest metoda. Ja tam zasze owijam to taśmą.
jakby to powiedzial wujek Zbyszek mistrz cietej riposty : lepiej spawac haczyk niz podluznice :p

a tak serio,to w Plusach urywaja sie znacznie czesciej ,bo klapa ciezka i wieksza masa podskakuje na nierownosciach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 25, 2011, 10:14:57 am »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
wieksza masa podskakuje na nierownosciach
O i to jest clou problemu. Oba moje urwania nastąpiły na porządnych wertepach drug gruntowych.

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 25, 2011, 11:55:46 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dlatego owinięcie taśmą załatwia sprawę - brak luzu i po kłopocie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Czym się różni Atu czyli sposoby na bolec klapy Caro
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 25, 2011, 12:37:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dlatego owinięcie taśmą załatwia sprawę - brak luzu i po kłopocie.
nie do konca - moje sie urwalo po mocnym pierdyknieciu ,bo zachcialo mi sie jechac nad rzeke ,
tam gdzie DF sie tylko pobujal na dolkach to PN dobil mi do konca amorow (most bez uszu ,drgania od uderzenia poszly po budzie),
a mialem wtedy fajnie zamykajaca sie klape,bez luzu na haczyku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.