Autor Wątek: Brak płynnej pracy sprzęgła...  (Przeczytany 4285 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Brak płynnej pracy sprzęgła...
« dnia: Lipiec 19, 2011, 08:44:47 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam.

Pytanie to kieruję głównie do użytkowników rovera jako że takowy silnik mam.

Otóż panowie jak auto jest zimne pedał sprzęgła dość równo pracuje (że ciężko to pominę). Jak silnik się nagrzeje to zaczyna się praca skokowa czyli cisnę sprzęgło opór rośnie po czym nagle w połowie skoku gwałtownie maleje i sprzęgło wchodzi dalej już z mniejszym oporem.

Ja obstawiam linkę sprzęgła ale na zlocie Mardas opowiadał że miał podobnie całkiem niedawno i skończyło się wymianą kompletnego sprzęgła a nie linki...

Jestem tak zdesperowany że już bliski jestem wsadzenia hydraulika...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2011, 09:22:42 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
W/g mnie tak jak na zlocie Ci mówiłem.Miałem podobne objawy,tylko praca skokowa u mnie pojawiała się różnie,raz mniej ,raz wolniej.Możesz wymienić linkę,to groszowa sprawa,ale myślę że to nic nieda,bo sam kiedyś myślałem że to linka?? .Sprzęgło podczas pracy Ci się grzeje,a linka nie,to normalny objaw,dlatego ono jest później "twarde"jak jest zużyte.Ten objaw nie występuje na niezużytym sprzęgle. :]
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2011, 11:30:27 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Sprzęgło podczas pracy Ci się grzeje,a linka nie

W GSi się nie grzeje, bo kolektor wydechowy jest z drugiej strony. W roverze linka przechodzi obok niego i potrafi się nagrzać i tutaj leży problem. Najlepiej byłoby zastosować jakąś osłonę kolektora lub owinąć czymś linkę. Dość częsty przypadek, opisywany na dawnym AK na motonews zresztą.  :]
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2011, 14:43:30 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Boćku, miałem to u siebie przez parę ostatnich lat, ze sprzęgłem w DOHCu, chociaż jeździłem na tym od poloneza OHV. Doczytywałem na różnych forach, i na 99% to jest wina sprężyn w tarczy. Nie pamiętam dokładnie czy od ciepła przestają się ruszać czy "latają" za bardzo, ale to raczej własnie to.
Ja niedawno wymieniłem całe sprzęgło (nie z tego powodu, lecz przez całkowite skończenie). Ciężko powiedzieć czy ustało, bo od tego czasu jeździłem niecałe 2 tygodnie.
Mało pewnie Cię pocieszę że w sumie wystarczy wymienić tarcze, a jak ktoś umie to same sprężyny :)

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 19, 2011, 14:45:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zdecydowanie linka sprzęgła - jeżeli nie jest od nowosci orginał to zamienniki ktore robią teraz, nawet teflonowe wytrzymują krótko i są do chrzanu. W zesżłym roku zmieniłem dwie po 36zł sztuka/ niby Lucas - Teflonowa.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 19, 2011, 14:48:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czyli hydraulik coraz bliżej ;)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 03, 2011, 13:18:03 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Ja mam oryginalną linkę jeszcze od dawcy z którego mam układ napędowy i jest OK, u wielu osób właśnie ciężko chodzi itp. U mnie jedyny objaw to szarpanie już samym silnikiem na ciepłym ale to wina pewnie juz nie nowego sprzęgła ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 03, 2011, 18:11:54 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
Moj kumpel nethero wymienił ostatnio linkę w swoim roverze i ma ten sam problem. Nie ma żadnego mocowania konkretnego na nią i wychodzi że osłonka izolacyjna nie spełnia swojej roli tak jak powinna. Będziemy próbować to obłożyć jeszcze czymś żeby się nie grzało i może to pomoże. Dokładnie tak jak pisze Multec
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 03, 2011, 22:12:06 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ja też bym linke obstawiał, jeżeli sprzęgło jest w miare 'młode' to co się z nim miało stać.

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 04, 2011, 11:04:56 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeszcze jedna sprawa. tuleja skrzyni, na której przesuwa się łożysko wyciskowe. Potrafi zajśc syfem i po rozgrzaniu się silnika i skrzyni kleszczy się. Można spróbować oczyśćić i nasmarować ją przez diure w dzwonie, gdzie wychodzi łapa.
A z tym hydraulikiem to też nie jest tak różowo jak myślisz. Na pewno nie można tego robić na elementach FSO, bo szkoda pracy. Zastosować trzeba jakąś pompę i wysprzęglik np. z japońca
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 04, 2011, 11:24:24 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Widziałem wysprzeglik z BMW do silnika M20B20 z ręczną skrzynią. Powinien wejść.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 04, 2011, 23:21:36 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wejdzie właściwie wszystko, bo wielkiej róznicy w wymiarach i mocowaniach tego ustrojstw nie ma. Problemem jest umocowanie pompy, szczególnie przy hamulcach/pedałach lukasa. Najprościej wydaje mi się zamontować taką pompkę w kabinie, bez przeróbki pedałów, tylko jakiś wsporniczek i można naciskać pompkę końcem pedału, który pociąga linkę. Do skrzyni przykęcić coś też nie problem, nawet dla upartego nie trzeba skrzyni zdejmować.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 05, 2011, 00:47:18 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najprościej wydaje mi się zamontować taką pompkę w kabinie, bez przeróbki pedałów, tylko jakiś wsporniczek i można naciskać pompkę końcem pedału, który pociąga linkę.
Jezeli uda sie ustawic tak aby pedał miał sensowny skok to mozna tak zrobic- jezeli jest za blisko pedąłu to sprzegło moze dzialac w całym zakresie przy skoku pedału rzedu 15mm
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 05, 2011, 10:24:25 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jasna sprawa. podpięcie pompy dalej/bliżej osi obrotu pedału trzeba dobrać, zanim się przyspawa.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 05, 2011, 18:05:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
hehe,
kto chce przerabiac  sterowanie sprzegla na hydro ten nie wie co czyni <lol>,
a moze tylko JA sie zrazilem :]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.