Autor Wątek: skracanie wsporników resorów  (Przeczytany 3972 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

skracanie wsporników resorów
« dnia: Sierpień 30, 2006, 12:32:32 pm »

maras

  • Gość
Bawił się kto? z Was w to kiedy?? Zmienia się cos z wł?ciwo?ciami jezdnymi, bo tylny krzyżak zmienia trochę k?t pracy? Wła?nie to u siebie zrobiłem, dzisiaj zamontuję. Po sklepaniu resorów i dołożeniu pióra zawieszenie nie było jeszcze na takiejwysoko?ci jak chciałem

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2006, 13:02:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kat pracy krzyzakow to zmienia sie po glupiej zmianie resorow czy drazkow reakcyjnych
co do skracania wspornikow to jezeli osie otworow mocujacych resor zostaly w tej samej odleglosci to nie powinno ci wyrawac wspornika z karoserii  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2006, 13:19:51 pm »

MoreLa

  • Gość
Zmieniaj?c długo?ć wieszaka resoru, (bo chyba chodzi o te dwie blaszki) zmienia się jedynie wysoko?ć auta. Charakterystyka zawieszenia pozostaje ta sama. Je?li już to należy skrócić oryginalne wieszaki a nie dorabiać z blachy. Oryginalne maj? specjalne wygięcie, które zapobiega wychylaniu się mostu na boki na zakrętach, bez most zacznie się mocno wychylać powoduj?c nerwowe zachowanie auta (tak jak w starszych 125p które tego nie miały), Je?li obcinasz nie za wiele nie będzie z tym najmniejszego problemu. Krzyżak nie zmienia k?tów az tak znacz?co działa tak jakby kto? tam usiadł. Most na tulejach gumowych ustawi się w swojej pozycji tak czy siak.

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 30, 2006, 14:28:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
stare 125p byly na resorach 4 piorowych i nie mialy drazkow reakcyjnych (kosci) - dlatego bujaly sie na boki

wygiecie w wieszaku jest dlatego ,ze wsporniki sa szersze od resorow
w temacie jest pytanie o wsporniki ,a nie wieszaki
wspornik to ta piramidka przykrecona do karoserii
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 30, 2006, 17:00:05 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Nie jest to dobry pomysł na obniżenie Poldka kiedy? tak robiono w OBRSO, ale gdy skrócisz wspornik to most pójdzie niżej od strony wałka atakujacego co sprawi że kżyrzak dostanie bardziej w dupe bo bedzie pracował po dużym k?tem 8)

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 30, 2006, 22:39:01 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
most być na tulejach gumowych i nie zmieni się k?t w krzyżaku bo gumy to wyrównaj?. Stare 125p nie wszystkie miały 4 pióra. Miałem 73 rocznik :P miał 2 pióra. miał ko?ci i siębujał. dopiero po zmianie wieszaków na te od poldka przestał :P Zreszt? miałem już rózne długo?ci wieszaków i anjlepsze były te o 2cm krótsze od orginału. Krzyżaki w wale nie zurzywały się jako? cze?ciej noż zwykle. Więc jak dla mnie lepiej sci?ć wieszak niż t? piramidkę no i mniej roboty

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 30, 2006, 23:17:28 pm »

maras

  • Gość
No i już po robocie. Przejechałem się i nby do 100km/h nie czuć żadnych drgań od wału, więcej nie miałem się gdzie rozpędzić. Mialem duże w?tpliwo?ci,czy to wogólerobić, chodziło mi wła?nie o k?ty pracy obu krzyżaków, no ale dokładnie pomiżełem i wyszło,że nie s? one takie same, pierwszy odcinek wały pracuje pod innym k?tem, niż wałek atakuj?cy w mo?cie, więc stwierdziłem,że jak tak to je?dzi, to po moich modyfikacjach nic się nie stanie :D
Van#1860, racja, przecieżmost jest na silentblokach, więc pewnie się sam dopasował. A tymczasem uzyskałem wreszcie wysoko?ć, jak? chciałem :mrgreen:

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 31, 2006, 08:34:20 am »

Meggido

  • Gość
Marcin 18#1908, nie masz racji. Układ resor-wahacz zachowuje cały czas to samo położenie wałka atakuj?cego bez względu na ugięcie resoru.

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 31, 2006, 11:57:23 am »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Nie bede się z nikim kłucić bo nie sprawdzałęm tego na własnym aucie tylko wyczytałem to na pewnym forum 8)
Maras masz jakie? fotki tego wspornika po skróceniu i jak teraz auto wyglada po tym zabiegu  :?:

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 31, 2006, 12:43:56 pm »

maras

  • Gość
Ano mam :D proszę bardzo(fotki z telefonu)



skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 31, 2006, 14:20:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ladnie siedzi
JA musialem ostatnio zmienic resory i za wysoko mam doope
co ciekawe te resory lezaly 4 lata i sie zregenerowaly  :?
fakt ze dolozylem male trzecie pioro ,ale kiedys mialem tak jak u ciebie ,a teraz za wysoko
ale z czasem siada
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 01, 2006, 12:54:26 pm »

maras

  • Gość
udało mi się osi?gn?c wre?cie poż?dan? wysoko?ć, z przodu mierz?c do ?rodka nadkola jakie? 59cm, z tyłu 61cm

skracanie wsporników resorów
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 03, 2006, 10:06:58 am »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
A ile wyciołe? materiału :?: