Autor Wątek: Rover - problem z odpalaniem  (Przeczytany 8316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - problem z odpalaniem
« dnia: Kwiecień 18, 2012, 00:42:18 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Witam. Mam problem ze swoim roverem. Pacjent to 95' swap rover tylko na benzynie.
Objawy - na ciepłym raz odpali normalnie od dotknięcia kluczykiem, czasem 4 razy kręcę i nic. Często zdarza się że odpala dopiero w momencie puszczenia kluczyka z pozycji włączonego rozrusznika na zapłon. kilka razy o dziwo, odpalił na lewe obroty. Wygląda na to że ma problemy z ustawieniem zapłonu, jednak nie iwem jak to w roverze się przestawia...
Wymieniłem / sprawdziłem:
czujnik położenia wału korbowego
kable wn
komputer
przekaźniki pod komputerem.

Awaria nastąpiła pomiędzy którymś zimowym przepalaniem, auto raczej stało a sama usterka zauważona została dopiero po odpalaniu po postoju. W tym czasie jedyne co wymieniłem [co było mniej więcej w okresie awarii] była pompa paliwa [zatarła się stara] jednak nie wiem czy to ma związek z uszkodzeniem.
Ma ktoś jakiś konkretny pomysł co go boli?
Może cewka WN? kopułka? sam już nie wiem  :(
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2012, 07:00:04 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Na Roverkach się nie znam, ale czasami za problemy z odpalaniem odpowiada kostka stacyjki, masz tam na pewno jakąś na podmianę, więc spróbować nie zaszkodzi

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2012, 07:42:58 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
kopułkę warto sprawdzić, przeczyścić papierem. CWPK sprawdzałeś mierząc rezystancje czy podmieniłeś na taki który w 100% jest sprawny?
Wyciągnij czujnik temperatury (od strony kolektora wydechowego za silnikiem) i spróbuj odpalić. Jeżeli normalnie będzie palić to już masz przyczynę. A gdy odpalisz już auto obroty nic nie falują? nie gaśnie? Ewentualnie może coś w stacyjce, nie ma styku. Sprawdź czy zawsze za każdym razem jak przekręcasz kluczyk masz iskrę

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2012, 07:52:46 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zanim zaczniesz wymieniać jakieś poważniejsze rzeczy zacznij od wykręcenia świec, wyczyszczenia i wyregulowania przerwy na 0,8mm. Sugeruje to odpał po puszczeniu rozrusznika-więcej prądu, mocniejsza iskra daje rade przeskoczyć.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2012, 17:43:41 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
CWPK sprawdzałeś mierząc rezystancje czy podmieniłeś na taki który w 100% jest sprawny?
Chciałem podmienić na 100% sprawny, ale się okazał pęknięty, założyłem SWÓJ do innego rovera - i na tym moim palił idealnie od pól obrotu, ciepły i zimny.
Wyciągnij czujnik temperatury (od strony kolektora wydechowego za silnikiem) i spróbuj odpalić.
Barnii mi też to sugerował, czyli odpiąć wtyczke i sprawdzić jak odpali?

A gdy odpalisz już auto obroty nic nie falują? nie gaśnie?
chodzi ok, na początku miałem problem z zamulaniem na pełnym otwarciu przepustnicy, jednak to była wina filtra paliwa - doraźnie przedmuchałem go i jest ok, na dniach nastąpi wymiana [ i tak nim nie jeżdżę póki co ;) ]

Zanim zaczniesz wymieniać jakieś poważniejsze rzeczy zacznij od wykręcenia świec, wyczyszczenia i wyregulowania przerwy na 0,8mm. Sugeruje to odpał po puszczeniu rozrusznika-więcej prądu, mocniejsza iskra daje rade przeskoczyć.
Spróbuję, świece wymieniałem i ustawiałem na nich przerwę rok temu, nie zaszkodzi ponownie je wykręcić wyczyścić
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2012, 01:11:27 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
filmik obrazujący problem
http://youtu.be/DLvsLFZIuGM
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2012, 09:53:06 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie jest tak źle :) Zrób porządek z filtrem, zalej świeże paliwo i wtedy zobacz.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 19, 2012, 15:27:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Od razu po zgaszeniu nie pali tak samo, jak po napompowaniu paliwem. Warto odczekać, aż przekaźnik cyknie i dopiero. Nie zawsze będzie odpalał od dotknięcia.  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 19, 2012, 22:03:35 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Od razu po zgaszeniu nie pali tak samo, jak po napompowaniu paliwem. Warto odczekać, aż przekaźnik cyknie i dopiero. Nie zawsze będzie odpalał od dotknięcia. 
Dokładnie, plus lekko zapchany filtr i jest jak jest. BTW bardzo krótko kręcisz rozrusznikiem.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2012, 22:08:08 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja jak zapalam swojego Rovera po "bzyknięciu" pompy to też dosłownie dotykam kluczykiem do końca i chodzi, ale zaraz po zgaszeniu silnika trzeba przytrzymać. I też mam filtr paliwa do wymiany, bo nikt go od fabryki nie tykał (a już 43kkm nalatane).
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 19, 2012, 22:28:03 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
d razu po zgaszeniu nie pali tak samo, jak po napompowaniu paliwem. Warto odczekać, aż przekaźnik cyknie i dopiero. Nie zawsze będzie odpalał od dotknięcia.  :P
Bardzo krótko kręcę bo przez cały zeszły sezon tak odpalał, sam byłem ze znajomymi pełen podziwu bo odpalał genialnie, dosłownie jeden obrót rozrusznika.
Zacznę od wyczyszczenia kopułki, wymiany filtra paliwa, naładowania porządnie akumulatora, przeczyszczę mase i klemy, zobaczymy....
Jednak nie wyjaśnia to nie chęci do odpalania na ciepłym silniku, czasem trzeba z 4 razy kręcić, na zimnym - czasem też zastrajkuje i nie odpali, prędzej się rozładuje akumulator niz odpali :/
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2012, 22:42:06 pm wysłana przez michau »
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 19, 2012, 22:35:20 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Tam na filmiku wg mnie całkiem normalnie odpala :d mój też raz odpala z kopa, innym razem trzeba zakręcić... przyzwyczaiłem się i nie szukam firanek w dupie :P jak przestanie odpalać to bede szukal usterki :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 19, 2012, 22:42:44 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
No tak, ale czasem ma tak że na zimnym w ogóle nie odpali, na ciepłym też... albo trzeba naprawdę z 5-6razy dłuugo kręcic.
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 19, 2012, 22:45:18 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1186
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A  u mnie tak się zrobiło po tych mrozach w lutym, strasznie ciężko odpalał, wymieniłem cały zapłon i komputer, i nic. Aż rozebrałem rozrząd i się okazało , że małe koło rozrządu jest tak wyrobione masakrycznie, że dziwne , że jeszcze jeżdził. Objawy to również strzelanie w tłumik podczas hamowania silnikiem, i oczywiście spadek mocy tak , że na 5 wcale nie miał siły do przyszpieszania.

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 20, 2012, 00:01:25 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
no nie, tutaj to chdozi jak brzytwa ostatnio 170 bez zająknięcia wskoczyło na autobahnie ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 25, 2012, 22:00:22 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Podziałałem dzisiaj. Założyłem nowy filtr paliwa, potem zajrzałem do kopułki i tam szok. Kopułka miała popękane mocowania i ściśnięta byla trytytką... eh... nie bede komentować . Wywalilem to, wzialem z drugiego sprawnego roverka kopulke i palec, wyczyscilem zalozylem. Do tego wczesniej zalozone nowe kable WN.
Wnioski?
Odpala już za każdym razem, i podczas kręcenia a nie po puszczeniu kluczyka, to jest nie wątpliwa zmiana na plus. Dalej jednak trzeba kręcić dłużej. Wychwyciłem chyba przyczynę, podłączałem pompe paliwa na krótko co by filtr paliwa zapełnić co by nie tracić akumulatora na zbędne krecenie. Zauwazyłem że juz na pelnym filtrze, zanim pompa poda cisnienie na wylocie mija pewien czas, wcześniej sikało mocniej i szybciej. Na dniach zrzucam bak i zmieniam pompe na tą z roverka ktory palil idealnie, jeśli to nie pomoże to mam już dość...
Filmik aktualnego odpalania:
http://youtu.be/Ky9om-y3Rug
A dążę do tego:
http://www.youtube.com/watch?v=u2gdoU9Ox6g

Pompę też przekładam z rovera który palił na pół obrotu ;)
Zanim ją wymienie, wykonam prosty test, odpalę auto normalnie, a chwilę później z pompą włączoną cały czas [podam jej zasilanie prosto z aku], ciekawe co się stanie :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 25, 2012, 22:18:57 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Czemu bijesz roverka po liczniku ?  ;p pewnie sie obraził i dlatego nie odpala  :]

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 25, 2012, 22:22:59 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Bo potem by bylo ze odcinam na 70*C :P a po prostu wskazowka sie przywiesza ;p
Przetestuje jutro tą pompe paliwa, jak bedzie ok na caly czas załączonej to zmieniam i chyba będzie po problemie :)
Może się obraził dlatego że usłyszał że sekwencje dostanie :/
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 07, 2012, 09:37:57 am »

Offline roverek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 mpi
W moim od dłuższego czasu też jest problem z odpaleniem.Już się do tego przyzwyczaiłem.Nie pomogła wymiana CPWK na nowy.Obrotomierz podczas kręcenie podnosi się zawsze.U mnie jest taki patent, że jak nie odpali za pierwszym razem, to można go piłować i nic.Czasem próbuje zaskoczyć , potelepie silnikiem chwilę i zgaśnie.Jedynym sposobem na uruchomienie silnika, jest poczekać jak odbije przekaźnik, i dopiero można go uruchomić po chwilowym kręceniu.Zanim dopadła go ta przypadłość palił dokładnie z półobrotu, niezależnie od pory roku.Musiałem już zrobić remont rozrusznika przez to kręcenie.

Zanim ją wymienie, wykonam prosty test, odpalę auto normalnie, a chwilę później z pompą włączoną cały czas [podam jej zasilanie prosto z aku], ciekawe co się stanie :)
Też tak zrobiłem w chwili gdy kręciłem i nie odpalał, podłączyłem pompę paliwa na krótko , i też nie odpalił.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2012, 09:43:25 am wysłana przez roverek »

Odp: Rover - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 07, 2012, 11:38:52 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Kolego Roverek ja wymieniłem zrobiłem:
pompa paliwa [inna, mimo że ta byla sprawna]
wymiana kopułki [na używaną ale sprawną] + czyszczenie
wymiana palca na inny, + czyszczenie
nowe kable WN
nowy filtr paliwa
wyczyszczone zostały świece [z tego powodu iż mają dopiero 2-3k km]
reset przepustnicy
czujnik położenia wału korbowego wyczyszczony

Problem z odpalaniem dalej był, zalałem pół baku, przegoniłem auto w trasie 200km już po połowie tego zaczął normalnie odpalać, a po dojeździe do domu odzyskał pełną sprawność jeśli chodzi o moc [dopiero po odmuleniu zauważyłem że nie miał pełnej mocy]. Polecam podziałać i mieć spokój. Aktualnie w każdym momencie odpala na pół obrotu dosłownie :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)